Η πίστα του Silverstone ανανεώθηκε με στοιχεία από τη λύση που εφαρμόστηκε στο Red Bull Ring, προκειμένου να γίνει κάτι για το πρόβλημα των ορίων της χάραξης.
Πριν μια εβδομάδα, η νέα-παλιά προσέγγιση της FIA υιοθέτησε αμμοχάλικο και μείωσε το μέγεθος των κερμπ στην Αυστρία, προκειμένου να αποτρέψει την παραβίαση των ορίων από τους οδηγούς με τρόπο διαφορετικό απο τη διαγραφή χρόνων.
Τώρα που η Formula 1 μεταφέρεται στο Silverstone, οι οδηγοί θα αντιμετωπίσουν την ίδια πρακτική σε δύο κρίσιμα σημεία που έχουν δει πολλές παραβιάσεις τα τελευταία χρόνια, τις στροφές Stowe και Copse, με κάποιες διαφορές.
Στην Copse η λευκή γραμμή έχει χαραχτεί πάνω στο κερμπ στην έξοδο της στροφής, μειώνοντας έτσι το πλάτος στο 1,5 μέτρο, χωρίς όμως να μπει αμμοχάλικο, καθώς η FIA θεωρεί ότι η διαφορά πρόσφυσης αρκεί για να αποθαρρύνει τους οδηγούς.
Το μέγεθος αυτό επιλέχθηκε επειδή το πλάτος των μονοθεσίων είναι 2 μέτρα και το μικρότερο κενό ανάμεσα στη γραμμή και στην εξωτερική πλευρά διευκολύνει τους οδηγούς στο να αντιληφθούν αν κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός, μια αλλαγή που είχε ζητηθεί εδώ και καιρό. Σε αυτό βοηθά περαιτέρω η προσθήκη, όπως στην Αυστρία, μιας επιπλέον μπλε αναγνωριστικής γραμμής.
Διαφορετικές είναι οι αλλαγές στη Stowe, οι οποίες φαίνεται να έχουν γίνει και με την έγκριση αναβατών του MotoGP, που θα αγωνιστούν στο Silverstone τον επόμενο μήνα.
Η αμμοπαγίδα έχει μετακινηθεί 6 με 8 μέτρα προς την πίστα, με τη λευκή γραμμή να πηγαίνει και εδώ πάνω στο κερμπ. Υπάρχει ακόμα δρόμος διαφυγής πιο έξω.
Οι αλλαγές στο Silverstone φαίνεται να αποφασίστηκαν μαζί με αυτές της Αυστρίας και όχι ως απόρροια αυτών. Οι δύο πίστες είχαν χαρακτηριστεί το 2023 ως οι πιο πιθανές για παραβιάσεις των ορίων της χάραξης και έγιναν έτσι οι πρώτες στις οποίες δοκιμάστηκαν λύσεις.
Η προσθήκη και επέκταση αμμοπαγίδων δεν είναι εφικτή παντού, αλλά η μετακίνηση της λευκής γραμμής θα κάνει την εμφάνισή της και αργότερα μέσα στη χρονιά. Η εφαρμογή του μέτρου ίσως να τροποποιηθεί λίγο ωστόσο, καθώς συνέχισαν να υπάρχουν παράπονα περί ευκρίνειας στο Red Bull Ring, με τον Oscar Piastri να σχολιάζει αρνητικά το πως κατέληξε να χάσει το γύρο του.
Για το Silverstone, μερικές ακόμα αλλαγές είναι η αφαίρεση ενός κερμπ από τη Village βάσει οδηγιών του διευθυντή αγώνα Niels Wittich, καθώς και η προσθήκη αμμοπαγίδας στην Chapel και στο πρώτο τμήμα της Club, προκειμένου να μειωθεί εκεί το πλάτος του δρόμου διαφυγής.
Στο πρώτο τμήμα της Club επίσης το κερμπ έχει αντικατασταθεί με γρασίδι, ενώ στην Becketts και στο δεύτερο τμήμα της Club η λευκή γραμμή έχει μετακινηθεί με λογική αντίστοιχη της μεταβολής σε Copse και Stowe.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!