Ο χθεσινός αγώνας στο Qatar ήταν καθ’ ομολογία ένας από τους πιο σκληρούς που βίωσαν ποτέ οι οδηγοί, με τον Esteban Ocon να συνοψίζει την εμπειρία του ως “κόλαση”.
Οι οδηγοί της Formula 1 θεωρούνται από τους πιο καλούς αθλητές του κόσμου. Έτσι, η εικόνα πολλών εξ’ αυτών μετά το τέλος του χθεσινού αγώνα στο Losail, ήταν ενδεικτικό της σκληρής εμπειρίας του αγώνα εκεί.
Πολλοί οδηγοί, βγαίνοντας από το μονοθέσιο, πήγαν στα διαμερίσματα των ομάδων τους, άλλαξαν τα μουσκεμένα τους ρούχα, έκαναν μπάνιο και ακολούθως βγήκαν πιο φρέσκοι στα media για τις καθιερωμένες τους δηλώσεις.
Δύο από τους οδηγούς, ωστόσο, δεν κατάφεραν ούτε αυτό. Συγκεκριμένα, ο Logan Sargeant αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από τον αγώνα, υποφέροντας από θερμοπληξία, ενώ και ο Alex Albon επισκέφτηκε το ιατρικό κέντρο για έλεγχο, βγαίνοντας με χαρακτηριστική δυσκολία από το μονοθέσιό του. Και οι δύο, λίγες ώρες μετά, ήταν καλά στην υγεία τους, παίρνοντας το πράσινο φως για να μεταβούν στο αεροδρόμιο και να επιστρέψουν σπίτι τους.
Υπήρχαν όμως κι άλλοι οδηγοί που ταλαιπωρήθηκαν σε πρωτοφανή βαθμό. Ένας απ’ αυτούς ήταν ο Esteban Ocon.
Ο Γάλλος της Alpine δήλωσε χαρακτηριστικά: “Ήταν οι πιο σκληροί βαθμοί για τους οποίους πάλεψα ποτέ. Ένιωθα άρρωστος, στον 15ο και 16ο γύρο ξέρασα μέσα στο cockpit και ύστερα σκέφτηκα πως θα έχω έναν πολύ μακρύ αγώνα μπροστά μου”.
“Προσπάθησα να ηρεμήσω, να θυμηθώ πως η ψυχολογική έκφανση του αθλήματος είναι το ισχυρότερο κομμάτι του σώματός μου και κατάφερα να το θέσω υπό έλεγχο και να τερματίσω τον αγώνα”.
“Ειλικρινά όμως, δεν περίμενα πως ο αγώνας θα ήταν τόσο σκληρός. Συνήθως μπορώ να βγάλω διαδρομή ίση με δύο αγώνες, ακόμα και στη Σιγκαπούρη. Από μυϊκή και καρδιοαναπνευστική πλευρά είμαι πάντα καλά”.
“Είχε τόση ζέστη που ήθελα απλά να ανοίξω το τζάμι του κράνους στην ευθεία, επειδή δεν λάμβανα καθόλου αέρα. Προσπαθούσα επίσης με τα χέρια μου να κατευθύνω λίγο αέρα μέσα στο κράνος”.
“Όσο περισσότερο προσπαθούσα να αναπνεύσω για να χαμηλώσω τη θερμοκρασία μου, τόσο περισσότερη ζέστη ερχόταν μέσα από το κράνος. Ειλικρινά, ήταν μια κόλαση εκεί έξω”.
LAP 51/57
It’s hot out there! 😰
Looks like George is trying to cool his hands…
and then his face when he pits moments later#F1 #QatarGP pic.twitter.com/8S58xGs5BX
— Formula 1 (@F1) October 8, 2023
Γιατί ο συγκεκριμένος αγώνας αποδείχτηκε τόσο σκληρός για τους οδηγούς; Άλλωστε όλοι τους σχεδόν έχουν τρέξει ξανά στο Qatar αλλά και σε παρόμοιες χώρες και αντίστοιχης ώρας αγώνες.
Η πρώτη, γενική, διαπίστωση είναι οι συνθήκες υγρασίας και θερμοκρασίας που επικρατούσαν κατά τη διάρκεια του αγώνα. Άλλωστε, δεν επιλέχτηκε τυχαία να γίνει το Παγκόσμιο Κύπελλο στο ποδόσφαιρο μετά τις 20 Νοεμβρίου το 2022.
