Η Porsche του Mark Webber αρχικά οδηγούσε τον αγώνα του Le Mans 24 Hours μετά τις πρώτες τέσσερις ώρες, όπως η βελτίωση των καιρικών συνθηκών επέτρεπαι στην #1 919 Hybrid να έχει το προβάσιμα έναντι των υπολοίπων.
Ο Webber, ο οποίος ανέλαβε την #1 από τον Brendon Hartley στην τέταρτη στάση του αυτοκινήτου, κατείχε μια διαφορά 20-δευτερλέπτων μπροστά από την #6 Toyota του Kamui Kobayashi, ο οποίος πήρε τη σκυτάλη από τον Mike Conway.
Η αδελφή #5 TS050 Hybrid είχε την τρίτη θέση μέχρι ο Anthony Davidson, που ανέλαβε από τον Sebastien Buemi, έπρεπε να κάνει μια απρογραμμάτιστη πέμπτη στάση του λίγο μετά την τέταρτη του, για ένα θέμα με τα ελαστικά.
Αντίθετα με τις προσδοκίες πριν τον αγώνα, οι δύο Toyota πάνε σε stint 14-γύρων μέχρι στιγμής, σε σχέση με τα stints 13-γύρων για την Porsche και την Audi – της οποίας η καλύτερη θέση για το αυτοκίνητο ήταν του #8 από τον Oliver Jarvis στην τρίτη, αν και 30 δευτερόλεπτα κάτω από τη #6 Toyota.
Η #2 Porsche, τώρα που οδηγείται από τον Marc Lieb (ανέλαβε από τον Romain Dumas κατά τον γύρο των στάσεων), είναι τέταρτη, λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον Jarvis με την Audi και άνετα μπροστά από την #5 Toyota του Davidson.
Η άλλη Audi, η #7, ήταν έξι γύρους πίσω, αφού έχει χάσει 20 λεπτά με βλάβη στο turbo.
Ωστόσο, κατά τη διάρκεια των επόμενων τεσσάρων ωρών η Porsche υπέστη βλάβες στις LMP και GTE κατηγορίες, αλλά παραμένει μία 919 Hybrid υγιής, γρήγορη και τρέχει μαζί με τις δύο Toyota TS050.
Η πρόκληση της Porsche μειώθηκε στο μισό όταν ο Brendon Hartley πήγε στα πιτ την #1 919 Hybrid με τις θερμοκρασίες του νερού στα ύψη, και συνέχισε 19 γύρους μετά, αλλά στη συνέχεια το αυτοκίνητο σχεδόν έμεινε στο δρόμο και πάλι, τσουλώντας πίσω στα pits με περίπου 80 χλμ/ώρα.
Ένα αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε για τα συντρίμμια στην πίστα που προκλήθηκαν από αυτοκίνητα GT. Αυτή το σύστημα με πολλαπλά αυτοκίνητα να πηγαίνουν αργά σε διάφορες ζώνες (80 χλμ/ώρα) γύρω από την πίστα των 8,469 μιλίων, είδε το προβάδισμα του Stephane Sarrazin στη #6 Toyota να ανεβαίνει από τα 75δ σε περίπου 2λ:30δ, παρόλο που ο ίδιος σταμάτησε στο τέλος της περιόδου 31 λεπτών κίτρινης σημαίας παραδίδοντας στον Mike Conway.
Αυτό επέτρεψε στον Neel Jani με τη #2 Porsche να επωφεληθεί από το ιαπωνικό αυτοκίνητο που πήγαινε με κρύα ελαστικά και να περάσει και να αναλάβει την πρωτοπορεία στον 139ο γύρο, και τον Ελβετό να έχει διαφορά 5.7δ κατά τη διάρκεια των επόμενων τεσσάρων γύρων.
Ο Jani τότε πήγε στα pit την Porsche για να παραδώσει στον Romain Dumas, ο οποίος επέστρεψε στην τρίτη, 1.6δ πίσω από τη δεύτερη Toyota με πιλότο τον Sebastien Buemi, μία διαφορά που ανέβηκε στα 12δ.
Μια δεύτερη περίοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας που προκλήθηκε από την #91 Porsche τους μάζεψε και πάλι μαζί, και μόλις τρεις στροφές όταν ξαναεμφανίστηκε η πρώτη πράσινη σημαία, ο Dumas πέρασε τον Buemi για να χωρίσει τις Toyota για μια ακόμη φορά.
Η #8 Audi συνέχισε τρεις γύρους κάτω αφού έπρεπε να σταματήσει και να διορθώσετε τα πλευρικά πάνελ που δείχνουν τον αριθμό του αυτοκινήτου. Εν τω μεταξύ, το #7 αυτοκίνητό της ήταν εννέα γύρους πίσω, αφού είχε μια αλλαγή turbo νωρίς και ένα πέρασμα από τα χαλίκια, τα οποία κατέστησαν αναγκαία μια άλλη βόλτα στο γκαράζ.
Η #7 στη συνέχεια σταμάτησε στην πίστα λίγο πριν από το ήμισυ της απόστασης, με τον Marcel Fässler στο τιμόνι. Συνέχισε και πάλι, αν και απελπιστικά αργά.
Η κατάταξη λίγο πριν την αυγή, με 9:30 ώρες να απομένουν για τον τερματισμό:
Pos | N° | State | Cat | Team | Driver | Car | T | Laps | Gap | Last lap | Best lap | Av speed | Pits |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Run | P1 | Toyota Gazoo Racing | SARRAZIN Stéphane | Toyota TS050 – Hybrid | M | 229 | 3:25.527 | 3:21.445 | 243.6 | 16 | |
2 | 5 | Run | P1 | Toyota Gazoo Racing | NAKAJIMA Kazuki | Toyota TS050 – Hybrid | M | 229 | 9.216 | 3:26.021 | 3:22.600 | 242.2 | 17 |
3 | 2 | Run | P1 | Porsche Team | LIEB Marc | Porsche 919 Hybrid | M | 229 | 11.521 | 4:22.623 | 3:21.756 | 243.2 | 18 |
4 | 8 | Run | P1 | Audi Sport Team Joest | DI GRASSI Lucas | Audi R18 | M | 227 | 2 Laps | 3:28.343 | 3:23.805 | 240.7 | 18 |
5 | 7 | Run | P1 | Audi Sport Team Joest | TRÉLUYER Benoît | Audi R18 | M | 217 | 12 Laps | 3:25.767 | 3:23.043 | 241.6 | 19 |
31 | 13 | Run | P1 | Rebellion Racing | TUSCHER Mathéo | Rebellion R-One – AER | D | 200 | 29 Laps | 3:37.842 | 3:26.957 | 237.1 | 20 |
42 | 12 | Pit | P1 | Rebellion Racing | PIQUET JR Nelson | Rebellion R-One – AER | D | 193 | 36 Laps | 5:06.666 | 3:26.838 | 237.2 | 21 |
46 | 1 | Run | P1 | Porsche Team | WEBBER Mark | Porsche 919 Hybrid | M | 191 | 1:52.454 | 3:26.182 | 3:21.816 | 243.1 | 16 |
49 | 4 | Run | P1 | Bykolles Racing Team | KAFFER Pierre | CLM P1/01 – AER | D | 181 | 48 Laps | 4:59.099 | 3:36.288 | 226.8 | 21 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!