Μπορεί να είναι εντυπωσιακό να βλέπει και να ακούει κάποιος τους ενθουσιώδεις θεατές σε πίστες όπως το Μεξικό, αλλά για τους οδηγούς ορισμένες συμπεριφορές είναι κατά καιρούς πολύ κουραστικές, ακόμα και καταπιεστικές.
Για άλλη μια φορά, μέσω του F1 Experiences, εκατοντάδες πακέτα που επιτρέπουν πρόσβαση στο paddock έχουν πουληθεί, αλλά τα πράγματα φαίνεται συχνά να ξεφεύγουν, με τους οδηγούς να παραπονιούνται για σπρωξίματα, τραβήγματα και γενικότερα έλλειψη σεβασμού του προσωπικού τους χώρου στις μετακινήσεις τους από και προς τα γκαράζ.
Πρόκειται σχεδόν για σκηνικό υστερίας σε ορισμένες περιπτώσεις, καθώς οι οδηγοί περικυκλώνονται από παντού και βρίσκονται στριμωγμένοι ανάμεσα στους οπαδούς. Το Σάββατο, μετά τις συνεντεύξεις με τα τηλεοπτικά κανάλια, χρειάστηκε να φυγαδευτούν από διαφορετική διαδρομή και υπάρχουν ομάδες που έχουν αυξήσει το προσωπικό ασφαλείας ειδικά για να αντεπεξέλθουν σε αυτές τις συνθήκες.
Το θέμα συζητήθηκε ήδη από την Παρασκευή, με πολλούς οδηγούς να παραδέχονται ότι η όλη κατάσταση τους επηρεάζει αρνητικά. Υπάρχουν αυτοί που βρίσκουν τις συνολικές εκδηλώσεις θετικές για το άθλημα και το άνοιγμα του paddock σε περισσότερο κόσμο ως σωστό βήμα και ζητούν μόνο κάποια διευκόλυνση στις μετακινήσεις, όπως ο Charles Leclerc και ο Carlos Sainz. Άλλοι, όπως ο Pierre Gasly, βρίσκουν την κατάσταση δύσκολη και έχουν αντιμετωπίσει επιπλέον προβλήματα.
«Νομίζω ότι το να αφήνουμε κόσμο να μπαίνει είναι εντάξει. Αλλά ισχύει ότι θεωρούμε πως κάποιοι καλεσμένοι δε σέβονται το χώρο που χρειαζόμαστε. Κόσμος έρχεται στα γκαράζ πριν τα δοκιμαστικά και ζητά φωτογραφίες ενώ δεν είναι καν με την ομάδα μας,» δήλωσε ο Γάλλος.
«Δουλεύουμε εδώ και προφανώς δίνουμε χρόνο στους οπαδούς όποτε μπορούμε. Αλλά αυτό το σαββατοκύριακο δεν τόλμησα να βγω από το κτίριο φιλοξενίας γιατί δημιουργείται όχλος. Και μερικές φορές γίνεται μεγάλη αναστάτωση. Έφτασα χτες στο πρωί στη φιλοξενία και η τσάντα με το διαβατήριό μου ήταν ανοιχτή και ούτε καν το ένιωσα να συμβαίνει.»
Ακόμα και για τους γενικά χαλαρούς οδηγούς, όπως ο Lando Norris και ο Daniel Ricciardo, τα πράγματα μπορεί να παρεκτραπούν. Όσο και αν εκτιμούν τη λατρεία των οπαδών, το να μην μπορούν να περπατήσουν από τον κόσμο που στριμώχνεται γύρω τους οπωσδήποτε δεν τους αρέσει. Για οδηγούς γνωστούς στο ευρύ κοινό και με πολύ μεγάλο αριθμό οπαδών, όπως ο Lewis Hamilton, ο Max Verstappen και ο τοπικός ήρωας Sergio Perez, τα πλήθη μπορεί να γίνουν σχεδόν τρομακτικά.
Γενικά, η κατάσταση έχει γίνει χειρότερη στο πέρασμα των μηνών, τα άτομα με πρόσβαση στο paddock ολοένα αυξάνονται, και υπάρχουν αρκετοί που πιστεύουν ότι πρέπει να ισχύουν μερικοί βασικοί κανόνες αναφορικά με το κατά πόσο μπορούν να πλησιάζουν τους οδηγούς οι οπαδοί και γενικά τι ελευθερία κινήσεων πρέπει να έχουν.
Το πρόβλημα δεν έχει μόνο φυσικές προεκτάσεις. Ζητήματα ευγένειας και γενικότερης αντιμετώπισης των οδηγών μπαίνουν στην εξίσωση, όπως επίσης και η διανοητική τους κατάσταση πριν μπουν στο μονοθέσιο, σύμφωνα με τον Ricciardo.
«Ειλικρινά πιάνω τον εαυτό μου να ζητά όλο και πιο συχνά από τον κόσμο να λέει παρακαλώ ή ευχαριστώ. Απλά τρέχουν σε σένα, δε λένε λέξη, κάνουν ό,τι είναι να κάνουν και φεύγουν.
Για κάτι τέτοιο νιώθεις λίγο, ειλικρινά, σαν να σε χρησιμοποιούν. […] Δε θέλω να δω τα πράγματα να αλλάζουν, απλά πιστεύω ότι οι ενήλικες πρέπει να συμπεριφέρονται σαν ενήλικες.»
Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που δε βρίσκουν ιδιαίτερο πρόβλημα στον αυξημένο αριθμό οπαδών εντός του paddock, όπως ο Perez, που έχει πίσω του το πλήθος στο συγκεκριμένο αγώνα, και ο διευθυντής της McLaren Andreas Seidl, που έχει εμπειρία από διοργανώσεις με πιο εύκολα προσβάσιμο paddock, αν και λιγότερο κόσμο, όπως το DTM.
Ακόμα και για κάποιον με τις εμπειρίες και την προσέγγιση του Seidl πάντως, τα πράγματα στο Μεξικό ίσως να έχουν ξεφύγει.
«Πιστεύω ότι η κατεύθυνση που πήρε η Formula 1 είναι οπωσδήποτε η σωστή και καλή και εκτιμούμε πολύ την ατμόσφαιρα που δημιουργείται τώρα στο paddock κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Εδώ είναι εμφανώς πολύ ακραίο. Και νομίζω ότι απλά πρέπει να δώσουμε συνέχεια και να έχουμε μια καλή συζήτηση τώρα με τη Formula 1 για το πως μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι, ειδικά σε χώρες όπως εδώ στο Μεξικό όπου οι οπαδοί είναι τόσο παθιασμένοι με αυτό που κάνουμε και τόσο ενθουσιώδεις, θα διατηρείται πάντα το σωστό επίπεδο σεβασμού.»
Εκρηκτικό ταμπεραμέντο έχουν και οι Βραζιλιάνοι βέβαια, και το Interlagos έπεται. Οπωσδήποτε πάντως η Formula 1, αν και καλώς ανοίγει τα paddock στο κοινό, θα πρέπει να καταλήξει σε μια σειρά κανονισμών γύρω από τις συμπεριφορές των τυχερών αυτών οπαδών, για την ομαλή διεξαγωγή του τριημέρου.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!