Ο οδηγός της Racing Point, Sergio Perez, έλαβε τη δεύτερη επίπληξή του για το Σαββατοκύριακο του Πορτογαλικού Grand Prix μετά από ένα περιστατικό με τον Pierre Gasly στο τέλος του αγώνα.
Ο Μεξικανός έλαβε επίσης μια επίπληξη μετά από ένα περιστατικό στις κατατακτήριες του Σαββάτου. Έτσι μία τρίτη επίπληξη εντός αυτής της σεζόν θα προκαλέσει ποινή 10 θέσεων.
Ο Perez υπερασπιζόταν την πέμπτη θέση του στους τελευταίους γύρους όταν ο Gasly πλησίασε πίσω του στην πρώτη στροφή. Ο Perez κινήθηκε προς το εσωτερικό της στροφής ταυτόχρονα με τον Gasly, αναγκάζοντας τον Γάλλο να υποχωρήσει.
Ο οδηγός της Alpha Tauri, ο οποίος περιέγραψε το περιστατικό ως «περίεργο», μπόρεσε να ολοκληρώσει την προσπέραση στον επόμενο γύρο.
Οι κινήσεις μπλοκαρίσματος οι οποίες θεωρείται ότι έγιναν πολύ αργά, αποτελούν ένα συνεχιζόμενο σημείο συζήτησης στις ενημερώσεις των οδηγών τις τελευταίες σεζόν.
Αφού μίλησαν και στους δύο οδηγούς, οι αγωνοδίκες έκαναν την ασυνήθιστη παρατήρηση ότι η κίνηση του Perez δεν ήταν αργά και «θεμελιωδώς εντάξει», αλλά ταυτόχρονα «ήταν πολύ κοντά στο όριο», δεδομένης της διαφοράς ταχύτητας. Του δόθηκε επομένως μία επίπληξη, παρά μία πιο σοβαρή κύρωση.
Στην απόφασή τους, οι αγωνοδίκες σημείωσαν «ότι στον γύρο 64 του αγώνα, στο τέλος της κύριας ευθείας, ο Perez κινήθηκε αμυντικά την ίδια στιγμή που ο Gasly προσπάθησε να προσπεράσει τον Perez κινούμενος προς τα δεξιά. Η κίνηση του Gasly έγινε πριν από τη ζώνη πέδησης και ήταν απολύτως λογική».
«Καθώς ο Gasly κινούταν προς τα δεξιά με σημαντικά μεγαλύτερη ταχύτητα, ο Perez κινήθηκε προς τα δεξιά επίσης και στη συνέχεια συνέχισε να κινείται μπροστά από τον Gasly για ένα σημαντικό τμήμα της πίστας, αλλά σταμάτησε να αφήνει ένα πλάτος μονοθεσίου προς την εσωτερική».
«Οι αγωνοδίκες σημείωσαν ότι νωρίτερα φέτος, οι οδηγοί συζήτησαν τη «καθυστερημένη κίνηση σε αντίδραση» και συμφώνησαν ότι ήταν δυνητικά πολύ επικίνδυνη.
«Οι αγωνοδίκες θεώρησαν ότι αυτή η κίνηση ήταν στο γρηγορότερο τμήμα της πίστας, αλλά επίσης σημείωσαν ότι ο Perez δεν κινήθηκε σε αντίδραση, αλλά προχώρησε πρώτος ή ταυτόχρονα. Επιπλέον, έχει το δικαίωμα να κάνει μία μόνο αμυντική κίνηση, αλλά μια τέτοια κίνηση δεν μπορεί αποτελεί κίνδυνο για άλλο οδηγό».
«Στην ακρόαση, και οι δύο οδηγοί συμφώνησαν ότι ενώ ήταν στο όριο, αυτός ο ελιγμός ήταν θεμελιωδώς εντάξει και αποτελούσε αγώνα στο όριο. Ωστόσο, οι κριτές πιστεύουν ότι αυτή η κίνηση ήταν πολύ κοντά σε αυτό το όριο και ότι ο Perez δεν είχε συνυπολογίσει επαρκώς τη διαφορά ταχύτητας».
«Κατά την επιλογή ποινής, οι αγωνοδίκες έλαβαν υπόψη τις απόψεις των εμπλεκόμενων οδηγών και διέταξαν μια επίπληξη».
Ο Gasly παραδέχτηκε πως πίστευε ότι το συμβάν θα τελειώσει με τα δύο μονοθέσια εκτός δρόμου.
«Ήταν λίγο περίεργο», είπε μετά τον αγώνα. «Δεν ξέρω πώς φαίνεται απ’ έξω, οπότε πρέπει να δω το υλικό, αλλά η διαφορά ταχύτητας εκείνη τη στιγμή ήταν τόσο μεγάλη, ήμουν πιθανώς 30 χλμ/ώρα πιο γρήγορος από αυτόν».
«Αποφάσισα να δεσμευτώ στην εσωτερική, και πραγματικά κινήθηκε την τελευταία στιγμή. Όρμησα στα φρένα αλλά σκέφτηκα «εντάξει, είμαστε και οι δύο στα χαλίκια». Δεν ξέρω πώς καταφέραμε να αποφύγουμε την επαφή.
«Ήμουν αρκετά εκνευρισμένος μαζί του, οπότε στον επόμενο γύρο τον πέρασα από την εξωτερική, κάτι που ήταν πολύ καλό».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!