Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC, Kalle Rovanpera, ανακοίνωσε πως δεν θα υπερασπιστεί του χρόνου τον τίτλο του, καθώς θα περιοριστεί σε part-time πρόγραμμα. Το 2025, ωστόσο, αναμένεται να επιστρέψει με τις μηχανές στο φουλ.
Ο Kalle Rovanpera θα αφήσει πίσω την full-time θέση που κατείχε στην Toyota για του χρόνου, παίρνοντας μέρος μόνο σε επιλεγμένα event το 2024.
Η απόφαση του 23χρονου, που ανακοινώθηκε μία μόλις ημέρα μετά τον θρίαμβο της ομάδας του στην Ιαπωνία, σημαίνει πως δεν θα μπορέσει να υπερασπιστεί τα πρωτεία που για δεύτερη σερί χρονιά κατέκτησε. Ωστόσο, ξεκαθάρισε πως η συγκεκριμένη του απόφαση είναι προσωρινή, με το 2025 να αναμένεται να επιστρέψει ξανά σε πλήρη συμμετοχή.
Το συγκεκριμένο νέο προέκυψε λόγω της ανακοίνωσης της Toyota για το ποιοι θα συνθέσουν το οδηγικό lineup της επόμενης σεζόν, η οποία ξεκινά με το Rally Monte Carlo, τον Ιανουάριο. Οι Elfyn Evans και Takamoto Katsuta αναμένεται να συμμετέχουν σε όλα τα rally, ενώ το τρίτο Yaris φαίνεται πως θα μοιραστούν οι Sebastien Ogier και Kalle Rovanpera.
Εξηγώντας τη λογική για τη συγκεκριμένη του απόφαση, ειδικά εν μέσω μιας εποχής που ο Φινλανδός δείχνει να έχει το κάτι παραπάνω από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό, ο Rovanpera απάντησε: “Θα δείτε ορισμένες διαφορές από τον Jonne (Halttunen, συνοδηγός του Rovanpera) και εμένα. Θα πάρουμε μέρος μόνο στο μισό πρωτάθλημα”.
“Υπάρχουν ορισμένοι λόγοι πίσω απ’ την επιλογή αυτή, με τον μεγαλύτερο να είναι πως οδηγώ στα rally εδώ και πολύ, πολύ καιρό. Θεώρησα πως αυτή θα είναι μια καλή στιγμή να πάρω ένα διάλειμμα, να φορτίσω τις μπαταρίες μου και να δω τι θα κάνω με το μέλλον, ώστε να έχω περισσότερη ενέργεια για να πιέσω στο μέλλον”.
“Κατανοώ πως φαινόμαστε αρκετά νέοι και δεν είμαστε τόσο καιρό στο WRC, αλλά προσωπικά οδηγώ για πάρα πολλά χρόνια, δεν ξέρω, 6 με 7 χρόνια σε πλήρεις ρυθμούς, ακόμα και στις μικρότερες κατηγορίες”.
“Φυσικά, όταν είσαι νέος και τον περισσότερο καιρό σου τον περνάς στα rally, σου φαίνεται μεγάλο διάστημα. Θεωρώ πως είναι μια καλή στιγμή για ανασκόπηση και επανεκκίνηση”.
“Το να τρέξεις σε μια ολόκληρη σεζόν απαιτεί πολύ χρόνο και ενέργεια. Αυτός είναι ο σοβαρότερος λόγος (της part-time συμμετοχής): ταξιδεύουμε γύρω γύρω συνεχώς και παλεύουμε για το πρωτάθλημα. Μέσα σε όλη τη σεζόν είμαστε σε μια νοοτροπία ανταγωνισμού. Απαιτεί πολλή προσπάθεια και αντοχή για να το πετύχεις”.
Ο Rovanpera παραδέχτηκε πως δεν έχει σκεφτεί ακόμα τη μορφή που θα πάρει το προσωπικό του πρόγραμμα εντός του 2024, ωστόσο τα drift και οι αγώνες σε rally εκτός WRC είναι σίγουρα μέρη της λίστας του.
“Θα δούμε τι θα έρθει του χρόνου”, συνέχισε. “Μου αρέσουν όλα τα είδη του μηχανοκίνητου. Ελπίζω να πάρουμε μέρος σε κάποια event που θα τα διασκεδάσουμε. Μακάρι να τρέξουμε σε κάποια ωραία event, σε drift, σε rally και ό,τι άλλο. Είμαι σίγουρος πως θα κάνουμε ωραία πράγματα”.
Looking forward to continue the success story with our winning line-up! 💪#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC pic.twitter.com/ElHwfs8LLF
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) November 20, 2023
Αναφορικά με το WRC, το πρόγραμμα του παγκόσμιου πρωταθλητή δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα. Ωστόσο, φαίνεται αρκετά απίθανο να πάρει μέρος στον εναρκτήριο αγώνα του Monte Carlo, όπου και αναμένεται να πάρει εκκίνηση εκεί ο Ogier.
“Σίγουρα, η προσέγγισή μας για του χρόνου θα είναι διαφορετική”, τόνισε ο Rovanpera. “Δεν έχουμε αποφασίσει σε ποιους αγώνες θα τρέξουμε ακόμα, όμως θα είναι κάποιοι που τους βλέπουμε πολύ θετικά. Πραγματικά ανυπομονώ για τη στιγμή που θα εκκινώ σε rally από καλές θέσεις, όπου η σειρά εκκίνησης θα είναι πιο ευνοϊκή για μας”.
“Ξεκάθαρα, το πλάνο αυτό αφορά την επόμενη σεζόν. Μετά απ’ αυτή, έχουμε ήδη υπογράψει πλήρες συμβόλαιο για τα επόμενα χρόνια. Το συμβόλαιο είναι πολυετές και σίγουρα μόνο μια σεζόν θα είμαστε part-time. Ύστερα, θα παλεύουμε συνεχώς για το πρωτάθλημα”.
At the end of another successful season, we are pleased to confirm our star-studded driver line-up for 2024! 📰
Full details: https://t.co/yCue0PnoQV#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC pic.twitter.com/ld5uST8SE8
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) November 20, 2023
Ο επικεφαλής της ιαπωνικής φίρμας, Jari-Matti Latvala, δήλωσε πως κατανοεί την απόφαση του οδηγού του, ενώ θέλει πολύ να συνεχίσει η συνεργασία τους για το 2025 και ύστερα.
“Με τον Kalle θα πρέπει να θυμόμαστε πως είναι 23 ετών. Φαινομενικά δείχνει πολύ νέος, και είναι νέος, όμως από τα 8 του οδηγεί σε Rally. Δεν ήταν από τότε επαγγελματικές οι συμμετοχές του, αλλά όταν ήταν 17, ήδη οδηγούσε για κατασκευαστές και πάλευε για πρωταθλήματα με επαγγελματισμό”.
“Ήδη έχει γράψει χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ του και έχει δουλέψει πάρα πολύ. Είναι ανακούφιση για τον ίδιο το να μπορεί να χαλαρώσει το μυαλό του και να ανακτήσει ενέργεια για το μέλλον”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!