Ο Charles Leclerc περιμένει το φετινό μονοθέσιο της ομάδας να είναι καλύτερο στις ευθείες, κάτι που ενδεχομένως να γίνει εις βάρος της ταχύτητας στις στροφές.
Η F1-75 ήταν ένα μονοθέσιο με αρκετά υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης. Με τον τρόπο που είχαν σχεδιαστεί τα sidepods, μεγάλο μέρος του αέρα καθοδηγούταν κάτω από το μονοθέσιο στους αγωγούς Venturi κάτω από το πάτωμα, κάτι που ήταν καίριας σημασίας για την καλύτερη δυνατή αξιοποίησης του ground effect. Ωστόσο, αυτό είχε για την ομάδα αρνητικές συνέπειες στις ευθείες, εν συγκρίσει ειδικά με την RB18.
Το μονοθέσιο της Red Bull κυριάρχησε το 2022, ενώ η Ferrari, παρά το δυνατό της ξεκίνημα δεν κατάφερε να συνεχίσει στο ίδιο μοτίβο. Το νέο μονοθέσιο της ιταλικής ομάδας, η SF-23, έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσει τις περσινές αδυναμίες, όντας αεροδυναμικά πιο αποτελεσματικό.
Do you have any favourite highlights from #F1Testing, #Tifosi? 🧐 👇#Carlos55 #Charles16 #F1 pic.twitter.com/qFeOkg4foZ
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 26, 2023
Στις χειμερινές δοκιμές του Bahrain στη Ferrari δοκίμασαν αρκετές εκδοχές στην πίσω πτέρυγα. Από τα δεδομένα GPS που έχουν οι ομάδες, η SF-23 δείχνει να συγκρίνεται πολύ καλά με την RB19 στις ευθείες, με τους Κόκκινους Ταύρους να δείχνουν πως έχουν κάποιο πλεονέκτημα στις γρήγορες καμπές. Ωστόσο, όλα αυτά θα πρέπει να αντιμετωπίζονται “ελαφρά τη καρδία”, μιας και στις δοκιμές, η κάθε ομάδα τρέχει με δικά της φορτία καυσίμου και χαρτογραφήσεις κινητήρα, κάτι που κάνει εν μέρει τις όποιες συγκρίσεις ανούσιες.
Όταν ρωτήθηκε από το Motorsport.com για το εάν η μικρή αυτή σχεδιαστική αλλαγή της Ferrari επηρέασε την αίσθηση της οδήγησης για τους οδηγούς της, ο Leclerc απάντησε: “Ναι, το έκανε. Δεν πρόκειται να δώσω πολλές λεπτομέρειες, αλλά θεωρώ πως αυτό που έγινε ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση”.
“Και πιστεύω πως έχουμε ένα λιγότερο draggy μονοθέσιο, έτσι θα πρέπει να είναι καλύτερο από το περσινό. Αλλά άλλαξαν άλλα του χαρακτηριστικά. Όλα εναρμονίζονται με ό,τι περιμέναμε, αλλά πρέπει και πάλι να βρούμε το σωστό στήσιμο για τα νέα αυτά χαρακτηριστικά”.
Μιλώντας στη συνέντευξη τύπου της τρίτης και τελευταίας μέρας στο Bahrain, ο Leclerc ανέφερε πως περιμένει από την SF-23 να είναι “λίγο ταχύτερη στις ευθείες και ίσως λίγο πιο αργή στις στροφές”, απόρροια των σχεδιαστικών αλλαγών, μέρος των οποίων είναι και ένα πολύ “στεγνό” πίσω φτερό.
Η συγκεκριμένη περιοχή του μονοθεσίου ήταν από τις πρώτες που προσπάθησαν πέρσι να βελτιώσουν στη Ferrari, ειδικά στην αρχή της σεζόν που έδειχνε πως το πρωτάθλημα θα κριθεί μεταξύ των ίδιων και της Red Bull. Ωστόσο στη συνέχεια προέκυψαν ζητήματα με την F1-75.
Αυτά αφορούσαν τη λειτουργία του κινητήρα σε λιγότερο επιθετική χαρτογράφηση λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας, κάτι που δεν έδινε στο μονοθέσιο την τελική που χρειαζόταν ώστε να υπερβεί την έντονη αεροδυναμική του αντίσταση, ένα εγγενές χαρακτηριστικό της F1-75. Το τελευταίο, είναι και το βασικό σημείο στο οποίο εστίασε η ομάδα ενόψει της επερχόμενης σεζόν.
“Με τις τριήμερες αυτές δοκιμές μπορώ να πω πως δουλέψαμε αρκετά στην πίστα ώστε να βρούμε τη χρυσή τομή στο στήσιμο του μονοθεσίου”, δήλωσε επιλογίζοντας ο Leclerc αναφορικά με το νέο μονοθέσιο της ομάδας του.
“Ελπίζω πως μένει ακόμα λίγος ρυθμός να βρεθεί από το κομμάτι αυτό, ίσως να μην έχουμε πετύχει ακόμα και το τέλειο σημείο”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!