Η γόμα C6 της Pirelli έχει δημιουργήσει δυσκολίες σε αρκετές ομάδες μετά το ντεμπούτο της στο Grand Prix της Emilia Romagna, ωστόσο η ιταλική εταιρεία επιμένει στο πλάνο για έξι διαφορετικά ελαστικά στην γκάμα της.
«Θα έλεγα ότι η γόμα κάνει τη δουλειά της. Ειδικά στον Καναδά είχαμε πολύ καλές κατατακτήριες κατά τη γνώμη μου» σχολίασε ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola.
«Η C6 είναι πολύ κοντά στη C5, αλλά είναι διαφορετική στη συμπεριφορά της. Οι ομάδες δυσκολεύονται να καταλάβουν πλήρως τη C6. Ξέρουν τη C5 πολύ καλύτερα – η C5 δίνει περισσότερη αυτοπεποίθηση στον οδηγό,» ήταν η εξήγησή του για τη στροφή πολλών οδηγών στη C5 στο Montreal, ακόμα και στις πιο κρίσιμες στιγμές των κατατακτηρίων.
«Αλλά η απόδοση της C6 είναι λίγο καλύτερη. Αν μπορείς να βρεις το ζενίθ της απόδοσης της C6, έχεις πλεονέκτημα. Μερικές φορές είναι δύσκολο.»
Να θυμίσουμε εδώ ότι τόσο ο George Russell, όσο και ο Max Verstappen, που εκκίνησαν από την πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα στο τελευταίο Grand Prix, έκαναν τον καλύτερο χρόνο τους στις κατατακτήριες με τη C5. Και δεν ήταν οι μόνοι.
Η ιδέα πίσω από τη C6 βέβαια είναι η γόμα να αποτελέσει ουσιαστικά το ελαστικό των κατατακτηρίων όταν χρησιμοποιείται. Καθώς η C5 επίσης δεν είναι ιδιαίτερα ανθεκτική, η παρουσία της ως μέση γόμα σε ένα τριήμερο αυξάνει θεωρητικά τις πιθανότητες να στραφεί μία ομάδα σε στρατηγική δύο αλλαγών.
Και αυτό επειδή η φθορά των φετινών ελαστικών είναι μειωμένη και οι ομάδες καταφεύγουν σε στρατηγικές ενός stop όποτε μπορούν, κάτι που οδηγεί σε συντηρητική οδήγηση και μειωμένο θέαμα, καθώς σκοπός γίνεται η επιβίωση της γόμας για όσο το δυνατό μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Το είδαμε σε αγώνες όπως η Κίνα και η Ιαπωνία και πιθανότατα θα συνεχίσουμε να το βλέπουμε μέσα στη σεζόν.
Από την άλλη, οι οδηγοί δεν έμειναν ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από την ευαισθησία της C6 και στην οριακή διαχείριση που απαιτούσε, προτιμώντας την προσέγγιση της C5 που τους επέτρεπε να πιέσουν πιο εύκολα και σταθερά. Η νέα γόμα έχει αποδειχθεί πιο προβληματική του αναμενομένου και το μικρό παράθυρο λειτουργίας της, σε συνδυασμό με την τεράστια απώλεια απόδοσης μετά το πέρας της σύντομης ζωής της, την κατέστησε για αρκετούς πιο αργή επιλογή, ενώ και στον αγώνα δεν έλειψαν αυτοί που ολοκλήρωσαν έχοντας χρησιμοποιήσει μόνο δύο σετ ελαστικών – και κερδίζοντας μάλιστα από αυτό.
Η Pirelli ωστόσο δεν εγκαταλείπει το πείραμα ως αποτυχημένο, με τον Isola να δηλώνει ότι η C6 άλλαξε τα δρώμενα.
«Στον Καναδά, μερικές ομάδες και οδηγοί προτίμησαν να χρησιμοποιήσουν τη C5 στις κατατακτήριες επειδή αισθάνονταν πιο άνετα με τη C5. Αλλά αυτό δημιούργησε μια διαφορετική κατάσταση και επίσης το γεγονός ότι οι ομάδες πήγαν στον αγώνα με περισσότερα μεσαία και περισσότερα σκληρά» εξήγησε ο διευθυντής.
Δεν ήταν η μεταβολή στην οποία στόχευε η Pirelli, αλλά ήταν μια μεταβολή, οπότε το σχέδιο C6 συνεχίζεται. Ο Isola παραδέχτηκε ωστόσο ότι κάποια πράγματα πρέπει να αλλάξουν και ότι ενδεχομένως η C6 δε θα κάνει την εμφάνισή της στη Σιγκαπούρη, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί.
«Δεν είμαι σίγουρος αν ισχύει ακόμα η ιδέα να τη χρησιμοποιήσουμε στη Σιγκαπούρη, επειδή η Σιγκαπούρη μερικές φορές μπορεί να αποδειχτεί λίγο πιο επιθετική προς τα ελαστικά. Οπότε θα δούμε αν θέλουμε να τη χρησιμοποιήσουμε στη Σιγκαπούρη. Υπάρχει ακόμα η πιθανότητα για το Vegas, που είναι πολύ κρύο.»
Για να γίνει η C6 ο αστάθμητος παράγων που θέλει η Pirelli, που θα μειώσει τις στρατηγικές ενός pit stop και θα δώσει ποικιλία στις επιλογές των ομάδων, θα πρέπει να έχει μεγαλύτερη διαφορά από τη C5 σε απόδοση και ταυτόχρονα να είναι λιγότερο ευαίσθητη, με καλύτερο εύρος λειτουργίας.
«Αυτό που θα ήθελα για το μέλλον είναι μια C6 με μεγαλύτερη διαφορά από τη C5. Τώρα είναι περίπου δύο δέκατα, πρέπει να έχουμε τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο. Οπότε ακόμα πιο επιθετική, με επίπεδο φθοράς αντίστοιχο με αυτό που έχουμε τώρα για να δημιουργήσουμε διαφορετικές στρατηγικές. Για του χρόνου, δουλεύουμε πάνω σε μια C6 με αυτόν το.στόχο.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!