Με τη Ferrari να κυριαρχεί στις δοκιμές της Παρασκευής, την ώρα που η Red Bull δεν βρισκόταν όσο ψηλά θα ήθελε, σίγουρα εγείρονται ερωτήματα για το κατά πόσο το αήττητο σερί των Κόκκινων Ταύρων θα συνεχιστεί αυτό το τριήμερο στη Marina Bay.
Δύο σερί 1-2 έκαναν οι οδηγοί της Ferrari στις δύο περιόδους δοκιμών της Παρασκευής στη Σιγκαπούρη. Την ίδια στιγμή, και οι δύο RB19 δυσκολεύτηκαν αρκετά με την ισορροπία του μονοθεσίου τους, μένοντας αρκετά πιο πίσω.
Οι SF23 παρουσιάστηκαν ταχύτερες, τόσο υπό το φως του ηλίου, όσο και υπό το φως των προβολέων, κάτι που έδειξε πως χωράει ελάχιστη αμφιβολία ότι η Scuderia, έστω σε ρυθμό κατατακτηρίων, θα είναι αξιόμαχος αντίπαλος της Red Bull αυτό το Σαββατοκύριακο.
Κανείς εκ των Max Verstappen ή Sergio Perez δεν εμφανίστηκε ιδιαίτερα άνετος πίσω από το τιμόνι της RB19. Παρά το γεγονός πως ο Ολλανδός έκανε τον τρίτο ταχύτερο γύρο στο FP1, στο FP2 έπεσε 8ος, με τον Perez να έχει τον 7ο χρόνο.
Ο πρωταθλητής έπρεπε να εγκαταλείψει τη γρήγορη προσπάθειά του, έχοντας χάσει το apex της Στροφής 13, όπου και μια διορθωτική κίνηση στο γκάζι της RB19 οδήγησε σε ένα μεγάλο γλίστρημα του πίσω μέρους του μονοθεσίου. Ο Μεξικανός, απ’ τη μεριά του, παραπονιόταν πως κινδύνευε να βρεθεί στον τοίχο κάθε φορά που έμπαινε σε ζώνη φρεναρίσματος. Αυτό που έδειχνε να λείπει από τους Ταύρους ήταν η σωστή ισορροπία στο στήσιμο.
Πέραν της Ferrari, και η Mercedes παρουσιάζεται αρκετά καλή στη Marina Bay, ενώ το ίδιο μπορεί να ειπωθεί (με ένα μικρό ερωτηματικό) και για τη McLaren του Lando Norris. Ο Russell έκανε τον τρίτο χρόνο στο FP2, υστερώντας των δύο Ferrari μόνο στις ευθείες.
Ο Βρετανός μπόρεσε να ανακτήσει χαμένο χρόνο στο μεσαίο sector, πέφτοντας κάτω από τον χρόνο του Sainz στο σύμπλεγμα της γέφυρας. Στο τρίτο χρονομετρημένο, ωστόσο, το οποίο έχει γίνει αρκετά πιο γρήγορο μετά και την τροποποίηση του συμπλέγματος στις κερκίδες, ο Russell είδε το πλεονέκτημά του να εξαφανίζεται, κάτι στο οποίο συνέβαλε και ένα μικρό γλίστρημα στην τελευταία στροφή, με τη Mercedes να εκτιμά πως χάθηκε ένα δέκατο εκεί.
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως, από τα όσα έγιναν την Παρασκευή, η Red Bull είχε ένα βουνό να ανέβει μπροστά της μέσα στη νύχτα προς το Σάββατο. Φυσικά, βελτιώσεις μέσα στη νύχτα μπορούν να βρεθούν πολλές, με τη δουλειά στον προσομοιωτή να προσφέρει ευκαιρίες για επιδιόρθωση λάθος στησιμάτων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα δείχνει να είναι στον ρυθμό κατατακτηρίων, με τον ρυθμό αγώνα να είναι πιο ενθαρρυντικός.
Όλες οι ομάδες πλην της Alpine έκαναν αρκετές δοκιμές με τη μέση γόμα, με τη γαλλική ομάδα να εστιάζει κυρίως στην κατανόηση της σκληρής γόμας, η οποία και αναμένεται να είναι το προτιμητέο ελαστικό στον αγώνα, μιας και η έντονη ζέστη είναι επιπλέον μειονέκτημα για τις πιο μαλακές συνθέσεις.
FP1: P3
FP2: P8A frustrating Friday for Max Verstappen in Singapore 🫤#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/Y3EAe6AY4H
— Formula 1 (@F1) September 15, 2023
Συγκεντρώνοντας τα δεδομένα από μεγάλα stint με τη μέση γόμα, μπορεί να φανεί κάτι αρκετά ενδιαφέρον: Τον καλύτερο ρυθμό στο FP2 τον είχε ο Fernando Alonso (εξαιρώντας το stint των 6 γύρων του Sergio Perez που ήταν αρκετά μικρό για να μπει στη συζήτηση). Πολύ κοντά στον Ισπανό ήταν η Mercedes, με το πλεονέκτημά της να αυξάνεται σε συνθήκες αγώνα.
Με την πίστα της Σιγκαπούρης να μην ενθαρρύνει τις πολλές προσπεράσεις, παρά την προσθήκη μιας ακόμα ευθείας, ο Alonso ενδεχομένως και να ελπίζει για την πρώτη του νίκη με την Aston, εάν στις κατατακτήριες καταφέρει να κρατήσει πίσω του τις Mercedes.
Η άμυνα του Sainz στη Monza, ωστόσο, έδειξε πως εάν η Ferrari καταφέρει να κλειδώσει την πρώτη σειρά της εκκίνησης, τότε ενδεχομένως η ιταλική ομάδα να είχε όσα χρειάζεται στα χέρια της για να πετύχει την πρώτη της νίκη, ακόμα και εάν έπρεπε για όλο τον αγώνα να παίζει άμυνα και να κάνει θυσίες στη στρατηγική της.
Άλλωστε, κατά τον Russell, οι δύο Ferrari έδειχναν να τρέχουν με κατεβασμένους κινητήρες το Σάββατο. Αυτό σημαίνει πως, εάν ο οδηγός της Mercedes διαβάζει σωστά την κατάσταση, τότε οι δύο SF23 έχουν επιπλέον χρόνο να βρουν, ειδικά στις ευθείες.
Και ύστερα, έχουμε τον παράγοντα Red Bull. Εάν το stint των 6 γύρων του Perez προσαρμοστεί σε συνθήκες αγώνα και εξακολουθεί να βρίσκεται κοντά στους γύρους των υπολοίπων, τότε η Κυριακή θα μπορούσε να είναι μάχη 4 ομάδων, κάτι που έχουμε πολύ καιρό να δούμε στη Formula 1.
Ένας διαφορετικός νικητής από τους Verstappen και Perez θα μπορούσε να τονώσει το άθλημα, και βάσει των γυρολογίων της Παρασκευής, και μη γνωρίζοντας τι βρήκε κάθε ομάδα μέσα στο βράδυ, υπάρχουν ίσως και 5 οδηγοί που θα μπορούσαν να το καταφέρουν.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!