Ο CEO της Ford δήλωσε πεπεισμένος πως η αμερικάνικη φίρμα θα “ανέβει στην κορυφή” της Formula 1 όταν ξεκινήσει η μεταξύ τους συνεργασία το 2026, στη νέα εποχή κινητήρων του αθλήματος.
Η ομάδα του Milton Keynes αναμένεται να γίνει η ίδια κατασκευαστής μονάδων ισχύος από το 2026, όταν και οι τεχνικοί κανονισμοί στο συγκεκριμένο πεδίο θα αλλάξουν σημαντικά.
Οι νέοι κανονισμοί φέρνουν στο προσκήνιο την ηλεκτρική συνιστώσα του υβριδικού κινητήρα, με τη συνεισφορά μπαταριών/ΜΕΚ να φτάνει στο 50/50.
Για να μπορέσει να ανταγωνιστεί επιτυχημένα τους ήδη υπάρχοντες κατασκευαστές, και ιδίως στο ηλεκτρικό σκέλος, η Red Bull σύναψε συμφωνία με τη Ford, η οποία και ανακοινώθηκε πέρυσι, κατά την παρουσίαση της RB19, ενός μονοθεσίου που σάρωσε τα πάντα στο διάβα του το 2023.
Ο CEO της Ford, Jim Farley, θεωρεί από την πλευρά του πως η συνεργασία ανάμεσα στις δύο πλευρές έχει ξεκινήσει με τον καλύτερο τρόπο και προετοιμάζεται για επιτυχία.
“Είχα την ευκαιρία να περάσω πολύ καιρό με την ομάδα στο Milton Keynes, και με τον Adrian Newey. Θεωρώ ότι είμαστε εντός πορείας”, δήλωσε στο Autosport ο Farley.
“Για το 2026, ακόμα και εάν φαντάζει πολύ μακριά, έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε πάνω στις μονάδες ισχύος, αλλά είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος με την πρόοδό μας αυτή τη στιγμή. