Από την ημέρα της αποχώρησης του Fernando Alonso από την F1 είχε αφήσει το ενδεχόμενο ανοικτό για επιστροφή στο άθλημα. Οι πρόσφατες δηλώσεις του δείχνουν ότι μάλλον θα γίνει η επιστροφή, αλλά είναι πραγματικά καλή ιδέα;
Θα μπορούσε να κάνει ότι έκανε και ο Niki Lauda και να προσθέσει ένα ακόμη πρωτάθλημα στην συλλογή του ή θα μπορούσε να κάνει, ότι έκανε ο τότε αντίπαλος του Michael Schumacher, να αγωνιστεί για την μαγεία. Ας μετριάσουμε τα θετικά και τα αρνητικά μιας τέτοιας ενδεχόμενης επιστροφής.
Δεν είναι πολλοί οι οποίοι διαφωνούν στο γεγονός ότι ο Alonso θα έπρεπε να είχε περισσότερα από δύο Παγκόσμια πρωταθλήματα στην κατοχή του. Σε τρεις σεζόν έχασε το πρωτάθλημα στον τελευταίο αγώνα συν το γεγονός ότι οδηγούσε μονοθέσια πολύ κατώτερα από τους υπόλοιπους οδηγούς.
Ο Ισπανός θέλει απεγνωσμένα να είναι μέρος της ελίτ ομάδα οδηγών που κέρδισε τρεις τίτλους (Lauda, Senna, Piquet, Stewart, Brabham) και νιώθει πως αξίζει να βρίσκεται σε αυτήν. Αν γίνει η επιστροφή και καταφέρει να ξεπεράσει τους δαίμονες όπως του 2007, του 2010 και του 2012 θα καταφέρει να φτιάξει μια αξέχαστη ιστορία.
Μετριοφροσύνη είναι μια λέξη που σίγουρα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να χαρακτηριστεί ο Alonso. Ποτέ δεν ντρέπεται να πει ότι είναι καλύτερος από τους αντιπάλους του κάτι το οποίο και το βλέπουμε σε πρόσφατα σχόλια του σχετικά με τον Lewis Hamilton (δείτε αναλυτικά εδώ). Παρόλο που έφυγε από το grid των οδηγών έχοντας λιγότερους τίτλους από τον Hamilton και τον Sebastian Vettel, δεν μπορούσε να παλέψει μαζί τους τα τελευταία τρία χρόνια της καριέρας του.
Εάν βέβαια επιστρέψει στο grid με ένα μονοθέσιο γρήγορο όσο των προαναφερθέντων, θα έχει τελικά την ευκαιρία να αποδείξει στον κόσμο ότι ίσως είναι ο καλύτερος της γενιάς του, ακόμη και αν ο αριθμός των παγκόσμιων τίτλων που έχει δεν καταδεικνύει κάτι τέτοιο… Θα έδινε τόσο στον ίδιο αλλά και στους οπαδούς, τις απαντήσεις σε ερωτήσεις που υπάρχουν καιρό τώρα στο επίκεντρο των συνομιλιών, για την ικανότητά του και τη στάση του ανάμεσα σε όλους τους μεγάλους οδηγούς όλων των εποχών.
Ανεξάρτητα από το αν είναι καλή ιδέα για αυτόν ή όχι, ένας οδηγός του διαμετρήματος και της ικανότητάς του να επιστρέψει θα ήταν εξαιρετικό για το άθλημα και όσους ενδιαφέρονται για αυτό. Η Formula 1 είναι αναμφισβήτητα στα καλύτερα της, όταν έχει τους καλύτερους οδηγούς στον κόσμο να κινούνται τροχό-τροχό σε κάθε αγώνα και, με την επιστροφή του Alonso, αυτό θα συνέβαινε σίγουρα.
