Την στάση της FIA με τη νέα τεχνική οδηγία που αφορά το Budget Cap χαιρέτησε ο Toto Wolff, δηλώνοντας ότι οι παρατυπίες μειώνονται δραστικά πλέον. Τι δήλωσαν στο ίδιο κλίμα οι Stella και Horner.
Οι εκπρόσωποι της FIA επισκέπτονται ομάδες για να ελέγξουν τα στοιχεία του ανώτατου κόστους τους και σε ορισμένες ομάδες έχουν παραδοθεί ερωτηματολόγια που απαιτούν περισσότερες από 100 απαντήσεις καθώς ζητούνται διευκρινίσεις σχετικά με τις δαπάνες τους.
Η FIA έχει επίσης ξεκινήσει ελέγχους για τη χρήση από ομάδες οποιωνδήποτε δραστηριοτήτων εκτός F1.
Αυτό έρχεται στον απόηχο μιας τεχνικής οδηγίας, της TD45, η οποία περιγράφει ότι οποιαδήποτε μεταφορά IP από τα στοιχεία της ομάδας που δεν ανήκουν στην F1 στις ομάδες τους Grand Prix πρέπει να είναι εντός του ανώτατου ορίου κόστους.
Προκλήθηκε από υποψίες ότι οι ομάδες χρηματοδοτούσαν προσωπικό και έργα που δεν ανήκουν στην F1 για να βοηθήσουν στην εύρεση κερδών απόδοσης που δεν περιλαμβάνονταν ως μέρος του ανώτατου ορίου κόστους της F1.
Όταν ρωτήθηκε εάν ένιωθε ότι ομάδες είχαν εκμεταλλευτεί αυτή την γκρίζα περιοχή, ο Wolff είπε: «Νομίζω ότι έχει συμβεί, ναι.»
«Αλλά η δουλειά που έκανε η FIA για να μας ελέγξει ήταν σπουδαία και μεγάλη προσπάθεια, και δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα κάνουν το ίδιο με τις άλλες ομάδες. Αν κάποιος έχει παραβιάσει τους κανόνες ή εμμέσως ξόδεψε περισσότερα θα φανεί άμεσα.»
Ο αντίκτυπος του TD45 ώθησε ορισμένες ομάδες να κάνουν αλλαγές στην υποδομή για να διασφαλίσουν ότι συμμορφώνονται πλήρως με τη νέα ερμηνεία των κανόνων.
Το αφεντικό της McLaren, Andrea Stella, είπε ότι η ομάδα του δημιούργησε μια νέα εταιρεία, την McLaren Advanced Projects, για να διασφαλίσει ότι κάθε εργασία εκτός F1 θα ήταν εντελώς ξεχωριστή από την ομάδα της F1.
«Χαιρετίζουμε αυτή την προσέγγιση της FIA και πιστεύουμε ότι είναι απολύτως απαραίτητη μια ισχυρή αστυνόμευση των κανόνων», είπε.
«Υπάρχει μεγάλη πολυπλοκότητα στο πώς είναι δομημένες οι ομάδες, κάτι που μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες ή μερικές φορές έλλειψη σαφήνειας και μπορεί να υπάρξει κάποια παρατυπία, ας πούμε.»
«Αυτό που δημιουργήσαμε πολύ πρόσφατα είναι το McLaren Advanced Projects, το οποίο είναι μια μονάδα μηχανικής που είναι εντελώς ξεχωριστή από τη δραστηριότητα της ομάδας F1.»
«Δημιουργήθηκε υπό το φως αυτού που γνωρίζαμε ότι προερχόταν από κανονιστική άποψη και εργαζόμαστε μαζί με τη FIA για να κάνουμε, αν μη τι άλλο, την αστυνόμευση και τους κανονισμούς ακόμα πιο αυστηρούς εδώ, επειδή το budget cap είναι το θεμελιώδες στοιχείο. Της δημιουργίας ίσων όρων ανταγωνισμού, που θα έκανε αυτό το άθλημα και τους αγώνες πολύ πιο συναρπαστικό».
Η Red Bull βρέθηκε τιμωρημένη πέρυσι επειδή παραβίασε το όριο δαπανών κατά τη διάρκεια της καμπάνιας της για τον τίτλο του 2021.
