Η προβληματική Mercedes W14 εξακολουθεί να έχει τη δυνατότητα να αποδειχθεί πολύ καλή σε κάποιες πίστες της Formula 1 φέτος, σύμφωνα με τον πρώην επικεφαλής στρατηγικής της ομάδας James Vowles.
Ο Γερμανός κατασκευαστής είχε δύσκολο ξεκίνημα το 2023, με το μονοθέσιο να είναι πολύ πιο πίσω του αναμενομένου από την πρωτόπορο Red Bull.
Αυτό έχει οδηγήσει σε πολλές και διεξοδικές αναλύσεις για το τι έχει πάει λάθος και φαίνεται πως κατευθύνει την ομάδα προς θεμελιώδεις αλλαγές στο σχεδιασμό, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τη διαφορά από τους αντιπάλους τους.
Αλλά, αν και η Mercedes δε φαίνεται να έχει αυταπάτες αναφορικά με το πόσο χρόνο θα πάρει η ανάκαμψη σε σημείο που η διεκδίκηση τίτλων να είναι ξανά ρεαλιστική προοπτική, το 2023 δεν έχει ακόμα καταστεί εντελώς χαμένη υπόθεση.
Ο Vowles, που δούλεψε για τη Mercedes μέχρι τις αρχές της χρονιάς, πριν μεταπηδήσει στη Williams για να αναλάβει την ομάδα, δεν έχει λόγο να πιστεύει ότι η Red Bull θα είναι πάντα σε δικό της αγώνα φέτος.
«Αν πιστεύω ότι η Red Bull θα κυριαρχήσει καθ’όλη τη σεζόν φέτος; Όχι, αμφιβάλλω. Νομίζω ότι θα δείτε τη Ferrari να είναι πολύ πιο κοντά εδώ (σ.σ. Σαουδική Αραβία) και υπάρχουν πίστες όπως το Silverstone και η Βαρκελώνη όπου η Mercedes θα είναι ισχυρή βάσει όσων ξέρω για το πακέτο τους,» προέβλεψε ο πρώην επικεφαλής στρατηγικής.
«Ωστόσο, σε διάρκεια σεζόν, πιστεύω ότι είναι ταχύτερη; Ναι.»
Αν και η κυριαρχική εμφάνιση της Red Bull στο Μπαχρέιν έχει κάνει πολλούς να σχολιάσουν ότι η ομάδα είναι σε δικό της επίπεδο, ο Vowles πιστεύει ότι αυτό μπορεί να αλλάξει γρήγορα.
Θεωρεί ότι η ποινή στην αεροδυναμική εξέλιξη που δόθηκε λόγου της υπέρβασης του ορίου εξόδων είναι παράγοντας που δεν μπορεί να αγνοηθεί.
Το Milton Keynes αντιμετωπίζει περαιτέρω μείωση 10% στο χρόνο χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας, εκτός του ήδη λιγότερου χρόνου που έχει ως περσινή πρωταθλήτρια, κάτι που και στελέχη της Red Bull έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι ενδεχομένως τους επηρεάσει αργότερα φέτος και την επόμενη χρονιά.
«Εξακολουθούν να έχουν μειονέκτημα στην αεροδυναμική σήραγγα. Δεν είναι τόσο μεγάλο όσο θεωρώ ότι θα έπρεπε να είναι είναι για να εξισορροπήσει τα πράγματα, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει. Και εξακολουθεί να σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια της χρονιάς θα δείτε άλλους να τους πλησιάζουν,» δήλωσε επί του θέματος ο Vowles.
«Επιπλέον, με τους κανονισμούς να συνεχίζουν να ισχύουν του χρόνου, θα πρέπει να συνεχίσουν να εξελίσσουν αυτό το μονοθέσιο, οπότε όλοι θα έρθουν πιο κοντά. Δε νομίζω ότι θα είναι αυτή η απόλυτη κυριαρχία και αυτό θα ήταν βαρετό. Νομίζω ότι θα δείτε υψηλά και χαμηλά κατά τη διάρκεια αυτής της χρονιάς.»
Για τον Vowles, είναι στη φύση της Formula 1 ένα περιβάλλον σταθερών κανονισμών να οδηγεί σταδιακά σε μικρότερες διαφορές ανάμεσα στις ομάδες.
«Αν δείτε κυριαρχία στο παρελθόν, είναι κατά τη διάρκεια αλλαγών στους κανονισμούς και ο λόγος είναι ότι, 1ον, δεν μπορείς να επενδύσεις κατάλληλα σε αυτές και, 2ον, αντί να έχεις λίγες αποφάσεις, έχεις πολλές αποφάσεις και μπορείς να τα θαλασσώσεις. Τόσο απλά,» εξήγησε την άποψή του ο επικεφαλής της Williams.
«Το επόμενο θέμα είναι πως, όταν είσαι γρήγορος, δε θες να αλλάξεις. Και αν κολλήσεις σε αυτό, σας το υπόσχομαι, οι αντίπαλοί σου θα αλλάζουν διαρκώς, ότι έκαναν χτες δεν είναι αρκετά καλό για αύριο.
Ως αποτέλεσμα αυτού, μπορεί να μείνεις στάσιμος και να σε πιάσουν πολύ γρήγορα. Είναι πολύ δύσκολο να μείνεις σε αυτό το επίπεδο για όσο φάνηκε να το κάνει η Mercedes.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!