Με τον ερχομό του νέου έτους, το WEC καθώς και το IMSA ανακοίνωσαν από κοινού την έλευση της νέας κατηγορίας LMDh, μία κατηγορία που θα βασίζεται σε εντελώς νέους κανονισμούς δίνοντας ωστόσο το πλεονέκτημα στις ομάδες να διεκδικήσουν νίκες τόσο στον αγώνα 24h του Le Mans όσο και στον αντίστοιχο της Daytona.
Η νέα κατηγορία LMDh θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της το 2021 με την LMP1 να παραμένει (χωρίς επίσημη ανακοίνωση) και την LMP2 να έχει τους περισσότερους διαγωνιζόμενους από κάθε άλλη χρονιά. Ακόμα οι κατηγορίες GTE-Pro και GTE-Am φαίνεται να μην αλλάζουν όμως μετά την έξοδο της εργοστασιακής ομάδας Aston Martin Racing οι ομάδες στην GTE-Pro θα είναι δύο.
Ωστόσο πολλές ομάδες έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους χωρίς να έχουν ανακοινώσει την συμμετοχή τους από φέτος καθώς απαιτείται μία μεγάλη έρευνα και δοκιμές τουλάχιστον δύο χρόνων σύμφωνα με την Audi.
Le Mans Hypercar 2021 – Η αρχή μίας νέας εποχής
Toyota Gazoo Racing – Η Ιαπωνική ομάδα ήταν η πρώτη που ανακοίνωσε ότι θα συμμετέχει στην νέα κατηγορία LMDh έχοντας γράψει μία λαμπρή ιστορία στην LMP1 του WEC όλα αυτά τα χρόνια. Η Toyota έπειτα από την περσινή εύκολη κατάκτηση του τίτλου της κορυφαίας κατηγορίας των αγώνων αντοχής, έχει ήδη επικεντρωθεί στις δοκιμές του αυτοκινήτου της, ολοκληρώνοντας δύο δοκιμές στην πίστα του Portimao και του Paul Richard κατά την διάρκεια του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου ενώ η επίσημη παρουσίαση για τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου και του προγράμματος θα γίνουν στις 11 Ιανουαρίου.
Scuderia Cameron Glickenhaus – Η Αμερικάνικη μάρκα έχει μπει για τα καλά στο παιχνίδι της LMDh χωρίς όμως να έχει ανακοινώσει τις νέες λεπτομέρειες του προγράμματος της. Το μόνο που γνωρίζουμε για την κατασκευάστρια εταιρία των Supercars και Hypercars είναι ότι θα κατασκευάσει δύο αυτοκίνητα με το όνομα αυτών να είναι SCG 007 και η πρώτη συμμετοχή της θα είναι στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans ενώ δεν θα προλάβει τους δύο πρώτους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής.
ByKOLLES Racing – Η ομάδα από την Ελβετία είχε μία πολύ δύσκολη χρονιά αγωνιστικά με το 2020 να είναι πραγματικά καταστροφικό για εκείνη. Όμως, όχι μόνο δεν αποφάσισε να αποσυρθεί από το WEC αλλά ανακοίνωσε την συμμετοχή της με ένα πλήρωμα νέων οδηγών και μηχανικών, ενώ τo αυτοκίνητο θα είναι έτοιμο στους πρώτους μήνες του 2021.
Alpine Endurance Team – Η Alpine, μετά την είσοδο της στην Formula 1 με την ομάδα της Renault, αποφάσισε να πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της στην LMP1 με το σασί της Rebellion. Μετά από 5 σεζόν στην κατηγορία LMP2 θα κάνει το επόμενο βήμα στην μεγαλύτερη κατηγορία με συνεργάτες την Signatech και την ORECA. Όμως ο βασικός στόχος της ομάδας είναι να παρουσιαστεί στην μεγάλη κατηγορία (LMDh) το 2023 έχοντας συλλέξει σημαντικές πληροφορίες από το μη-υβριδικό αυτοκίνητο της LMP1.
