Στη Red Bull δηλώνουν πως η ευθυγράμμιση της στάσης των αντίπαλων ομάδων σχετικά με το πάγωμα των κινητήρων στη F1 τους δίνει τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν συμφωνία διατήρησης των κινητήρων της Honda από το 2022 κι έπειτα.
Με τη Honda να αποχωρεί και επίσημα από τον ρόλο του κατασκευαστή κινητήρων από τη F1 στο τέλος της επόμενης σεζόν, η Red Bull βρίσκεται αυτή τη στιγμή στον “αέρα” ζυγίζοντας τις επιλογές της για το μέλλον των κινητήρων της.
Αυτό που είναι εύκολο αντιληπτό είναι πως η προτιμώμενη πορεία που θέλει να πάρει η ομάδα ως προς το ζήτημα αυτό είναι να διατηρήσει τα πνευματικά δικαιώματα των κινητήρων της Honda, ώστε να συνεχίσει να χρησιμοποιεί την ίδια μονάδα ισχύος με τώρα.
Ωστόσο, ο μόνος τρόπος που μπορούν οι κόκκινοι ταύροι να καταφέρουν κάτι τέτοιο ρεαλιστικά είναι να μην απαιτείται η συνεχής εξέλιξη της πλατφόρμας της Honda. Αυτό θα απαιτούσε ένα πάγωμα στην εξέλιξη των κινητήρων από τη FIA.
Την ώρα που αντίπαλοι κατασκευαστές όπως η Ferrari και Renault αρχικά αντιτάχθηκαν στην ιδέα αυτή, πλέον και οι δύο είναι πιο ανοιχτοί σε μια τέτοια επιλογή, εάν η FIA είναι διατεθειμένη να φέρει τα πλάνα για αλλαγή κινητήρων στο 2025, αντί για το 2026 που είναι μέχρι σήμερα.
Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε πως γίνονται συνεχώς συζητήσεις επί του θέματος, ενώ σύντομα θα ληφθεί και μια οριστική απόφαση.
“Έχουμε εποικοδομητικές συζητήσεις με τη Honda και τη FIA και πιστεύω πως βρισκόμαστε κοντά στο να έρθουμε σε μια συμφωνία”, δήλωσε.
“Η FIA συμβουλεύει τις άλλες ομάδες. Θεωρώ πως υπάρχει μια ευθυγράμμιση απόψεων σχετικά με το πάγωμα. Μένει μόνο να δούμε τί θα κάνουμε με το εάν θα πρέπει να υπάρχει ένα δίχτυ προστασίας σε περίπτωση που ένας κατασκευαστής κινητήρων τα πάει άσχημα από τη μία σεζόν στην άλλη. Αν δεν γίνει αυτό, το να κλειδώσουμε την απόδοση των κινητήρων για τρία χρόνια, θα μπορούσε να κάνει πολύ ζημιά”.
Η Honda είναι ανοιχτή στην ιδέα να επιτρέψει στη Red Bull να συνεχίσει το project της πάνω στις μονάδες ισχύος, αλλά παραδέχεται πως να υπάρξει συμφωνία δεν είναι τόσο εύκολο, με την κατασκευή εξαρτημάτων να είναι χωρισμένη ανάμεσα στο Milton Keynes και την Ιαπωνία.
Ο τεχνικός διευθυντής της ιαπωνικής φίρμας, Toyoharu Tanabe δήλωσε: “Στο Milton Keynes, εξελίσσουμε κυρίως και έπειτα κατασκευάζουμε τα εξαρτήματα του ERS, και η βασική μονάδα εσωτερικής καύσης αναπτύσσεται στο Ερευνητικό κέντρο της Sakura στην Ιαπωνία”.
“Όπως και να ‘χει, είναι πολύ περίπλοκη η κατάσταση, ειδικά με τη Honda F1. Η συζητήσεις είναι συνεχείς πάνω στο θέμα πλέον. Δεν έχουμε φτάσει σε συμφωνία ακόμα, έτσι θα πρέπει να λάβουμε υπόψη κάθε πλευρά του project μας”.
Την ώρα που η Renault φαίνεται να είναι αρνητική στην ιδέα της σύγκλισης της απόδοσης των κινητήρων, ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, δήλωσε αρκετά πρόσφατα πως ήταν σημαντικό οι ομάδες της F1 να συζητήσουν το θέμα τώρα, απ’ το να αναγκαστούν να πάρουν μια βιαστική απόφαση αργότερα.
“Πιστεύω πως είναι καλύτερα να δούμε αυτό το θέμα τώρα”, είχε δηλώσει ο Ιταλός. “Θέλουμε να προσπαθούμε να σκεφτόμαστε εκ των προτέρων, αντί να περιμένουμε απλά για τα πράγματα και μετά να έχουμε μεγάλες συζητήσεις. Έτσι, θεωρώ πως το πάγωμα θα είναι πολύ υπεύθυνο απλά να το δούμε ως ένα σενάριο και να σιγουρευτούμε πως θα προετοιμαστούμε γι’ αυτό”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!