Το ρολόι μετράει αντίστροφα για τον μεγαλύτερο αγώνα αντοχής στον κόσμο στην πίστα του de la Sarthe, με ανανεωμένη την κορυφαία κατηγορία Hypercar σε σχέση με πέρυσι και την GTE όπου η κόντρα συνεχίζεται ανάμεσα στην Porsche και στην Ferrari.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:
Οι δοκιμές ήταν καθοριστικές για τις ομάδες
Το φετινό αγωνιστικό πρόγραμμα ήταν πιο έντονο με το σαββατοκύριακο των δοκιμών καθώς και με 4 περιόδους ελεύθερων δοκιμών και 2 περιόδους κατατακτήριων. Πολλοί ήταν οι οδηγοί που τόνισαν ότι το όπλο των ομάδων είναι οι δοκιμές παρότι σε έναν αγώνα 24 ωρών μπορούν να συμβούν τα πάντα.
Στις δοκιμές είδαμε και τις τρεις ομάδες της Hypercar στην κορυφή των χρόνων, με τον καλύτερο χρόνο να σημειώνει η Glickenhaus την Κυριακή, όμως από το FP1 έως το FP4 η Toyota είτε με το No. 8 είτε με το No. 7 ήταν κυρίαρχη με μοναδική απειλή την Alpine η οποία δοκίμαζε συνέχεια την κατανάλωση του καυσίμου και την διάρκεια του stint καθώς αγωνίζεται με μονοθέσιο LMP1.
Στις διαδικασίες Qualifying και Hyperpole η Toyota ήταν μόνη πρώτη με το No. 7 να έχει ένα μικρό προβάδισμα απέναντι στο No. 8.
Your 2021 Le Mans pole lap. Enjoy! ?#LeMans24 #GoHyper #ToyotaGAZOORacing @FIAWEC @24hoursoflemans pic.twitter.com/yPZ2J8O6oq
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) August 19, 2021
Στην κατηγορία LMP2 ήρθαν τα πάνω κάτω, με τα φαβορί να παλεύουν για τις μεσαίες θέσεις και τις ομάδες του midfield να ανεβαίνουν πιο ψηλά στην κατάταξη. Η Βρετανική Jota Sport κατέκτησε την pole και είχε μία σταθερή πορεία στις δοκιμές, την ίδια στιγμή όπου η G Drive Racing “πετάει” με τον πρωταθλητή της Formula E Nick de vies. Η United Autosports φάνηκε να βρίσκεται στα χαμένα στο ξεκίνημα των δοκιμών, όμως κατάφερε να ανακάμψει και να βρει το σωστό set up του μονοθέσιου. Η United Autosports είναι η μοναδική ομάδα που έχει αφήσει άφωνους όλους τους θεατές του WEC με την στρατηγική της.
Ωστόσο με 25 ομάδες στην LMP2 ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος.
Back under way w/ 80 minutes to go. Crew will do one more check after Antonio's recon before getting back down to business. #Corvette #C8R #LeMans24 @TeamChevy @24hoursoflemans @FIAWEC pic.twitter.com/MtoHkJcPn3
— Corvette Racing (@CorvetteRacing) August 19, 2021
Στην GTE εάν λέγαμε ότι υπάρχει ξεκάθαρο φαβορί, μάλλον θα κάναμε λάθος, την στιγμή που η κόντρα Ferrari συνεχίζεται ήρθε η ιδιωτική Hub Auto Racing να κατακτήσει την pole position στην κατηγορία GTE-Pro και να τους αφήσει όλους άφωνους. Μπορεί το BoP να έχει επηρεάσει αρκετά τις εργοστασιακές ομάδες όμως τόσο η AF Corse όσο και η Porsche GT Team τα βρήκαν σκούρα στις δοκιμές πιέζοντας στο όριο πολλές φορές.
Η Αμερικάνικη Corvette έρχεται μετά την νίκη στον αγώνα 24 ωρών της Daytona με μία πολύ καλή στρατηγική και με ένα πολύ καλό ρυθμό, όμως η φετινή μάχη στην GTE-Pro θα εξαρτηθεί από την αντοχή των αυτοκινήτων και την στρατηγική των ομάδων.
Στην GTE-Am θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Team Project 1, η Dempsey Proton Racing, η Aston Martin έχουν το πάνω χέρι λόγο της εργοστασιακής υποστήριξης αλλά στις ελεύθερες δοκιμές είδαμε 5 διαφορετικές ομάδες στην κορυφή σε κάθε περίοδο ξεχωριστά, τίποτα δεν είναι βέβαιο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα παίξει μεγάλο ρόλο η εμπειρία και η διαχείριση των ομάδων στα λάθη και στις ατυχίες.
??#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/CPpGj4wF2U
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 19, 2021
Τύχη, άγχος και οι καιρικές συνθήκες
Η τύχη πάντα χρειάζεται στους αγώνες αντοχής και κυρίως σε έναν 24ωρο αγώνα όμως το άγχος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, σε έναν τόσο δύσκολο αγώνα.
Οι περισσότεροι οδηγοί είναι επαγγελματίες και στις μικρότερες κατηγορίες υπάρχουν ερασιτέχνες με αρκετές παρουσίες όμως στους αγώνες αντοχής. Όπως δήλωσε το πλήρωμα No. 7 της Toyota, “μπορείς να τα κάνεις όλα τέλεια αλλά στο τέλος της ημέρας να μην είσαι τυχερός ώστε να φτάσεις στο βάθρο”, όπως το παράδειγμα της Toyota στο Le Mans το 2016.
Στις μικρότερες κατηγορίες ωστόσο οι οδηγοί καλούνται να διαχειριστούν το άγχος και τον ενθουσιασμό τους και πολλές φορές ακόμα και οι πιο έμπειροι οδηγοί κάνουν λάθος.
Οι καιρικές συνθήκες ακόμη θα παίξουν σημαντικό ρόλο στον αγώνα με τον καιρό να είναι συννεφιασμένο και να δείχνει βροχές το βράδυ του Σαββάτου και το πρωινό της Κυριακής.
?Red Flag?
No. 17 @IDECSportRacing lost control going up towards the Dunlop bridge.
Dwight Merriman got out of the car and is safe!#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/pmpJP387R9— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 19, 2021
Η μαγεία του Le Mans
Όσα και να γραφτούν δεν είναι το ίδιο με την παρουσία στο Le Mans. Είναι ένας από τους μεγαλύτερους αγώνες στον κόσμο, ημέρα και νύχτα με αρκετές δραστηριότητες, μία πίστα 13,6 χιλιομέτρων όπου όλα συμβαίνουν.
Δεν υπάρχει ξεκάθαρο φαβορί όσο μεγάλο και είναι το brand name των ομάδων ή των οδηγών.
Το F1fan.gr σας εύχεται να απολαύσετε το θέαμα και θα σας ενημερώνει συνέχεια για την εξέλιξη του αγώνα ανά 4 ώρες.
Η εκκίνηση του αγώνα θα γίνει το Σάββατο 21/8 στις 17:00 (Ώρα Ελλάδος) και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 22/8 την ίδια ώρα.
Wondering who is who? ?
Follow the link to the official spotter guide!
➡️ https://t.co/JMi2oarOHd#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/kP0Kfpwz4Q— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 19, 2021
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!