O επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, σχολίασε πως η FIA δεν θα πρέπει να παρεμβαίνει με αλλαγές στους κανονισμούς λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζει μία ομάδα φέτος.
Πριν το Καναδικό Grand Prix, εκδόθηκε νέα τεχνική ντιρεκτίβα από τη FIA, στην οποία αναφέρθηκε η ένταξη νέων ελέγχων κατά το scrutineering ώστε να αστυνομεύεται το ύψος των μονοθεσίων για το 2022, ύστερα και από το GP του Αζερμπαϊτζάν που προκάλεσε έντονο σκεπτικισμό σχετικά με την υγεία των οδηγών λόγω των αναπηδήσεων από το porpoising.
Η Red Bull ήταν η ομάδα που εναντιώθηκε περισσότερο στην ντιρεκτίβα αυτή της FIA, με τον Horner να θεωρεί πως η “γκρίνια” από τους οδηγούς είναι “μέρος του παιχνιδιού”, δηλώνοντας απογοητευμένος που η FIA ενέδωσε σε αυτή και ενεπλάκη.
Εν τέλει, ο Βρετανός θεωρεί πως όλα αυτή συνέβησαν ως απάντηση στις φωνές μονάχα μιας ομάδες, την οποία επέλεξε να μην κατονομάσει αν και όλα δείχνουν πως εννοεί τη Mercedes, η οποία φέτος δείχνει να βρίσκεται μακριά από τη διεκδίκηση του φετινού τίτλου με τη W13 που είναι έντονα επιρρεπής στο porpoising.
“Φαίνεται πολύ άδικο σε αυτό το σημείο της χρονιάς, όπου μόνο μια ομάδα δείχνει να έχει βρεθεί εκτός στόχου της”, δήλωσε στο Reuters ο Horner.
“Είναι σωστό να αλλάξουμε τα πάντα για αυτή τη μία ομάδα ή θα πρέπει αυτή η ομάδα να αλλάξει ώστε να εναρμονιστεί;”.
“Προσωπικά, θα έδινα έμφαση στο να μπορέσει αυτή η ομάδα να βρει τις σωστές λύσεις”.
Ο Horner ρωτήθηκε ξανά σχετικά από το Sky Sports F1 μετά το χθεσινό FP2 στην πίστα Gilles Villeneuve, όπου ο Max Verstappen βρέθηκε στην κορυφή των χρονομέτρων.
Κατά τη γνώμη του Horner, η FIA βλέπει το συγκεκριμένο πρόβλημα από τη λάθος οπτική, λέγοντας πως θεωρεί “πολύ επικίνδυνο” το ότι το κυβερνόν σώμα του αθλήματος θα ελέγχει τα στησίματα των μονοθεσίων.
“Δείτε, κατανοώ πως για τη FIA η ασφάλεια είναι η πρωταρχική έγνοια, αλλά το να εκδώσεις μια ντιρεκτίβα όπως αυτή, ερχόμενοι για έναν αγώνα και χωρίς πρότερη συζήτηση, φαίνεται λάθος προσέγγιση στην κατάσταση”, δήλωσε ο Horner.
“Θεωρώ πως θα πρέπει να υπάρχει σωστή συμβουλευτική από ειδικούς και να βρίσκεται μια λύση. Αλλά είναι πολύ επικίνδυνο το να δίνουμε επί της ουσίας το δικαίωμα στη FIA να θέτει τα όρια για το ύψος του μονοθεσίου και το στήσιμο για έναν αγώνα.
“Τι θα συμβεί εάν αλλάξει ο άνεμος στον αγώνα; Τί θα συμβεί εάν το porpoising γίνει χειρότερο για οποιοδήποτε λόγο στη βάση του ό,τι κάνουν;”.
That’s a wrap for Friday practice, time to take cover ☔️🏁 #CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/qFTgg537QC
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) June 17, 2022
Ο Horner εξέφρασε επίσης την αβεβαιότητά του σχετικά με το πώς η FIA θα αστυνομεύσει αυτό τον κανονισμό και θα μπορέσει να βρει αποτελεσματικά το εάν μια ομάδα δεν τρέχει με ασφάλεια το μονοθέσιο.
“Ποιοι είναι οι αριθμοί με τους οποίους θα το ελέγξεις αυτό; Ξέρετε, για να εφαρμόσεις αυτό τον κανονισμό, αυτό θα πρέπει να συζητηθεί πρώτα”, συνέχισε ο ιθύνων νους της Red Bull.
“Πιστεύω πως οι προθέσεις είναι καλές, αλλά δεν εισήχθη ως μέτρο με τον σωστό τρόπο”.
“Υπάρχουν τόσα που θα μπορούσαν να γίνουν και θα ήταν ευκολότερα, όπως το να βάλουμε μια μεγαλύτερη σανίδα, για παράδειγμα, η οποία θα σηκώνει περισσότερο τα μονοθέσια απ’ το έδαφος”.
“Αλλά το να προσπαθήσεις να μειώσεις τη διαφορά μεταξύ των μονοθεσίων…ίσως επωφεληθούμε απ’ αυτό, ίσως όχι. Δεν έχω ιδέα αλλά φαντάζει πολύ περίπλοκος τρόπος για να επιλυθεί ένα ζήτημα”.
“Και θεωρώ πως δεν είναι ένα ζήτημα που υπάρχει για όλες τις ομάδες. Θεωρώ πως θα πρέπει να δοθεί έμφαση στις ομάδες ώστε να επιλυθεί. Υπάρχει σετ κανονισμών που είναι ίδιο για όλους εδώ”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!