Η Honda δεν θα είχε καμία αντίρρηση να συνεργάζεται με τον Fernando Alonso, εάν αυτός και η Aston Martin επιλέξουν να συνεχίσουν να συνεργάζονται πέρα από το 2025.
Η ιαπωνική φίρμα αποκάλυψε πριν λίγες ώρες πως θα είναι ο αποκλειστικός, εργοστασιακός συνεργάτης της Aston Martin από το 2026, επιβεβαιώνοντας με τον πιο επίσημο τρόπο την επιστροφή της στη F1, ύστερα μόλις από τρία χρόνια μακριά από πλήρη ενασχόληση.
Η νέα αυτή συμφωνία της Aston, που θα την κατατάσσει μελλοντικά στις ομάδες-κατασκευαστές, ενδέχεται να επιδράσει στις σκέψεις που κάνει ο Fernando Alonso για το μέλλον του, με τον Ισπανό, εάν παραμείνει και μετά το 2025, να συνεργάζεται με τη Honda, με την οποία έχουν επιβαρυμένο παρελθόν από τα χρόνια στη McLaren.
Κάνοντας την επιστροφή της στην υβριδική εποχή με τη McLaren το 2015, η Honda βρήκε τον Fernando Alonso στην ομάδα. Με το 2015 να είναι καταστροφικό για τους Ιάπωνες, η ατάκα του Alonso στο Ιαπωνικό GP, μπροστά σε όλη την ανώτερη διοίκηση της φίρμας, όπου χαρακτήρισε τον κινητήρα ως επιπέδου GP2, σίγουρα τσαλάκωσε τις σχέσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Αργότερα, ο Alonso εξέφρασε τη συγνώμη του για τη ρήση αυτή, όπως το συγκεκριμένο συμβάν αποτελεί πλέον γραφικό κομμάτι της σχέσης Honda-McLaren-Alonso εκείνη την εποχή.
Αν και τα κεφάλια της Honda δεν είδαν με καθόλου καλό μάτι τα συγκεκριμένα σχόλια του Ισπανού, πλέον αναφέρουν πως δεν τους απασχολούν οι εποχές εκείνες, μιας και δεν κρατούν κακίες για τότε.
Ερωτώμενος για το εάν η Honda θα επέτρεπε στον Alonso να τρέξει με δικούς της κινητήρες, ο Koji Watanabe, πρόεδρος της Honda Racing, σχολίασε: “Εάν πρόκειται να γίνουμε συνεργάτες με τον Alonso ξανά, ως οδηγό μας, δεν έχουμε καμία αντίρρηση επ’ αυτού”.
Η παρουσία του Alonso στην Aston Martin το 2026 μόνο εγγυημένη δεν είναι, ωστόσο, μιας και τότε, ο αειθαλής Ισπανός θα βρίσκεται στο 45ο έτος της ηλικίας του. Ωστόσο, ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δεν δείχνει σημάδια γήρανσης στην πίστα, τουλάχιστον για την ώρα.
Ο Martin Whitmarsh, CEO της Aston Martin Performance Technologies, εξήγησε πως η παρουσία του Alonso στο Silverstone δεν ήταν ποτέ σημείο ρήξης στις συζητήσεις με τη Honda, παρά το μεταξύ τους ιστορικό.
“Ξεκάθαρα, ο Fernando κάνει εξαιρετική δουλειά φέτος στην ομάδα και είμαστε ενθουσιασμένοι που τον έχουμε μαζί μας. Συνεισφέρει πολύ, τόσο εντός όσο και εκτός πίστας. Μίλησα μαζί του πριν λίγο σχετικά με την κατεύθυνση που αναμένεται να πάρει η ομάδα. Είναι πολύ έξυπνο άτομο”.
“Είμαι σίγουρος πως όλοι θα αναφερθούν σε κάποια σχόλια που έκανε στο παρελθόν, πιθανώς στην ένταση της στιγμής, τα οποία είναι αρκετά γνωστά, υποθέτω, για κόσμο. Αλλά θεωρώ πως καταλαβαίνει και σέβεται τη Honda και τη δουλειά που κάνει”.
“We share a mutual drive, determination, and relentless ambition to succeed on track.”
As we prepare for a new era of F1 from 2026, our future works partnership with Honda is one of the last parts of the jigsaw puzzle slotting into place for AMF1 Team’s ambitious plans. pic.twitter.com/EFEjIkDu8l
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) May 24, 2023
Συνεχίζοντας, ο Witmarsh ανέφερε πως ο οδηγός της ομάδας του κατανοεί τη διαφορά που έχει η τωρινή Honda, η πρωταθλήτρια με τη Red Bull, εν συγκρίσει με τη Honda της τριετίας 2015-2017 στη McLaren.
“Η Honda κέρδισε τους τίτλους το ’21 και το ’22 και, εάν δεν μπορέσουμε εμείς να τους κερδίσουμε φέτος, τότε θα ξανακάνουν το ίδιο. Είναι, άρα, πολύ ιδιαίτερος συνεργάτης για μας. Και θεωρώ πως ο Fernando το βλέπει αυτό”.
“Αλλά το 2026 είναι πιθανώς εκτός των πλάνων του, αυτή τη στιγμή. Πρέπει να του δώσουμε ένα σταθερό μονοθέσιο, για να κερδίσει αγώνες. Κάναμε ένα καλό βήμα στην εξέλιξή μας φέτος, αλλά δεν βρισκόμαστε στο σημείο που θέλουμε”.
“Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε την ομάδα, τις εγκαταστάσεις και θα γίνουμε ισχυρότεροι. Και θα έχουμε συζητήσεις πριν το 2026 με τον Fernando, είμαι σίγουρος, για το πού βλέπει ο ίδιος τον εαυτό του και το μέλλον του”.
“Ελπίζω να βρίσκεται μαζί μας για μερικά ακόμα χρόνια και θα είναι εξαιρετικό εάν βρίσκεται σε ίδια φυσική κατάσταση και επίπεδα ανταγωνιστικότητας με σήμερα. Θα ήταν φανταστικό να τον έχουμε στο μονοθέσιο του 2026”.
Η Honda, από την πλευρά της, δεν έχει σκοπό να εμπλακεί στις αποφάσεις της Aston Martin αναφορικά με τους οδηγούς της.
“Η στάση μας παραμένει απαράλλαχτη και θεωρώ πως η επιλογή των οδηγών επαφίεται αποκλειστικά στις ομάδες. Δεν είναι κάτι που ο προμηθευτής μονάδων ισχύος, όπως εμείς, πρέπει να αποφασίζει”, σχολίασε ο Watanabe. “Θα αφήσουμε την επιλογή των οδηγών στην ίδια την ομάδα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!