LMP2 2021 – Ρεκόρ συμμετοχών για μία πολλά υποσχόμενη κατηγορία
Στην φετινή κατηγορία LMP2, όχι μόνο δεν μειώθηκαν τα πληρώματα αλλά αυξήθηκαν σε σημαντικό βαθμό, με πολλές ομάδες να έχουν από δύο αυτοκίνητα και οδηγούς οι οποίοι έχουν βοηθήσει σημαντικά την εξέλιξη των αυτοκινήτων. Η United Autosports, η πρωταθλήτρια της LMP2, παραμένει με δύο συμμετοχές, με την Racing Team Nederland να επιβεβαιώνει τουλάχιστον ένα πλήρωμα.
Οι ομάδες όπου επιστρέφουν και φαίνεται να συνεχίζουν σταθερά την πορεία τους τόσο στο ELMS όσο και στο WEC είναι οι Jota Sport, TDS Racing και η Inter Europol Competition. Η Αμερικάνικη ομάδα DragonSpeed θα κάνει το μεγάλο βήμα από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη και θα συμμετέχει στο πρωτάθλημα του 2021 με τον γνώριμο σε όλους μας Juan Pablo Montoya.
Η τελευταία ομάδα μέχρι στιγμής που έχει δηλώσει συμμετοχή είναι η High Class Racing με τον Δανό Jan Magnussen.
Οι ομάδες έχουν φτάσει τις 7 συνολικά και τα πληρώματα θα είναι 10. Το αξιοσημείωτο αυτής της κατηγορίας είναι ότι όλες οι ομάδες και όλα τα πληρώματα μπορούν να αγωνιστούν τόσο στο WEC όσο και στο IMSA καθώς τους δίνεται η δυνατότητα έπειτα από το χαμηλό κόστος και τους κοινούς κανονισμούς των δύο πρωταθλημάτων.
Οι συμμετοχές στην κατηγορία LMP2 μέχρι στιγμής:
- United Autosports (2 πληρώματα)
- Jota Sport (2 πληρώματα)
- TDS Racing (2 πληρώματα)
- Racing Team Nederland (1 πλήρωμα)
- Inter Europol Competition (1 πλήρωμα)
- DragonSpeed (1 πλήρωμα)
- High Class Racing (1 πλήρωμα)
LMGTE-Pro, LMGTE-Am 2021 – Ερωτηματικό αποτελούν οι δύο κατηγορίες των αυτοκινήτων GTE
Έχουμε παρακολουθήσει ένα εκπληκτικό θέαμα όλα αυτά τα χρόνια στις δύο κατηγορίες με αποκορύφωμα το 2018 όπου είχαμε 5 διαφορετικούς κατασκευαστές στην κατηγορία GTE-Pro και αμέτρητες μάχες καθ’ όλη την διάρκεια της σεζόν. Φέτος ωστόσο και έπειτα από την αποχώρηση της Aston Martin Racing, παρέμειναν μόνο δύο εργοστασιακές ομάδες, η AF Corse με Ferrari και η Porsche GT Team, όπου σε καμία περίπτωση δεν θέλουν να διακόψουν τα προγράμματα τους.
Η Porsche GT Team και η AF Corse παραμένουν στον βασικό τους στόχο που δεν είναι άλλος από την κορυφή και την εξέλιξη των δύο νέων αυτοκινήτων που παρουσίασαν πριν από λίγο καιρό. Οι δύο ομάδες είχαν ένα λαμπρό παρελθόν στους αγώνες αντοχής και θέλουν να συνεχίσουν όπως όλα δείχνουν και στο μέλλον.
Πέραν όμως των εργοστασιακών συμμετοχών υπάρχουν και οι ιδιωτικές ομάδες οι οποίες συμμετέχουν στην GTE-Am και αναμένεται να φτάσουν τις 7 φέτος. Η μόνη επιβεβαιωμένη συμμετοχή είναι αυτή της Cetilar Racing, η οποία θα συμμετέχει στο δίκτυο συνεργατών της Ferrari και η Car Guy η οποία στοχεύει στην είσοδο της εάν λύσει το πρόβλημα των μεταφορών της καθώς η βάση της βρίσκεται στην Ιαπωνία.
Η Aston Martin ωστόσο λίγο πριν την αποχώρηση της ανακοίνωσε ότι δεν θα σταματήσει τα προγράμματα των ιδιωτικών ομάδων της και ότι θα συνεχίσει βοηθώντας τις ομάδες της GTE-Am.
