Ο Michael Masi παραδέχτηκε πως η άδεια να εκκινήσει το Q3 στις κατατακτήριες του Βελγικού Grand Prix ήταν λανθασμένη, ύστερα και από στο σφοδρό ατύχημα που είχε ο Lando Norris εν μέσω δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Ο αγώνας της Formula 1 την προηγούμενη εβδομάδα εξελίχτηκε σε φαρσοκωμωδία, καθώς την Κυριακή έγιναν μονάχα τρεις γύροι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω των εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών που ουδέποτε επέτρεψαν τη διεξαγωγή αγώνα.
Ο καιρός ωστόσο είχε ήδη δείξει το πρόσωπό τους από τις προηγούμενες μέρες. Συγκεκριμένα, την Παρασκευή, στο W Series, μια καραμπόλα 6 μονοθεσίων στην ανηφόρα της Eau Rouge προμήνυε για το πώς θα εξελιχτεί το Σαββατοκύριακο αυτό.
Και οι κατατακτήριες της F1 επηρεάστηκαν επίσης από τον καιρό. Σε συνθήκες που διαρκώς επιδεινώνονταν, το race control αποφάσισε να επιτρέψει την έναρξη του Q3, παρά τις προειδοποιήσεις που έρχονταν από οδηγούς σχετικά με την ακαταλληλότητα της πίστας.
Νωρίς μέσα στο Q3, οι ανησυχίες αυτές επιβεβαιώθηκαν, με τον Lando Norris της McLaren να έχει μεγάλη πρόσκρουση στην Eau Rouge έχοντας χάσει την MCL35M του λόγω του έντονου aquaplaining.
Αν και ο Norris βγήκε αλώβητος από το μονοθέσιο, η απόφαση να αρχίσει κανονικά το Q3 εκνεύρισε τον Sebastian Vettel, ο οποίος έκανε γνωστά τα αισθήματά του στο team radio ενώ πρότερα είχε τονίσει την ανάγκη να τεθεί η διαδικασία υπό κόκκινη σημαία, με το ηχητικό αυτό υλικό να έχει σταλεί από τον μηχανικό του στον Michael Masi, διευθυντή αγώνα της F1.
Μιλώντας το βράδυ της Κυριακής σχετικά με όλα όσα έγιναν το Σαββατοκύριακο στο Spa, ο Masi παραδέχτηκε εκ των υστέρων πως η διαδικασία “πιθανώς δεν θα έπρεπε να ξεκινήσει”.
“Μίλησα με αρκετούς οδηγούς το βράδυ (του Σαββάτου) ώστε να μου δώσουν τη γνώμη τους και μου έδωσαν ένα πολύ εποικοδομητικό feedback”, δήλωσε ο Masi.
“Έτσι ναι, το εκ των υστέρων είναι μια εξαιρετική κατάσταση. Και με βάση το τί μου είπαν, έχοντας βιώσει τις συνθήκες στην πίστα αυτή και όλα τα υπόλοιπα πράγματα, πιθανώς δεν θα έπρεπε να είχαμε ξεκινήσει”.
“Αλλά αυτό αποτελεί όφελος του εκ των υστέρων με τους οδηγούς να έχουν οδηγήσει στις συνθήκες αυτές, επειδή κάθε πίστα είναι λίγο διαφορετική στον τρόπο που διώχνει το νερό, στο πώς αντιδρούν τα ελαστικά, κ.λπ. Θα πρέπει να εξετάζεις την κάθε κατάσταση με τα δικά της πρότυπα”.
Ο Masi πρόσθεσε επίσης πως τα πρόσφατα ατυχήματα σε Eau Rouge/Raidillon, συμπεριλαμβανόμενου και ενός ατυχήματος στις 24h του Spa, δεν έπαιξαν ρόλο στην απόφαση που έλαβε την Κυριακή για τον αγώνα.
“Όχι, θεωρώ πως μαθαίνεις από κάθε μέρα”, εξήγησε ο Masi.
“Και όπως είπα νωρίτερα, έχοντας μιλήσει με κάποιους οδηγούς το βράδυ του Σαββάτου, ειδικά μετά την εμπειρία που είχαν με τον καιρό και έχοντας οδηγήσει στην πίστα, τους έδωσε ένα καλό σημείο αναφοράς”.
“Μου έδωσαν εκπληκτικό feedback στο τι μπορεί και τι δεν μπορεί να συμβεί, το οποίο προφανώς βοήθησε τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν σήμερα και με όσους μίλησα ήταν πρόθυμοι στο να πουν ‘αυτό είναι το παράθυρο του τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να κάνουμε’, το οποίο ήταν τρομερά βοηθητικό”.
Παρά την κριτική του Vettel, ο οποίος αναγνώρισε επίσης πως “υπάρχουν πολλές επικοινωνίες μέσω radio και δεν μπορείς να ακούς τους πάντες”, ο Masi δήλωσε πως η live ανατροφοδότηση από τους οδηγούς έπαιξε σημαντικό ρόλο την Κυριακή.
“Αυτό που πάντα κάνουμε και ενθαρρύναμε τις ομάδες να το κάνουν στον γύρο σχηματισμού την πρώτη φορά, είναι να μας δώσουν οι οδηγοί το feedback τους στο radio και το κάναμε αυτό και στο Hockenheim το 2019, το κάναμε στην Τουρκία (το 2020) και σε άλλα μέρη”, πρόσθεσε ο Masi.
“Επειδή προφανώς είναι live feedback εκ μέρους τους στο συγκεκριμένο χρονικό σημείο σχετικά με το τι μπορούν και τι δεν μπορούν να αντέξουν με βάση τη συγκεκριμένη πίστα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!