Ο διευθυντής της ομάδας, Christian Horner, είπε ότι η σκλήρυνση της στάσης της FIA ήταν κάτι καλό, καθώς η αυξημένη σαφήνεια θα βοηθούσε στην αποφυγή κατά λάθος υπέρβασης των ορίων.
«Είχαμε μια πολύ εποικοδομητική περίοδο με τη FIA και, ως οργανισμός τώρα, έχουμε μια τεράστια διαδικασία σχετικά με τη συμμόρφωση», εξήγησε ο Horner.
«Καθώς οι κανονισμοί και τα πράγματα όπως το TD45 σταθεροποιούνται και γίνονται ρυθμιστικά, στην πραγματικότητα δημιουργεί περισσότερη σαφήνεια. Νομίζω ότι το πρόβλημα στις πρώτες μέρες έγκειται στην ασάφεια ενός ολοκαίνουργιου συνόλου κανονισμών. Καθώς οι κανονισμοί ωριμάζουν από πολλές απόψεις, γίνεται πιο ξεκάθαρο».
Ερωτηθείς εάν το TD45 είχε επιβάλει αλλαγές στη Red Bull, ο Horner είπε: «Όχι, δεν χρειάστηκε να κάνουμε αλλαγές ως αποτέλεσμα του TD45.»
«Προφανώς όλες οι επιχειρηματικές δομές είναι πολύ διαφορετικές. Για παράδειγμα, η Ferrari λειτουργεί ως μία εταιρεία με ολόκληρη την επιχείρηση αυτοκινήτων δρόμου. Έτσι, η υποταγή τους είναι κάπως διαφορετική από τις ομάδες που επικεντρώνονται απλώς στη F1.»
«Στη Red Bull, έχουμε Red Bull Racing, έχουμε Red Bull Powertrains, Red Bull Advanced Technologies και έχουμε Red Bull Advanced Services. Άρα, υπάρχει μια σειρά από εταιρείες που όλες πρέπει να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Αλλά έχουμε δουλέψει στενά με τη FIA και έχουν κάνει πολύ ενδελεχή δουλειά».
Ο Wolff πρόσθεσε ότι οι απαιτήσεις που τίθενται από τις ομάδες από τη FIA για έλεγχο της συμμόρφωσής τους με το ανώτατο όριο κόστους δεν ήταν εύκολο να εκπληρωθούν.
«Ο έλεγχος, οι ερωτήσεις που μας τέθηκαν και ο τρόπος με τον οποίο έγινε ο έλεγχος ήταν σκληρός και επιμελής και μια πολλή μεγάλη προσπάθεια», είπε.
«Αν και είναι δύσκολο να τηρηθούν αυτοί οι κανονισμοί για το ανώτατο όριο κόστους, είναι υπέροχο να βλέπουμε πόση προσπάθεια καταβάλλεται για την τήρηση τους.»
«Νομίζω ότι είδαμε περίπου 100 ερωτήσεις που απαιτούσαν περισσότερες λεπτομέρειες. Έτσι, για μένα, φαίνεται ότι υπάρχει μια σωστή προσέγγιση.»
Όμως ο Wolff ήταν ξεκάθαρος ότι δεν υπήρχαν συνέπειες στην οργάνωσή του που προκλήθηκαν από το TD45.
«Έχουμε μια οντότητα και η ίδια οντότητα κάνει όλη τη δουλειά της F1 και κάνει κάποιες από τις εργασίες που δεν ανήκουν στην F1, όπου το America’s Cup είναι η μεγαλύτερη δραστηριότητα για ορισμένους από τους πελάτες μας που δεν ανήκουν στην F1.»
«Όλα είναι διαφανή. Όλα τα βιβλία είναι ανοιχτά. Δεν έχουμε δημιουργήσει θυγατρικές ή άλλες εταιρείες και δεν υπάρχουν διασταυρούμενες μετοχές. Όλα είναι στο τραπέζι.»
«Από αυτή την άποψη, δεν έχουμε τίποτα να κρύψουμε. Κάθε λεπτομέρεια της δουλειάς μας εκτός F1 είναι ανοιχτή στη FIA και ελπίζω να είμαστε πρότυπο για άλλες ομάδες.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!