Περισσότερα νέα αναμένουμε μετά την ανακοίνωση της ACO για τις κατηγορίες του 2021, καθώς για πολλές ιδιωτικές ομάδες αποτελεί τεράστιο πρόβλημα η μετακίνηση τους λόγο του Covid-19 και της κατάστασης που επικρατεί με τους περιορισμούς σε όλες τις χώρες.
LMDh 2022, 2023 – Μία πολλά υποσχόμενη κατηγορία και όλα όσα πρόκειται να δούμε στο μέλλον
Peugeot Sport – Η Γαλλική εταιρία παρουσίασε όλα τα πλάνα της για το νέο Hypercar και σύμφωνα με την ACO και το WEC έχει έρθει σε επαφή με τους υπεύθυνους της νέας κατηγορίας LMDh για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, την μονάδα ισχύος, την μπαταρία κλπ. Σύμφωνα με την Peugeot το ντεμπούτο της θα πραγματοποιηθεί το 2022 με το αυτοκίνητο να είναι έτοιμο στο τέλος του 2021, ενώ έχει ήδη παρουσιάσει τις βασικές ιδέες της τόσο στην ACO όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Θα μπορούσαμε να σχολιάσουμε ότι από την είσοδο της Peugeot στην LMDh αναμένεται να δούμε εντυπωσιακά πράγματα.
Audi – H Γερμανική ομάδα ανακοίνωσε ότι θα συμμετέχει στην νέα κατηγορία LMDh το 2023 με εργοστασιακή υποστήριξη, ωστόσο η Audi φαίνεται να ψάχνει την είσοδο της και με κάποια ιδιωτική ομάδα πριν από το 2023 σε συγκεκριμένους αγώνες ώστε να πάρει τις απαραίτητες πληροφορίες όπου χρειάζεται.
Porsche – Με το εργοστασιακό πρόγραμμα της Porsche στην GTE να παραμένει, η δεύτερη μεγαλύτερη Γερμανική μάρκα ξεκίνησε μία μεγάλη κόντρα με την Audi πριν ακόμα ξεκινήσουν οι αγώνες εντός πίστας. H Porsche θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της το 2023 και πρότεινε την προμήθεια των αυτοκινήτων της στην LMDh και σε ιδιωτικές ομάδες. Οι δύο Γερμανικές ομάδες φαίνεται ότι δεν θέλουν να τρέξουν βεβιασμένα στην είσοδό τους στην νέα κατηγορία καθώς και οι δύο περιμένουν την επίσημη ανακοίνωση από την ACO για τις λεπτομέρειες του προγράμματος LMDh.
Πολλές ομάδες φαίνεται πως προετοιμάζονται ήδη για την νέα χρονιά, όμως αναμένεται να δούμε και άλλες συμμετοχές. Έπειτα από την επίσημη ανακοίνωση των ACO και IMSA περιμένουμε την λίστα με όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά των νέων Le Mans Hypercar. Το κόστος παραμένει χαμηλό και η εξέλιξη των αυτοκινήτων είναι εφικτή για τις ομάδες που βρίσκονται ήδη στις κατηγορίες LMP. Οι ομάδες όπου θα συμμετέχουν για πρώτη φορά αναμένεται να τις δούμε σε μία βάση έρευνας και δοκιμών σε ένα χρονικό διάστημα δύο χρόνων. Το μέλλον της GTE δεν έχει αποφασιστεί ακόμα με τις ανεπίσημες πληροφορίες να λένε ότι δεν επιθυμούν την λήξη του προγράμματος.
Το θετικό αυτού του προγράμματος LMDh (Le Mans Daytona hypercar) εκτός από το χαμηλό κόστος είναι η συμμετοχή όλων των ομάδων στους αγώνες του πρωταθλήματος IMSA και στους αγώνες του WEC. Ερωτηματικό αποτελεί ωστόσο η κατάσταση της πανδημίας που επικρατεί σε όλο τον κόσμο, με πολλές ομάδες να μην μπορούν να ταξιδέψουν σε αρκετούς αγώνες εκτός Ευρώπης.
Ο πρώτος αγώνας αντοχής της χρονιάς θα είναι ο 24ωρος της Daytona στις 31 Ιανουαρίου και αναμένεται να δούμε με μεγάλο ενδιαφέρον τόσο τις ομάδες του IMSA όσο και τις ομάδες του WEC.
Το πρόγραμμα του 2021 για το WEC
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!