Πολλοί από τους οδηγούς της F1 έκαναν κάλεσμα για αλλαγές στη στροφή 2 στο Σότσι, μετά και τις ποινές που εκδόθηκαν το Σαββατοκύριακο που πέρασε για τα περάσματα εκεί, καθώς και το ατύχημα που είχε ο Carlos Sainz.
Οι οδηγοί που έβγαιναν εκτός των κέρμπ στο apex της στροφής, ήταν αναγκασμένοι να πάρουν την “οδό διαφυγής”, η οποία ουσιαστικά ήταν ένα πέρασμα μεταξύ πινακίδων πολυστυρενίου και τοίχου. Αν δεν γινόταν αυτό, τότε έρχονταν αντιμέτωποι με σβήσιμο χρόνου στις κατατακτήριες ή ποινή 5 δευτερολέπτων στον αγώνα.
Κατά την εκκίνηση, ο Sainz βγήκε εκτός γραμμής. Κάνοντας κακή κρίση της ταχύτητας που είχε, ο οδηγός της McLaren έπεσε με δύναμη πάνω στον τοίχο, δηλώνοντας αργότερα πως αυτό ο κακός σχεδιασμός δεν θα έπρεπε να υπάρχει.
Ο οδηγός της Williams, George Russell, που ακολούθησε τον Sainz στην οδό διαφυγής, αλλά απέφυγε κάπως να εμπλακεί στο συγκεκριμένο ατύχημα, συμφώνησε πως όλη η στροφή θα πρέπει να ανασχεδιαστεί.
“Αρχικά, είναι μια από τις χειρότερες στροφές στο πρόγραμμα”, δήλωσε ο Βρετανός όταν ρωτήθηκε σχετικά από το Motorsport.com. “Και δεύτερον, είναι χάλια ο σχεδιασμός για αγώνες”.
“Συγκεκριμένα το πρότεινα αυτό σε μια συγκέντρωση οδηγών νωρίτερα μέσα στη σεζόν, πως έχουμε τον χώρο και την άπλα να δημιουργήσουμε μια στροφή όπως στο Μπαχρέιν με τις στροφές 1 και 2, σχεδόν σαν μια φουρκέτα πριν μια λοξή στροφή. Αυτό θα επιτρέψει στους οδηγούς να προσπαθήσουν να περάσουν στα φρένα στη στροφή 1, ώστε να έχουμε και καλύτερους αγώνες και να αποφευχθεί το να κοπεί το apex από τους οδηγούς”.
“Επειδή, όταν κατευθύνεσαι προς μια στροφή 90 μοιρών που επί της ουσίας στενεύει, όταν βρίσκονται τρεις ή τέσσερις δίπλα-δίπλα, προφανώς και τα μονοθέσια θα σπρωχθούν εκτός πίστας”.
Ο Daniel Ricciardo της Renault δέχτηκε για πέρασμα στη συγκεκριμένη στροφή ποινή 5 δευτερολέπτων, καθώς δεν κατάφερε να επιβραδύνει αρκετά ώστε να περάσει από εκεί σωστά.
“Η γεωμετρία εκεί είναι περίεργη. Στην κατάστασή μου, για παράδειγμα, κλείδωσα τα φρένα και ήμουν σε φάση ‘θα είναι δύσκολα τα πράγματα’. Αλλά έχει να κάνει με τον τρόπο που έχει διαμορφωθεί, σου δίνει ελπίδα μέχρι το τελευταίο λεπτό, ή το τελευταίο δευτερόλεπτο, θα έπρεπε να πω”.
“Και προφανώς, απ’ το σημείο που είσαι προσηλωμένος, δεν μπορείς να υπαναχωρήσεις και να πας από την οδό διαφυγής, γιατί θα χάσεις πάνω από 5 δευτερόλεπτα. Έτσι, θεωρώ πως υπάρχει ένα σημείο μη επιστροφής, όπου προφανώς αυτό έκανα και απλά είπα ‘ΟΚ, απλά θα πάω έτσι και εάν πάρω ποινή, τότε προφανώς θα είναι κακό'”.
“Για να είμαι ειλικρινής, πιστεύω πως για τη στροφή 2, πολλοί οδηγοί μιλήσαμε σχετικά. Θεωρώ πως θα μπορούσαν να κάνουν κάτι καλύτερο γενικά με αυτή. Πιστεύω πως απλά μπορούν να επιτρέψουν περισσότερες προσπεράσεις για παράδειγμα, ίσως ένα διαφορετικό σχήμα, λιγότερο από αυτό το πολύ μικρό apex”.
“Έχουν αρκετό χώρο ώστε να παίξουν εκεί. Έτσι, μιλήσαμε σχετικά με αυτό στο παρελθόν, και ίσως αυτό θα μηδένιζε το πρόβλημα που έχουμε αυτή τη στροφή, την οδό διαφυγής κ.λπ.”.
Επί τούτου μίλησε και ο Michael Masi, ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA, ο οποίος παραδέχτηκε πως η στροφή δεν είναι κάτι εύκολο.
“Η στροφή 2 είναι μια από αυτές που αποτελούν δυσκολία για διαφορετικούς λόγους κάθε χρόνο”, σχολίασε ο Αυστραλός.
“Φτιάχνεις τα πράγματα από τη μια πλευρά, και έχει αρνητικές επιπτώσεις αλλού. Έτσι, προσπαθούμε να βρούμε την καλύτερη λύση. Και πιστεύω πως έχουμε βρει μια λογική λύση. Τώρα, υπάρχει χώρος για βελτίωση; Ναι. Πάντα υπάρχει περιθώριο για βελτίωση”.
Ερωτώμενος εάν η τοποθέτηση χαλικιών θα μπορούσε να επιβραδύνει τα μονοθέσια, ο Masi δήλωσε: “Όπως έχω πει αρκετές φορές, υπάρχουν διαφορετικές λύσεις για διαφορετικές πίστες, διαφορετικές στροφές, λαμβάνοντας τα πάντα υπόψη. Και το αμμοχάλικο δεν είναι μια πανάκεια”.
“Σχετικά με τις ταχύτητες στις περιοχές εξόδου, ένα από τα πράγματα που προφανώς προσπαθήσαμε να πετύχουμε και στοχεύουμε να πετύχουμε είναι κυρίως η επανείσοδος στην πίστα να γίνεται με έναν τρόπο που να είναι όσο πιο ασφαλής γίνεται. Αυτός είναι ο βασικός στόχος”.
“Δευτερεύον είναι να επιβραδύνουμε τα μονοθέσια εάν είναι εφικτό εντός αυτής της περιοχής. Ωστόσο, η φύση της στροφής 2, εξαιτίας της μορφής της, καθιστά πολύ δύσκολο το να βρούμε μια λύση σε όλα. Έτσι, θα συνεχίσουμε να το εξετάζουμε αυτό και θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!