Η προοπτική του 38χρονου να ξαναρχίζει τον αγώνα με τους μακροχρόνιους αντιπάλους του, Hamilton και Vettel, αλλά και την επόμενη γενιά, των Max Verstappen και Charles Leclerc, είναι απολύτως ειλικρινά το αποκορύφωμα. Ποιος δεν θα ήθελε;
Από τότε που μπήκε στο Indy 500 το 2017, η επιθυμία του Alonso να γίνει ο δεύτερος οδηγός που κέρδισε το Triple Crown δεν έχει λάβει ακόμη τέλος. Δεν έχει κρύψει την επιθυμία του να το κάνει και μετά τη νίκη του Le Mans είναι μόνο ένας αγώνας μακριά. Ωστόσο, με τον Ισπανό να κοντεύει σύντομα 40, ο χρόνος δεν είναι σύμμαχός του.
Κερδίζοντας το Indy 500 και συμμετέχοντας στη Formula 1 είναι απολύτως εφικτό, όπως απέδειξε και ο Graham Hill, αλλά αναμφισβήτητα κάνει μια νίκη, στην Indianapolis, πιο δύσκολο να επιτευχθεί. Η νίκη του Triple Crown θα εξασφάλιζε ότι ο Alonso θα κατέβει στην ιστορία ως ένας από τους καλύτερους οδηγούς αγώνων ποτέ. Θα έπρεπε πραγματικά να θέσει σε κίνδυνο αυτό ακριβώς, για να επιστρέψει σε έναν τομέα όπου έχει ήδη κερδίσει δύο τίτλους; Τουλάχιστον θα έχει μια ευκαιρία ακόμη να μείνει στην ιστορία μέσα σε αυτό το έτος.
Μπορεί να πιστεύετε ότι ο Alonso θα επιστρέψει μόνο αν του προσφερθεί θέση σε μια κορυφαία ομάδα, αλλά υπάρχει πολύ μικρός χώρος σε αυτές τις ομάδες. Η Ferrari και η Red Bull έχουν Leclerc και Verstappen, αντίστοιχα, με ανανεώσεις συμβολαίων που τους κρατούν στην ομάδα, για το προσεχές μέλλον, ενώ ο Hamilton φαίνεται να παρατείνει τη διαμονή του στη Mercedes. Και οι τρεις ομάδες πιθανότατα θα προτιμούσαν να πάρουν δεύτερο οδηγό για να βοηθήσουν το αστέρι τους, παρά να υπογράψουν τον Alonso.
Αυτό σημαίνει ότι η μοναδική διαδρομή του Alonso στο grid θα μπορούσε να είναι με μια μεσαία ομάδα όπως η Renault. Οι κανονισμοί του 2021 θα μπορούσαν να σημαίνουν ότι καταλήγουν στην κορυφή τους, αλλά είναι ένας κίνδυνος και τέτοιοι κίνδυνοι δεν έχουν βγει σε καλό για τον Ισπανό έτσι όπως μας έχει δείξει το παρελθόν. Το τελευταίο πράγμα που θα θέλει να κάνει είναι να επιστρέψει μόνο για να κολλήσει σε ένα κακό αυτοκίνητο για άλλη μια φορά.
Ο Alonso έφυγε από το grid με την φήμη του άθικτη. Γενικά θεωρείται ένας από τους καλύτερους οδηγούς του 21ου αιώνα, ο οποίος είχε ένα εξαιρετικό ρυθμό μέχρι τον τελευταίο του αγώνα. Αν, μετά την επιστροφή, αγωνιστεί και γίνει σαφές ότι δεν έχει πια τον ρυθμό αυτό, αυτό θα άλλαζε όλα τα δεδομένα. Ας πάρουμε για παράδειγμα την επιστροφή του Schumacher. Ο Γερμανός έφυγε ως ο καλύτερος όλων των εποχών και επέστρεψε μόνο για να νικηθεί άνετα από τον συμπαίκτη του Nico Rosberg και γενικά να αγωνιστεί. Ο Alonso, ο οποίος είναι σίγουρος ότι δεν έχει χειρότερα από τη συνταξιοδότησή του, δεν θα θέλει να υποστεί την ίδια μοίρα…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!