Ο Sebastian Vettel ανέλαβε την πλήρη ευθύνη για την αμφιλεγόμενη σύγκρουσή του με τον Lewis Hamilton στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, με την FIA στη συνέχεια να επιλέγει να μην προβεί σε οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια κλείνοντας την υπόθεση.
Καθώς οι οδηγοί προετοιμάστηκαν για την επανεκκίνηση του αγώνα στο Μπακού, ο Vettel προσέκρουσε στο πίσω μέρος του μονοθεσίου του Hamilton στην έξοδο της στροφής 15, κινήθηκε δίπλα του, έκανε χειρονομίες και προκάλεσε επαφή ρόδα με ρόδα.
Εκείνη τη στιγμή, ο Vettel νόμισε ότι τον δοκίμασε ο Hamilton στα φρένα (brake test), αλλά οι αγωνοδίκες αθώωσαν τον Hamilton για οποιαδήποτε παράπτωμα μετά τον αγώνα, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι όλες οι επανεκκινήσεις του ήταν νόμιμες.
Ο Vettel πήρε 10 δευτερόλεπτα ποινή stop & go και τερμάτισε 4ος, μπροστά από τον Hamilton, ο οποίος έχασε χρόνο εξαιτίας του λυμένου προσκέφαλου του, αλλά η FIA αποφάσισε να «εξετάσει περαιτέρω» το συμβάν τη Δευτέρα (3/7).
Ο Vettel παρευρέθηκε στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της FIA στο Παρίσι, μαζί με τον επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Maurizio Arrivabene και επανεξέτασε το περιστατικό με μια επιλεγμένη ομάδα, η οποία απαρτιζόταν από τον Αναπληρωτή Πρόεδρο της FIA, Graham Stoker, το Γενικό Γραμματέα Αθλητισμού της FIA, Peter Bayer, το Διευθυντή Αγώνων της Formula 1, Charlie Whiting και τον Αναπληρωτή Διευθυντή Αγώνων της Formula 1 και Διευθυντή Ασφάλειας της FIA, Laurent Mekies.
Ο Vettel, στα 30ά του γενέθλια, ανέλαβε την “πλήρη ευθύνη” και ζήτησε συγγνώμη και η FIA αποφάσισε να μην προβεί σε περαιτέρω ενέργειες.
«Με σεβασμό στην απόφαση των αγωνοδικών, η FIA εξακολουθεί να ανησυχεί έντονα για τις ευρύτερες επιπτώσεις του συμβάντος, πρώτον μέσω της πιθανής επίδρασης αυτής της συμπεριφοράς στους οπαδούς και τους νέους αγωνιζόμενους παγκοσμίως και δεύτερον λόγω της ζημίας που μπορεί να προκαλέσει η συμπεριφορά αυτή στην εικόνα της FIA και για τη φήμη του αθλήματος», ήταν η δήλωση της FIA τη Δευτέρα, εξηγώντας τους λόγους της συνάντησης.
«Μετά από λεπτομερή συζήτηση και εξέταση των βίντεο και των δεδομένων σχετικά με το περιστατικό, ο Sebastian Vettel πήρε την ευθύνη. Επίσης, εξέφρασε την ειλικρινή του συγγνώμη στη FIA και στην ευρύτερη οικογένεια του μηχανοκίνητου αθλητισμού.»
«Επιπλέον, δεσμεύτηκε να αφιερώσει χρόνο τους επόμενους 12 μήνες σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε διάφορα πρωταθλήματα και εκδηλώσεις της FIA, συμπεριλαμβανομένου του πρωταθλήματος FIA Formula 2, του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος FIA Formula 3, σε ένα πρωτάθλημα FIA Formula 4 και στο σεμινάριο των αγωνοδικών της FIA.”
Εξαιτίας αυτού του γεγονότος, ο Πρόεδρος της FIA, Jean Todt, ανέφερε ότι οι δραστηριότητες οδικής ασφάλειας δεν πρέπει να επιβληθούν στον Sebastian Vettel μέχρι το τέλος του έτους.
«Η FIA σημειώνει αυτή τη δέσμευση, την προσωπική απολογία του Sebastian Vettel και την υπόσχεση του να κάνει δημόσια αυτή τη συγγνώμη. Η FIA σημειώνει επίσης ότι η Scuderia Ferrari συμφωνεί με τις αξίες και τους στόχους της FIA.»
Υπό το φως αυτών των εξελίξεων, ο Jean Todt αποφάσισε ότι με την ευκαιρία αυτή το θέμα πρέπει να κλείσει.
Ωστόσο, η ανακοίνωση συνέχισε: «Σημειώνοντας τη σοβαρότητα του αδικήματος και τις πιθανές αρνητικές συνέπειες του, ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, κατέστησε σαφές ότι, εάν υπάρξει επανάληψη τέτοιας συμπεριφοράς, το θέμα θα παραπεμφθεί αμέσως στο Διεθνές Δικαστήριο της FIA για περαιτέρω έρευνα.»
Ο Todt, στη δική του σύνοψη, υπενθύμισε στους κορυφαίους οδηγούς το σκοπό για τον οποίον αγωνίζονται.
«Ο αθλητισμός υψηλού επιπέδου είναι ένα περιβάλλον έντονο στο οποίο μπορεί να ξεσπάσεις», είπε.
«Ωστόσο, είναι ρόλος των κορυφαίων αθλητών να αντιμετωπίσουν αυτήν την πίεση ήρεμα και να συμπεριφέρονται σε ένα ζήτημα που όχι μόνο σέβεται τους κανονισμούς του αθλήματος αλλά και το οποίο ταιριάζει με το υψηλό επίπεδο που απολαμβάνουν.»
«Οι αθλητές πρέπει να γνωρίζουν τις επιπτώσεις της συμπεριφοράς τους. Είναι ήρωες και πρότυπα σε εκατομμύρια οπαδούς παγκοσμίως και πρέπει να συμπεριφέρονται ανάλογα.»
Άρα ο Vettel εξακολουθεί να βρίσκεται 14 βαθμούς μπροστά από τον Hamilton στην κατάταξη του πρωταθλήματος καθώς πορευόμαστε προς το Grand Prix της Αυστρίας στο Red Bull Ring.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!