Στις πίστες που εν δυνάμει θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν αγώνα Sprint για το 2022 κατέληξε η F1, με το πλάνο να μιλά για 6 αγώνες, με το Spa και το Baku να περιλαμβάνονται σε αυτούς.
Με τη FIA να δίνει πρόσφατα το πράσινο φως για επέκταση των Sprint του χρόνου από τρία (που γίνονται τα τελευταία δύο χρόνια) σε έξι, οι ιθύνοντες της F1 προσπάθησαν να βρουν τις πίστες που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν το format αυτό και να δώσουν αρκετό θέαμα.
Κατά τη διάρκεια σύσκεψης της Κομισιόν της F1 στο Abu Dhabi, χθες, μέρος των συζητήσεων αφιερώθηκε στα πλάνα ενόψει για το 2023 αλλά και την τοποθεσία των Sprint.
Αρκετές πηγές επιβεβαίωσαν πως η F1 μίλησε με τις ομάδες για το πλάνο που συντάσσει ενόψει των Sprint, τα οποία φαίνεται πως θα λάβουν χώρα σε:
Αζερμπαϊτζάν – Baku
Αυστρία – Red Bull Ring
Βέλγιο – Spa-Francorchamps
Qatar – Losail
ΗΠΑ – Austin
Βραζιλία – Interlagos
Με τις τοποθεσίες αυτές, βέβαια, να μην είναι ακόμα οριστικοποιημένες, μιας και η Σαουδική Αραβία θα μπορούσε να αλλάξει θέσεις με το Qatar, πηγές από υψηλά κλιμάκια αναφέρουν πως όλα τα υπόλοιπα venue είναι εν ολίγοις κλειδωμένα.
Η επιλογή των πιστών αυτή τη φορά διαφέρει λίγο από την προηγούμενη επιλογή της F1, μιας και το αρχικό της πλάνο απορρίφθηκε από τις ομάδες, οι οποίες απέρριψαν την ιδέα περισσότερων Sprint αγώνων.
Για το 2022, η F1 ήθελε να κάνει Sprint αγώνες σε Bahrain, Imola, Καναδά, Αυστρία, Ολλανδία και Βραζιλία.
Η παρέκκλιση από το αρχικό αυτό πλάνο έγινε και λόγω των χαρακτηριστικών που έχουν κάποιες πίστες, οι οποίες δεν επιτρέπουν τα εύκολα προσπεράσματα. Στη F1 έχουν ένα δείκτη προσπεράσεων (overtaking index), ο οποίος δείχνει ποιες πίστες ευνοούν τα περισσότερα προσπεράσματα, κάτι που έπαιξε και σημαντικό ρόλο την τελική απόφαση.
That was close! 👀
Pierre Gasly wasn’t happy with Pietro Fittipaldi during FP1#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/5Kn56eQ94g
— Formula 1 (@F1) November 18, 2022
Μιλώντας στο Motorsport.com σχετικά με τους λόγους που οδήγησαν στις αλλαγές, ο Ross Brawn, διαχειριστικός διευθυντής της F1, δήλωσε: “Δεν είναι απαραίτητα οι πιο εμπορικές πίστες που έχουμε διαθέσιμες, αλλά είναι αυτές που θεωρούμε πως το Sprint θα αποδώσει καλύτερα”.
“Προσπαθούμε να βρούμε μια ισορροπία. Και αυτό θα κάνουμε πάντα. Δεν πρόκειται ποτέ να συμβιβαστούμε με το συγκεκριμένο event”.
Πέρα από την απόφαση πάνω στις τοποθεσίες των Sprint, η F1 εξακολουθεί να αξιολογεί την ιδέα οι συγκεκριμένοι, μικροί αγώνες, να γίνουν event αυτοτελή, ώστε να μην επηρεάζουν το grid της Κυριακής, το οποίο θα καθορίζεται, όπως διαχρονικά γίνεται, από τις κατατακτήριες.
Το βασικό ερώτημα πλέον είναι: Σε μια χρονιά (το 2023) που το καλεντάρι θα φτάσει σε ανυπέρβλητα μεγέθη, φιλοξενώντας 24 αγώνες στο πέρας μιας σεζόν, η αύξηση των Sprint από τρία σε έξι θα κάνει καλό σε οδηγούς και ομάδες;
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!