Με το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally να αποδεικνύεται αρκετά περίπλοκο με το νέο βαθμολογικό σύστημα, οι ομάδες βλέπουν πως ο καλύτερος δρόμος για το τρίτο τους πλήρωμα είναι αυτός της σταθερότητας. Ποιες επιλογές έχουν όμως;
Toyota και Hyundai είναι οι ομάδες που φέτος έχουν προχωρήσει σε ένα format με εναλλαγές στο τρίτο τους πλήρωμα, η μια κατ’ ανάγκη, η άλλη κατ’ επιλογή. Και οι δύο, ωστόσο, βλέπουν πως η προσέγγιση αυτή δεν οδηγεί στα βέλτιστα αποτελέσματα.
Ας ξεκινήσουμε από την Toyota. Οι Ιάπωνες, βλέπουν πως, εκτός απροόπτου, το σερί των τριών double τους θα σπάσει. Στη συνέντευξη που είχαμε με τον επικεφαλής της ομάδας, Jari-Matti Latvala, ο Φινλανδός αποδέχτηκε πως μια σοβαρή παράμετρος σε αυτό είναι η απώλεια του Kalle Rovanpera από τα μισά event φέτος.
Αυτό, έχει οδηγήσει σε έλλειψη σταθερότητας στην ομάδα, η οποία καλείται να προσπαθήσει να πάρει το μάξιμουμ από οδηγούς που δεν έχουν σταθερά επαφή με το τιμόνι φέτος, όσο γρήγοροι κι αν είναι.
“Ναι, θα ήμασταν σε πιο ισχυρή θέση εάν είχαμε φέτος τρεις οδηγούς για όλη τη χρονιά”, επιβεβαίωσε εκ νέου στο DirtFish ο Latvala.
“Γνωρίζαμε πως στο κομμάτι αυτό θα είχαμε μια δύσκολη χρονιά. Φυσικά, όμως, τώρα το συνειδητοποιούμε”.
“Το να έλεγα όχι στο αίτημα του Kalle, όμως, θα μας είχε επηρεάσει αρνητικά στο μέλλον αναφορικά με το κίνητρό του. Για όλο τον κόσμο του WRC ήταν αναποδιά που δεν βλέπουν τον Kalle όλη τη σεζόν. Αλλά έχει μπροστά του χρόνο να χαλαρώσει και να επιστρέψει δριμύτερος”.
“Θεωρώ πως η απόφαση να κάνει ο Kalle ό,τι θέλει φέτος θα τον βοηθήσει στο να τονώσει το κίνητρό του και να παλέψει μαζί μας στο μέλλον. Ήταν μεγάλη μας αδυναμία ότι φέτος δεν είχαμε τρεις σταθερούς οδηγούς. Το χρειαζόμαστε για του χρόνου”.
Two more Rally1 starts for @samipajari! ✨
Following their positive debut in Finland and latest WRC2 success in Greece, Sami and Enni will join our line-up for the next events in Chile 🇨🇱 and Central Europe 🇩🇪🇨🇿🇦🇹#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC pic.twitter.com/9on7nhw8xK
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) September 11, 2024
Στην απέναντι πλευρά του Service Park, μπορεί η κατάσταση να είναι αρκετά πιο ανάλαφρη, καθώς δείχνει ολοένα και πιθανότερο πως θα έρθει το πολυπόθητο double. Η ουσία, όμως είναι πως και εκεί γνωρίζουν ότι ένα σταθερό τρίτο πλήρωμα μπορεί να επηρεάσει πολλά.
Για φέτος, οι Κορεάτες έχουν πάει στην λογική του “δια 3”, με το τρίτο i20 N να μοιράζονται μέσα στη σεζόν οι Lappi, Sordo και Mikkelsen. Αυτό, αφενός δίνει χρόνο σε τρία ονόματα που θέλουν στη Hyundai να τα κρατούν κοντά τους, όμως δεν τους δίνει τη δυνατότητα να ξεδιπλώσουν στο 100% τις δυνατότητές τους.
Υπό το πρίσμα αυτό, οι φήμες πως ο Adrien Fourmaux, που φέτος διανύει μια εξαιρετικά επιτυχημένη και σταθερή σεζόν με την M-Sport, προαλείφεται για 3ος οδηγός της Hyundai του χρόνου, είναι αρκετά βάσιμες, μιας και ένα ισχυρό και σταθερό πλήρωμα είναι ικανό να φέρει τη διαφορά σε βάθος σεζόν.
“Θα χρειαστούμε λίγο χρόνο για να αποφασίσουμε για το τρίτο αυτοκίνητο”, δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας, Cyril Abiteboul, στο DirtFish. “Θεωρώ πως θα πάρουμε τον χρόνο μας, εξετάζοντας και πώς κινείται και η Toyota στο κομμάτι αυτό”.
“Θα ήταν χαζό να μην αναλύσουμε τον ανταγωνισμό όταν πρέπει να πάρουμε μια τόσο σοβαρή απόφαση. Ποιες επιλογές έχουμε; Ποιοι είναι διαθέσιμοι; Δεν θέλω αυτή τη στιγμή να αποκλείσω καμία εναλλακτική. Δεν θα ήταν επαγγελματικό να κάνω κάτι τέτοιο”.
Βέβαια, ο Γάλλος δεν αποκλείει και το ενδεχόμενο η Hyundai εν τέλει να αποφασίσει να διατηρήσει αυτό το εναλλασσόμενο format στο τρίτο της αγωνιστικό.
“Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα. Εξακολουθεί να παραμένει επιλογή (οι εναλλασσόμενοι οδηγοί). Θεωρήσαμε πως φέτος, λόγω και της κατάστασης στην Toyota, ήταν η βέλτιστη επιλογή που θα μπορούσαμε να κάνουμε”.
“Ακόμα, όμως, κι αν αποφασίσουμε ότι θέλουμε να μείνουμε στην προσέγγιση αυτή και του χρόνου, θα πρέπει να εξετάσουμε και τις επιλογές μας σε οδηγούς. Έχουμε συζητήσεις με τους EP, Andreas και Dani. Στο κομμάτι του ο καθένας φέτος έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Θα πρέπει να τους δοθεί η ευκαιρία να συζητήσουν μαζί μας. Αυτό και κάνουμε”.
Αυτή τη στιγμή, χωρίς συμβόλαιο για του χρόνου και ουσιαστικά ελκυστικοί και διαθέσιμοι για μετακίνηση είναι οι Esapekka Lappi, Andreas Mikkelsen, Elfyn Evans, Adrien Fourmaux.
Από μικρότερη κατηγορία, φέτος έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής οι Martins Sesks και Sami Pajari. Αρκετά τα ονόματα, ωστόσο λίγες οι θέσεις…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!