Επίσης, ο αγώνας στο Qatar το 2021 έγινε στις 21 Νοεμβρίου, ενώ το 2024 το πλάνο αναφέρει πως οι ομάδες θα επισκεφτούν το Losail την 1η Δεκεμβρίου. Ωστόσο, ο φετινός αγώνας συμπιέστηκε στο βαρύ πρόγραμμα με τα ταξίδια του Οκτωβρίου. Στο μέλλον, άρα, θα πρέπει ενδεχομένως να δοθεί περισσότερη προσοχή στο timing του συγκεκριμένου αγώνα.
Επίσης, οι συνθήκες της Κυριακής ήταν χειρότερες εν συγκρίσει με όλο το υπόλοιπο τριήμερο, με ελάχιστο έως και καθόλου αέρα ώστε να απάγει τη θερμότητα που ανέδυε η έρημος. Επίσης, υπήρχε εντονότερη υγρασία στην ατμόσφαιρα, εν αντιθέσει με το ξηρό κλίμα που συνήθως υπάρχει στις ερημώδεις εκτάσεις της Μέσης Ανατολής.
Ακόμα, παρά το γεγονός πως ο αγώνας έλαβε χώρα τη νύχτα, τα ίδια τα μονοθέσια παρήγαγαν θερμότητα από τη λειτουργία τους, προσθέτοντας ακόμα μια πηγή ταλαιπωρίας για τους οδηγούς, οι οποίοι στο cockpit τους απείχαν λίγα μόλις εκατοστά από “φούρνους” θερμότητας.
Χαρακτηριστικό ήταν το αίτημα του Fernando Alonso προς τους μηχανικούς του να του πετάξουν νερό κατά την αλλαγή ελαστικών του, με τον Ισπανό να νιώθει υπερβολική ζέστη κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η ομάδα δεν μπόρεσε να τον βοηθήσει σε αυτό, όμως, καθώς θα αύξανε παρανόμως το βάρος του μονοθεσίου.
It’s not called the cooldown room for nothing! 😅#F1 #QatarGP pic.twitter.com/uCIjsfFgYV
— Formula 1 (@F1) October 8, 2023
Δεν ήταν όμως μόνο οι συνθήκες. Η ίδια η χάραξη της πίστας είναι απαιτητική προς τους οδηγούς, με έντονες καμπές στο εύρος των 3-4 g να ταλαιπωρούν τους οδηγούς, ιδιαίτερα με την παρούσα γενιά μονοθεσίων, που χαρακτηρίζονται από μεγάλα επίπεδα κάθετης δύναμης.
Επίσης, η υποχρέωση, από τη FIA, για ανώτατο πλαφόν στους 18 γύρους για τα stint κάθε ελαστικού σήμαινε πως η κλασσική διαχείριση γόμας που βλέπουμε σε αγώνες πήγε περίπατο στο Losail, θυμίζοντας εποχές αρχών 2000s, τότε που η δυνατότητα του ανεφοδιασμού κατά τη διάρκεια του αγώνα έδινε επιλογές για σερί γύρους κατατακτηρίων στους οδηγούς.
Στην έλλειψη διαχείρισης ελαστικών προσθέστε και το γεγονός πως μετά τον 1ο γύρο και το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω της επαφής Hamilton-Russell, ουδέποτε υπήρξε ξανά κάποια διακοπή ή επιβράδυνση του ρυθμού στον αγώνα, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να πάνε μέχρι τον τερματισμό στα “κόκκινα”.
Ζέστη, υγρασία, απουσία αέρα, απαιτητική πίστα, θερμότητα από τα μονοθέσια, σερί γρήγοροι γύροι αλλά και καμία ενδιάμεση διακοπή συνέθεσαν ένα εκρηκτικό μίγμα εξάντλησης για τους οδηγούς. Παρά το γεγονός πως συχνά χαρακτηρίζονται ως υπεραθλητές, το Losail την Κυριακή αποδείχτηκε δύσκολο εμπόδιο. Και όμως, (οι περισσότεροι) τα κατάφεραν!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!