Αλλάζοντας οδηγούς σαν τα πουκάμισα, ή αλλίως «εγχειρίδιο στο πώς να καταστρέψεις την ψυχολογία κάποιου, διά χειρός Red Bull».
Όλα ξεκίνησαν πέρυσι, όταν ο Kvyat χτύπησε από πίσω τον Vettel μετά την εκκίνηση του ρωσικού GP. Ο Γερμανός ήταν μαινόμενος, και ζητούσε την τιμωρία του Kvyat, τόσο από τους αγωνοδίκες, όσο και από την ίδια τη Red Bull. Κάτι που έγινε τελικά, με τον υποβιβασμό του Ρώσου στην Toro Rosso.
Μην ξεγελιέστε όμως – όλα ήταν ένα πρόσχημα, μια αφορμή. Το μέλλον του Kvyat ήταν ήδη προδιαγεγραμμένο από τη στιγμή που υπήρχε ο Verstappen, οι εμφανίσεις του οποίου είχαν ήδη αρχίσει να προκαλούν το ενδιαφέρον των Mercedes και Ferrari. Η Red Bull λοιπόν αποφάσισε να «δέσει» τον Ολλανδό, δίνοντάς του πρόωρα προαγωγή στη μεγάλη ομάδα.
Έτσι, ο Kvyat έμεινε στα κρύα του λουτρού, με όλους να αμφισβητούν τις οδηγικές του ικανότητες και το αν πρέπει να παραμείνει στην F1. Ξεχνούσαν όμως κάτι σημαντικό: όταν ο Kvyat μπήκε στην F1 ως ό,τι καλύτερο είχε να δείξει το πρόγραμμα νέων οδηγών της Red Bull, απέδωσε πολύ καλά στη rookie του σεζόν, ενώ τερμάτισε ψηλότερα στη βαθμολογία από τον Daniel Ricciardo το 2015!
Όμως, ο τυφώνας Verstappen είχε αρχίσει ήδη να σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά του, και η πίεση να τον κρατήσει η Red Bull και να μην το χάσει μέσα από τα χέρια της είχε ως θύμα τον Kvyat. Σωστό θα πείτε κάποιοι, καθώς ο Verstappen είναι καλύτερος του Ρώσου, όμως δεν είναι αυτό το πρόβλημα.
Πρόβλημα είναι η συμπεριφορά της Red Bull στον οδηγό της. Ο Kvyat ξέμεινε στη μικρή ομάδα, με την αμφισβήτηση στο πρόσωπό του να είναι έντονη μέχρι και σήμερα, και να προέρχεται κυρίως μέσα από την ίδια του την ομάδα! Ο Ρώσος δεν ξέχασε να οδηγεί από τη μια μέρα στην άλλη, έχασε όμως το πιο σημαντικό ίσως κομμάτι ενός οδηγού αγώνων στο δρόμο προς την επιτυχία: την καλή του ψυχολογία. Η περίπτωσή του θυμίζει την αμφισβήτηση στο πρόσωπο του Palmer, αλλά οι οδηγικές τους ικανότητες δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους!
Όταν συνεχώς απειλείσαι ότι στην ουσία θα χάσεις τη θέση σου, πώς να αποδώσεις; Επιπλέον, όταν είναι εμφανές σε κάθε ευκαιρία ότι θα σε αντικαταστήσουν μόλις βρεθεί κάτι άλλο (πχ Gasly) και στην ουσία είναι εμφανές ότι σε έχουν ξεγραμμένο, γιατί να σε ταλαιπωρούν; Και σε αυτό ακριβώς έγκειται και το λάθος του Kvyat.
Ο Ρώσος έπρεπε να φανεί πιο έξυπνος πέρυσι, όταν ακόμη οι μετοχές του ήταν σχετικά ψηλά, και να αποχωρήσει από την «ομπρέλα» της Red Bull. Με τους Verstappen και Ricciardo να μην δείχνουν ότι θα φύγουν από τη Red Bull τουλάχιστον ως το 2018 (και πλέον για τον Verstapen ως το 2020), ο Kvyat θα έπρεπε να είχε προβλέψει ότι οι μέρες του στην Toro Rosso ήταν μετρημένες. Εξάλλου, η ομάδα έχει σκοπό να εξελίσσει νέους οδηγούς, κάτι που ο ίδιος δεν είναι πλέον.
Αν ήθελε να λοιπόν να μείνει στην F1, έπρεπε να βρει τη στήριξη Ρώσων χορηγών (κάτι εύκολο αν αναλογιστεί κανείς ότι είναι ο μόνος Ρώσος πιλότος με ικανότητες), ολόκληρο το σύστημα της F1 θα τον ήθελε να παραμείνει, και θα συνέχιζε μια χαρά την καριέρα του κάπου αλλού και κυρίως, ανεξάρτητος.
Δεν το έκανε όμως, και το αποτέλεσμα είναι το εξής: Hartley και Gasly στο Μεξικό, Kvyat σπίτι του (μάλλον οριστικά) να βλέπει τον αγώνα από την τηλεόραση.
Και οι μουσικές καρέκλες δε θα σταματήσουν στην Toro Rosso, μέχρι να βρεθεί κάποιος που δε θα είναι πρόθυμος να σηκωθεί τόσο εύκολα – μην είστε σίγουροι για το ποιοι οδηγοί θα πάρουν το «οκ» από τη Red Bull για να βρεθούν στην Toro Rosso το 2018!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!