Στις παραμονές της ακρόασης της Racing Point από τη FIA σχετικά με τη νομιμότητα της RP20, η Ferrari έστειλε επιστολή στη Formula 1 και τη FIA ζητώντας από μόνοι τους αποσαφήνιση των κανονισμών.
Το κύριο επιχείρημα εναντίον της Racing Point και της RP20 ήταν πως έχει δεχτεί έντονη επιρροή από τη Mercedes W10, με τη Renault να αποτελεί την ομάδα που “κυνηγά” το ζήτημα περισσότερο.
Η ομάδα του Enstone έχει κάνει όχι μια, όχι δύο, αλλά τρεις επίσημες διαμαρτυρίες, ως μέρος της ενδελεχούς έρευνας της FIA στην RP20 και ειδικότερα στα φρένα του μονοθεσίου.
Η Racing Point ισχυρίζεται πως αγόρασε φρένα από τη Mercedes όταν αποτελούσαν εξάρτημα προς πώληση το 2019 και αξιοποίησαν τη γνώση απ’ αυτό για την εκδοχή του 2020. Η Renault ισχυρίζεται πως η Mercedes έστειλε σχέδια των φρένων στη Racing Point ώστε να τα αντιγράψει, κάτι που είναι ενάντια στους κανονισμούς.
Με το κυβερνόν σώμα να αναμένεται να ανακοινώσει την απόφασή του αύριο, Τετάρτη, η Scuderia έστειλε και αυτή επιστολή στη Formula 1, καθώς ζητούν μεγαλύτερη αποσαφήνιση στο όλο ζήτημα της αντίστροφης μηχανικής που επιτρέπεται στο άθλημα.
Η Ferrari αναφέρθηκε στο Παράρτημα 6 των αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1, σύμφωνα με το οποίο:
“Ένας διαγωνιζόμενος θα πρέπει, με βάση τα τη λίστα των καταγεγραμμένων εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στα μονοθέσια της Formula 1, να χρησιμοποιεί μόνο καταγεγραμμένα εξαρτήματα που έχουν σχεδιαστεί απ’ τον ίδιο”.
“Η υποχρέωση για σχεδιασμό και χρήση αυτών των εξαρτημάτων δεν θα πρέπει να αποτρέπει έναν διαγωνιζόμενο από το να δίνει τα σχέδια ή τα κατασκευασμένα αυτά εξαρτήματα σε τρίτους (συμπεριλαμβανόμενου και ενός Οργανισμού αυτού του διαγωνιζόμενου), με την προϋπόθεση ότι:
“α) Διατηρεί το αποκλειστικό δικαίωμα της χρήσης αυτού του εξαρτήματος στη Formula 1 όσο διαγωνίζεται εκεί.”
“β) Στην περίπτωση της παροχής της κατασκευής αυτών των εξαρτημάτων, ο παραλήπτης δεν θα πρέπει να είναι διαγωνιζόμενος”.
“γ) Στην περίπτωση παροχής σχεδίων, ο τρίτος που θα τα παραλάβει δεν θα πρέπει να είναι διαγωνιζόμενος ή κάποιος που άμεσα ή έμμεσα σχεδιάζει τέτοια εξαρτήματα για κάποιον διαγωνιζόμενο”.
Η Racing Point δηλώνει συνεχώς πως η RP20 έχει σχεδιαστεί εντός των ορίων που επιτρέπει η Formula 1 και είναι σίγουρη πως το μονοθέσιό τους θα κριθεί νόμιμο από τη FIA.
Η συζήτηση γύρω από την RP20 συνεχίστηκε σε όλο το Βρετανικό Grand Prix, με τη McLaren να είναι άλλη μια ομάδα που δεν είναι ικανοποιημένη από την ξαφνική αλλαγή φιλοσοφίας της Racing Point.
“Η πλειοψηφία των ομάδων δεν είδαν με καλό μάτι αυτό που κάνει η Racing Point”, δήλωσε ο Zak Brown, CEO της McLaren F1 στο The Race.
“Το αν είναι νόμιμο ή όχι εξαρτάται από τη FIA, αλλά η κίνηση είναι εκτός του πνεύματος της F1”.
“Πάντα υπάρχει ένας βαθμός αντιγραφής αλλά έχουν επί της ουσίας παραδεχτεί πως έχουν αντιγράψει το μονοθέσιο κάποιου άλλου”.
“Οι περισσότεροι από εμάς συμφωνούμε πως η F1 δεν θα έπρεπε να είναι κάτι τέτοιο. Έτσι, πρέπει να θεσμοθετήσουμε κανονισμούς γύρω απ’ αυτό”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!