Στο συμπέρασμα ότι η πτώση της απόδοσης στους τελευταίους αγώνες οφείλεται σε λάθος επιλογές στην εξέλιξη και στο στήσιμο του μονοθεσίου έχει καταλήξει η Aston Martin.
Η ομάδα του Silverstone ξεκίνησε τη σεζόν ως η μεγάλη έκπληξη του grid, έχοντας το δεύτερο καλύτερο μονοθέσιο το οποίο, δια χειρός Fernando Alonso, έφτασε ως το βάθρο έξι φορές σε οκτώ αγώνες.
Αλλά μετά τη δεύτερη θέση του Ισπανού στον Καναδά, το καλύτερο αποτέλεσμά τους για φέτος, τα πράγματα πήραν αρνητική τροπή σε Αυστρία, Μεγάλη Βρετανία και Ουγγαρία. Η σταθερή πρόοδος της Mercedes ανέβασε ψηλότερα τους Γερμανούς, η McLaren ανέκαμψε δριμύτατη με ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό πακέτο αναβαθμίσεων που φαίνεται να τους έχει φέρει στον ανταγωνισμό για τη δεύτερη καλύτερη ομάδα του grid και ακόμα και η πιο προβληματική όσον αφορά την εξέλιξη Ferrari φαίνεται να έχει ξεπεράσει ή έστω ισοφαρίσει την Aston Martin.
Ο Alonso παραμένει ακόμα τρίτος στη βαθμολογία, αλλά ο Lewis Hamilton τον έχει πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής και, αν τα πρόσφατα αποτελέσματα είναι ενδεικτικά, πιθανότατα θα βρεθεί μπροστά στον επόμενο αγώνα.
Το πιο ανησυχητικό ζήτημα για τα πράσινα μονοθέσια δεν είναι μόνο ότι οι άλλες ομάδες τους αφήνουν πίσω, αλλά και ότι τα δυνατά τους σημεία φαίνεται να έχουν χαθεί. Η AMR23 είχε δείξει την καλύτερη πλευρά της σε πιο αργές πίστες και στροφές χαμηλής ταχύτητας, κάτι που πλέον, όπως έδειξε και η Ουγγαρία, δε φαίνεται να ισχύει.
Ο Alonso έκανε λόγο για πιθανό πρόβλημα προσαρμογής στα νέας κατασκευής ελαστικά που εμφανίστηκαν στο Silverstone, αλλά η Aston Martin φαίνεται να πιστεύει ότι το πρόβλημα είναι τα λάθη εντός.
Πιο συγκεκριμένα, ο επικεφαλής της ομάδας Mike Krack δήλωσε ότι το συμπέρασμα της ομάδας είναι πως ένας συνδυασμός επιλογών εξέλιξης και στησίματος έχουν προκαλέσει «παρενέργειες».
«Ο τρόπος που έχουμε εξελίξει το μονοθέσιο είναι πολύ περίπλοκος. Αλλάζεις ένα πράγμα, αλλά ποτέ δεν αλλάζεις ένα πράγμα και όλα τα υπόλοιπα είναι εντάξει. Πάντα έχεις παρενέργειες όταν κάνεις αλλαγές,» ανέφερε συγκεκριμένα.
«Και πρέπει να το ζυγίσεις: αν θα χρησιμοποιήσεις, για παράδειγμα, ένα εξάρτημα που δίνει περισσότερη κάθετη δύναμη αλλά είναι άλλου χαρακτήρα και το αντίστροφο. Και νομίζω ότι σε μια ή δύο περιπτώσεις, δεν έχουμε κάνει τη σωστή επιλογή.»
Το Grand Prix της Ουγγαρίας, όπου οι προσδοκίες ήταν υψηλές για το μονοθέσιο, ήταν το σημείο που επιβεβαίωσε τις υποψίες της Aston Martin ότι η εξέλιξή της δεν είχε ακολουθήσει το σωστό δρόμο.
«Προφανώς, κοιτάς ήδη και νωρίτερα, αλλά νομίζω ότι η Ουγγαρία ήταν το τελευταίο στοιχείο του παζλ,» είπε ο Krack.
«Είναι μια πίστα όπου περιμέναμε να είμαστε περισσότερο ανταγωνιστικοί και δεν ήμασταν. Και αυτό ήταν το τελευταίο δεδομένο στον να επιβεβαιώσουμε ότι ίσως δεν έχουμε πάρει σωστή πορεία.»
Ο Krack εξήγησε ότι η Aston Martin δουλεύει τώρα για να φέρει αναβαθμίσεις που θα αντισταθμίσουν τις προαναφερθείσες παρενέργειες και συνέπειες.
Αναμένει δε τα νέα μέρη στους επόμενους αγώνες και προσβλέπει σε βήμα μπροστά, όντας αισιόδοξος όσον αφορά την εύρεση λύσεων.
«Έχουμε πολλή αυτοπεποίθηση. Μας πήρε λίγες εβδομάδες να ταυτοποιήσουμε τα ζητήματα και να τα επιβεβαιώσουμε. Πας σε έναν αγώνα, έχεις θέματα, πας σε έναν άλλο, είναι λίγο διαφορετικά, και μετά δεν ξέρεις,» δήλωσε.
«Οπότε πρέπει πάντα να περιμένεις λίγο και να μην πάρεις μια κατεύθυνση. Θα μπορούσες να βάλεις εξαρτήματα στο μονοθέσιο χάριν του να βάλεις εξαρτήματα. Δεν είναι αυτό που θέλουμε να κάνουμε.
Αλλά είμαστε πολύ σίγουροι ότι αυτό που μπορούμε να κάνουμε στους επόμενους αγώνες θα μας δώσει τις βελτιώσεις.»
Όσο για τα νέας κατασκευής ελαστικά, ο Krack δεν πιστεύει ότι έχουν αλλάξει πολλά για τον ανταγωνισμό.
«Αυτό θα ήταν μια εύκολη δικαιολογία, δε θα ήταν;
Βλέπουμε ότι υπάρχει μια μικρή διαφορά με αυτά τα ελαστικά, αλλά μπήκαν για ασφάλεια. Και οπότε, από αυτής της πλευράς, όλοι πρέπει να τα χρησιμοποιήσουν και είναι το ίδιο για όλους.
Οπότε, νομίζω ότι δεν πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε αυτό ως δικαιολογία για την ανταγωνιστικότητα, επειδή είναι τα ίδια ελαστικά που χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε στο μέλλον. Οπότε έχει να κάνει με το να μάθουμε όσο το δυνατόν περισσότερα για αυτά και να συνεχίσουμε.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!