Η ιδιότυπη και μοναδική πίσω αεροτομή της Aston Martin θα απαγορευτεί από του χρόνου, σύμφωνα με τον επικεφαλή τεχνικό σύμβουλο της Formula 1 Pat Symonds, καθώς έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει την εξέλιξη των μονοθεσίων προς ανεπιθύμητες κατευθύνσεις.
Η Formula 1 προέβη σε ριζική αλλαγή τεχνικών κανονισμών για το 2022, με τα μονοθέσια να σχεδιάζονται βάσει ground effect. Το επίκεντρο του αεροδυναμικού σχεδιασμού ως εκ τούτου έγινε το πάτωμα, με τις αεροτομές να αποκτούν πολύ πιο απλές γραμμές με στόχο τη ροή καθαρού αέρα.
Αλλά η αεροτομή της Aston Martin, αν και επιβεβαιωμένα εντός των κανονισμών, δε φτιάχτηκε σε αυτό το πνεύμα.
Η πτέρυγα έκανε την εμφάνισή της στο Grand Prix Ουγγαρίας, όπου κέρδισε αμέσως τις εντυπώσεις καθώς θύμιζε περισσότερο σχέδιο του 2021 αντί φετινού.
Ο δημοσιογράφος του Sky Sports Ted Kravitz έφτασε στο σημείο να υποστηρίξει ότι η αεροτομή θα άλλαζε ριζικά τα τεκταινόμενα σε βάθος χρόνου, καθώς συγκρατούσε περισσότερο αέρα και παρήγαγε επιπλέον κάθετη δύναμη σε σύγκριση με το υπόλοιπο grid.
Φυσικά, οι υπόλοιπες ομάδες δεν είχαν και τις πιο θετικές αντιδράσεις. Αλλά η Aston Martin πολύ σύντομα απέδειξε ότι όλα ήταν νόμιμα στο σχεδιασμό της και είχαν την έγκριση της FIA, με τη Formula 1 να μην κάνει κάποια κίνηση για να περιορίσει ή να απαγορεύσει την προσέγγιση.
Αλλά αυτό μόνο για το 2022. Προειδοποιήσεις περί απαγόρευσης είχαν γίνει ήδη από τους προηγούμενους μήνες και ο Symonds τώρα αποκάλυψε ότι όντως από το 2023 η αεροτομή θα είναι παράνομη.
Συνολικά, ο σύμβουλος φάνηκε ευχαριστημένος από τον αντίκτυπο και τη λειτουργία που είχαν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί, αλλά πρόσθεσε ότι χρειάζονται κάποιες αλλαγές και το σχέδιο της Aston Martin είναι από τα πρώτα που επηρεάζονται.
«Υπάρχουν ορισμένες διορθώσεις, είδαμε την ασυνήθιστη πίσω αεροτομή της Aston Martin νωρίτερα μέσα στη χρονιά και οι κανονισμοί έχουν αλλάξει προκειμένου να μην επιτρέπεται κάτι τέτοιο του χρόνου επειδή είχε τη δυνατότητα να πάει προς λάθος κατεύθυνση.
Αλλά συνολικά, είμαι αρκετά ευχαριστημένος.»
Από την πλευρά της ομάδας οι αντιδράσεις δεν ήταν πολύ έντονες, αν και ο διευθυντής απόδοσης Tom McCullough παραδέχτηκε ότι η αεροτομή αποτελούσε πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό.
Ωστόσο, έμεινε στην ικανοποίηση της Aston Martin για την καινοτομία εντός ενός πλαισίου με λίγα «παραθυράκια» και αποδέχτηκε της εξηγήσεις της FIA.
«Νομίζω ότι αυτό που ήταν καλό φέτος είναι ότι καταφέραμε και καινοτομήσαμε, και αυτή ήταν μια πολύ δύσκολη ερμηνεία των κανονισμών που ενίσχυσε την απόδοση των μονοθεσίων μας,» δήλωσε στον τύπο ο McCullough.
«Ήταν ένα εξάρτημα που οι υπόλοιποι δεν μπορούσαν απλά να αντιγράψουν γρήγορα λόγω του πόσο περίπλοκο ήταν να παρακάμψουν πολλούς διαφορετικούς κανονισμούς.
Οπότε, κατά κάποιον τρόπο, είχαμε αυτό το πλεονέκτημα φέτος, επειδή όταν το φέραμε στη Βουδαπέστη ήταν πολύ αργά για να αντιδράσουν και να το κατανοήσουν οι υπόλοιποι και από άποψη του ορίου κόστους είχαν ήδη σχεδιάσει τις δικές τους αεροτομές υψηλής κάθετης δύναμης.»
Οπωσδήποτε η αεροτομή φαίνεται να βοήθησε την Aston Martin, η οποία ήταν η μόνη ομάδα που κατάφερε να κερδίσει θέσεις στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών μετά το καλοκαίρι, ανεβαίνοντας από την 9η στην 7η θέση και ισοβαθμώντας μάλιστα για την 6η με την Alfa Romeo.
Είναι άγνωστο βέβαια σε τι βαθμό ήταν δουλειά της αεροτομής αυτό, αλλά σίγουρα η απαγόρευσή της είναι απώλεια για την ομάδα ενόψει του 2023, παρά τις ήπιες αντιδράσεις. Τα αποτελέσματα θα φανούν του χρόνου.
Πηγή: planetf1.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!