Η Ferrari παραδέχτηκε πως είναι μια από τις ομάδες που εκμεταλλεύεται το παραθυράκι των εύκαμπτων πίσω πτερύγων, ενόψει των επικείμενων κανονισμών για τον περιορισμό του φαινομένου αυτού.
Η FIA πληροφόρησε τις ομάδες λίγο πριν το Grand Prix του Μονακό πως σύντομα θα φέρει πιο αυστηρούς ελέγχους στην ευκαμψία των πίσω πτερύγων, ώστε να τις αποτρέψει από το να εκμεταλλεύονται αυτή την περιοχή στο μονοθέσιο για αεροδυναμική.
Το κυβερνόν σώμα του αθλήματος έδωσε μάλιστα και μια περίοδο χάριτος πριν την εισαγωγή των νέων ελέγχων αυτών. Έτσι, οι ομάδες έχουν διορία μέχρι και το Γαλλικό Grand Prix ώστε να κάνουν τροποποιήσεις στα μονοθέσιά τους.
Ενώ αρκετή προσοχή στο ζήτημα αυτό έχει πέσει στη Red Bull, με τον Lewis Hamilton να δηλώνει πως οι Κόκκινοι Ταύροι έτρεχαν με “εύκαμπτη πτέρυγα” στο Ισπανικό Grand Prix, οι αλλαγές στους ελέγχους θα αναγκάσουν κάποιες ομάδες να προβούν σε αλλαγές στα μονοθέσιά τους.
Ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, αποκάλυψε πως η ομάδα του είναι μια από αυτές που θα επηρεαστούν από τις αλλαγές αυτές.
“Ναι, εκμεταλλευόμαστε την περιοχή αυτή”, δήλωσε ο Binotto σχετικά με τους κανονισμούς περί εύκαμπτων πτερύγων. “Θεωρώ όλες οι ομάδες εκμεταλλεύονται με κάποιο τρόπο όλα όσα είναι εφικτά, και όσα πιστεύουν πως είναι σωστά”.
“Η τεχνική ντιρεκτίβα της FIA ξεκαθαρίζει περαιτέρω τα πράγματα και θα πρέπει να κάνουμε κάποιες μικρές προσαρμογές”.
“Θεωρώ πως αυτό επηρεάζει τη Ferrari πολύ πολύ λίγο, ειδικά από πλευράς γύρου. Αλλά υπάρχουν κάποιοι ανασχεδιασμοί που θα πρέπει να ετοιμαστούν ώστε να είμαστε πλήρως συμμορφωμένοι με την ντιρεκτίβα”.
Η Red Bull δηλώνει ξεκάθαρα πως οι νέοι έλεγχοι θα απαιτήσουν τροποποιήσεις στην πίσω πτέρυγά της, με το εκτιμώμενο κόστος των αλλαγών αυτών να ανέρχεται στα 500.000 $ και να οδηγεί σε περιορισμούς εντός της ομάδας, δεδομένων και των πλαφόν στα budget.
Ο Christian Horner δήλωσε επί του θέματος: “Για μια ομάδα όπως εμείς, αυτό προφανώς αντιβαίνει στο πλαφόν μας, ύστερα θα πρέπει να κάνεις φυσικά κάποιες στρατηγικές αποφάσεις”.
“Γνωρίζετε πως ο αντίκτυπος μιας τέτοιας αλλαγής είναι περίπου μισό εκατομμύριο δολάρια. Αυτό θα μας αποτρέψει από το να κάνουμε κάτι άλλο. Έτσι, αυτή είναι η εξισορρόπηση πόρων που θα πρέπει να κάνουμε τώρα”.
Αν και ομάδες όπως η Mercedes και η McLaren δεν είναι καθόλου χαρούμενες με την περίοδο χάριτος που δόθηκε για προσαρμογές, πριν έρθουν οι νέοι έλεγχοι, ο Horner θεωρεί πως θα ήταν άδικο μια τέτοια αλλαγή να γίνει αμέσως.
“Δεν μπορείς απλά να φτιάξεις με μαγικό τρόπο εξαρτήματα. Θεωρώ πως εάν άλλαζαν τους ελέγχους στις πίσω πτέρυγες για παράδειγμα αυτό το Σαββατοκύριακο, και έχουμε δει πολύ περισσότερα κέρδη από εύκαμπτες εμπρός πτέρυγες, ας πούμε, αυτό θα επηρέαζε κάθε ομάδα, κάποιες περισσότερο από άλλες”.
“Θεωρώ πως θα πρέπει να υπάρξει κάποιο περιθώριο χρόνου. Δεν μπορείς να περιμένεις να κατασκευαστούν εν μια νυκτί εξαρτήματα με τα κόστη που περιλαμβάνουν”.
“Το μονοθέσιο είναι εναρμονισμένο με τους κανονισμούς που υπάρχουν τους τελευταίους 18 μήνες άρα και με τα τεστ φόρτισης. Και έπειτα, οι έλεγχοι άλλαξαν και θα πρέπει να υπάρξει μια περίοδος ειδοποίησης για αυτό”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!