Στη Red Bull βλέπουν την πίσω ανάρτηση της W12 ως ένα αρκετά απειλητικό όπλο ενόψει των τελευταίων αγώνων, με τη μάχη για τους τίτλους να μαίνεται ασίγαστη.
Αρκετή προσοχή έχει τραβήξει στους τελευταίους αγώνες η Mercedes με τον τρόπο που λειτουργεί την πίσω ανάρτησή της ώστε το πίσω μέρος της W12 να χαμηλώνει υπό υψηλές ταχύτητες στις ευθείες.
Η συμπεριφορά αυτή του μονοθεσίου μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση στις μεγάλες ταχύτητες, με τη Red Bull να πιστεύει πως έπαιξε μείζονα ρόλο στην κυριαρχική εμφάνιση της Mercedes στο Istanbul Park.
Ο επικεφαλής των Κόκκινων Ταύρων, Christian Horner, δήλωσε στο Sky F1 πριν από λίγες ημέρες στο Austin πως πίστες σαν κι αυτές στην Κωνσταντινούπολη, με αρκετές στροφές μεσαίων ταχυτήτων και μεγάλες ευθείες ταιριάζουν απόλυτα στη φιλοσοφία με την οποία λειτουργεί η W12.
“Θεωρώ πως η Mercedes τελειοποιεί μια διάταξη για τις ευθείες με την οποία θα μπορούν να τρέξουν σε τέτοιες πίστες”, ανέφερε στο πλαίσιο του FP1 για το GP των ΗΠΑ ο Βρετανός. “Εάν δείτε το πίσω μέρος του μονοθέσιου τους, το πως χαμηλώνει, θεωρώ πως η Τουρκία ευνόησε τα δυνατά τους σημεία”.
Ωστόσο, η ρύθμιση του συστήματος της Mercedes για πίστες σαν την COTA με στροφές υψηλών ταχυτήτων, είναι αρκετά δυσκολότερο, επειδή δεν υπάρχει μεγάλη διακύμανση στην ταχύτητα μεταξύ των ευθειών και των πολύ γρήγορων στροφών.
Ο Horner πιστεύει πως ενόψει βρίσκονται ορισμένες πίστες που θα ευνοήσουν αρκετά το πακέτο της W12.
“Θα έχει μεγαλύτερη επίδραση σε κάποιες πίστες απ’ ότι σε άλλες”, δήλωσε ο Horner. “Εδώ είχε μετριασμένη επίδραση (στις ΗΠΑ) αλλά κάπου όπως στην Jeddah για παράδειγμα, θα μπορούσε να είναι αρκετά μεγάλο το όφελος”.
Αν και στη Red Bull έχουν μεγάλη περιέργεια να βρουν τι είναι αυτό που η Mercedes έχει πετύχει με την πίσω ανάρτησή της, στο Milton Keynes είναι ξεκάθαροι στο ότι δεν θεωρούν πως έχει γίνει κάτι που αντιβαίνει στους τεχνικούς κανονισμούς της F1.
“Δεν θεωρούμε πως είναι παράνομο, όχι”, πρόσθεσε ο Horner. “Είναι κάτι που ιστορικά χρησιμοποιείται. Το έχουμε δει να το χρησιμοποιούν στο παρελθόν”.
“Αλλά, προφανώς, αυτό που είδαμε στην Τουρκία είναι παράδειγμα ακραίας εκδοχής αυτού, κάτι που το επέτρεψε και η ίδια η πίστα”.
Στη Mercedes έχουν υποβαθμίσει από τη μεριά τους τη σημασία της ανάρτησης αυτής, θεωρώντας πως η Red Bull υπερβάλλει για τα κέρδη της.
Ο Toto Wolff, πρόσθεσε επί του θέματος: “Θεωρώ πως κατανοούμε απόλυτα ότι η F1 πρόκειται για ένα άθλημα όπου οι διαγωνιζόμενοι θα προσπαθήσουν πάντα να βρουν εάν υπάρχει κάποιου είδους πανάκεια σε κάτι”.
“Η εμπειρία μου λέει πως κάτι τέτοιο δεν υπάρχει, είναι όλα τα μικρά κέρδη, οριακά κέρδη, τα οποία προστίθενται και φέρνουν τη συνολική επίδοση”.
“Προσπαθούμε πραγματικά να κατανοήσουμε καλύτερα το μονοθέσιό μας και να βρούμε επίδοση στο γυρολόγιο χωρίς να δίνουμε προσοχή στον εξωτερικό θόρυβο που υπάρχει”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!