Η απογοητευτική εικόνα των τελευταίων Grand Prix δείχνει να έχει κάνει εκρηκτικό το σκηνικό στο Maranello και στα γκαράζ της Scuderia, με τις φήμες πως ο Leclerc ψάχνεται…αλλού για το μέλλον του να έχουν ήδη ξεκινήσει!
Τα προβλήματα στη Ferrari φέτος δεν έχουν καμία σχέση με πέρυσι, εκεί που μπορεί η Scuderia να μην ξεκίνησε στην κορυφή, όμως με σταδιακή βελτίωση έφτασε να διεκδικεί μέχρι τον τελευταίο αγώνα στο Abu Dhabi τον τίτλο στους Κατασκευαστές.
Τότε, η διαδικασία βελτίωσης για τους Ιταλούς έδειχνε πιο εύκολη: εντοπισμός του προβλήμτος, κατανόηση και διόρθωση. Αυτό, ωστόσο, δεν δείχνει να ισχύει φέτος. Και με την ανταγωνιστικότητα της ομάδας να καταβαραθρώνεται όσο προχωράμε στις τελευταίες στροφές του φετινού πρωταθλήματος, δεν είναι ερώτημα του πότε θα βελτιωθεί η Ferrari αλλά κυρίως του πώς, ώστε να μην τερματίσει στην 4η θέση, το χειρότερό της αποτέλεσμα απ’ το εφιαλτικό 2020.
Η απόδοση της SF-25 κινείται καθοδικά φέτος, και δεν είναι τυχαίο, όπως παρατηρεί σωστά και σε δημοσίευμά της η Corriere dello Sport, καθώς οι αλλαγές στους κανονισμούς για την κάμψη των πτερύγων αλλά και οι αλλαγές της ομάδας στην πίσω ανάρτηση του μονοθεσίου να επιδεινώνουν την κατάσταση. Σαν από ειρωνεία της τύχης, με το πού ανακοινώθηκε η ανανέωση Vasseur, ξεκίνησε ακόμα πιο έντονη η κατρακύλα. Από τους 5 αγώνες που έχουν διεξαχθεί απ’ τις 31 Ιουλίου και μετά, η ιταλική ομάδα έχει συγκομιδή 50 βαθμών. Την ίδια ώρα, η McLaren έχει συλλέξει 134, η Mercedes 105 και η Red Bull 98.
Από πλευράς βαθμών, στο Maranello κινούνται στα επίπεδα των Williams, Aston Martin και Racing Bulls…
Το πρόβλημα με τα φρένα στη Σιγκαπούρη ήταν το τελευταίο από μια σειρά δυσκολιών φέτος, με το pitwall να δίνει εντολή στους Leclerc και Hamilton να κάνουν lift and coast. Όταν στο τέλος ο Hamilton επιτέθηκε λόγω στρατηγικής, τα φρένα αστόχησαν, και το κερασάκι στην τούρτα της αποτυχίας ήταν η ποινή των 5 δευτερολέπτων για παραβίαση ορίων πίστας, που τον έριξε πίσω απ’ τον Alonso, έναν οδηγό απ’ τον οποίο είχε διαφορά 47(!) δευτερολέπτων πριν χάσει τα φρένα του.
Για να μπορέσει να παράξει αρκετή κάθετη δύναμη και να γίνει ανταγωνιστική με τους μπροστά της, η Ferrari καλείται να κάνει αυτό που την έφερε σε θέση να αποκλειστεί απ’ τη Σανγκάη: να χαμηλώσει το ύψος των μονοθεσίων και να ρισκάρει με υπέρμετρη και έκνομη φθορά στη σανίδα του πατώματος.
Υπάρχει η αίσθηση πως τίποτα δεν πάει καλά στα γκαράζ: ο Leclerc ρίχνει κατηγορίες προς το μονοθέσιο, ο Hamilton προς την ομάδα και τον τρόπο που διαρθρώνεται αλλά και τα πρωτόκολλα εργασίας. Τους τελευταίους 6 μήνες, ο Vasseur προσπαθεί με δημόσιες σχέσεις να καλμάρει την κατάσταση: στέκεται στον “ικανοποιητικό ρυθμό αγώνα” στο “ανεκμετάλλευτο δυναμικό”, στα “λάθη εκτέλεσης” στους αγώνες.
Για την Κυριακή του GP της Σιγκαπούρης, ο Γάλλος είχε δηλώσει πως “ο Lewis ήταν φανταστικός, όμως πίεσε τόσο πολύ που υπερθερμάνθηκαν τα φρένα του”. Δήλωση όχι και τόσο ενθαρρυντική αν εκπροσωπείς την πιο επιτυχημένη ομάδα στην ιστορία της Formula 1.
Never let them know your next move 👀♟️ pic.twitter.com/5YkM0lZHcB
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) October 12, 2025
Όλη αυτή η εσωστρέφεια λειτουργεί σαν φαύλος κύκλος, καθώς φέρνει γκρίνιες που εντείνουν το ήδη στραβό σκηνικό. Στο τριήμερο της Σιγκαπούρης, και συγκεκριμένα το Σάββατο, φημολογείται πως ο Vasseur ανέβασε τους τόνους του με ανώτερο τεχνικό στέλεχος της ομάδας. Από το Maranello διέρρευσε πως επρόκειτο για τον Matteo Togninalli, μέλος της ομάδας μηχανικών πίστας.
Επίσης, μέλη του τεχνικού επιτελείου δείχνουν να δυσανασχετούν με τον Leclerc και το δριμύ κατηγορητήριό του προς την SF-25 και το πώς αντιμετωπίζει από πλευράς στησίματος και στρατηγικής ένα GP η ομάδα. Το βράδυ της Κυριακής στη Marina Bay, ο Μονεγάσκος δεν έκρυψε τα λόγια του: “Η Mercedes έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου, όπως και η Red Bull πριν μερικούς αγώνες. Εμείς όχι. Είναι δύσκολο να παραμένουμε αισιόδοξοι και να πιστεύουμε ότι η κατάσταση μπορεί να αλλάξει στα επόμενα GP”.
Ο Leclerc δείχνει πως δεν θέλει να αφήσει έναν νέο κύκλο τεχνικών κανονισμών να φύγει και να χάσει την ευκαιρία να κυνηγήσει έναν τίτλο. Εξ’ ου και εικάζεται πως έχει κάνει κάποιες συζητήσεις με διάφορες ομάδες ενόψει 2027, καθώς το υπάρχον συμβόλαιό του με τη Ferrari λήγει στα τέλη του 2026. Το ποιες απ’ τις ομάδες με τις οποίες μιλάει θα είναι επικρατέστεροι μνηστήρες θα φανεί μέσα στο 2026, καθώς παραμένει σε μεγάλο βαθμό αδύνατο να μαντέψει κάποιος το που θα βρίσκεται στη δυναμική κάθε ομάδα μετά από τέτοια σωρεία αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς.
Πιθανές επιλογές, βάσει της τωρινής γνώσης, αποτελούν οι Mercedes και η McLaren, με τη μεν πρώτη να είναι η εργοστασιακή ομάδα που ακούγεται πολύ έντονα πως έχει κάνει την καλύτερη δουλειά με τους νέους κινητήρες, και τη μεν δεύτερη να χρησιμοποιεί τους ίδιους κινητήρες, και να είναι η δύο φορές παγκόσμια πρωταθλήτρια στο σπορ αυτή τη στιγμή.
Το φαινομενικά επικίνδυνο για τη Ferrari, κλείνοντας, δεν δείχνει να είναι τόσο το φετινό: Είναι ότι το μονοθέσιο της νέας σεζόν εξελίσσεται σε ένα τέτοιο κλίμα, με τέτοιες προστριβές και τέτοια γκρίνια. Και η εξέλιξη αυτή θα αφήσει το αποτύπωμά της για όλο τον επόμενο κύκλο κανονισμών και την προσεχή πενταετία…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!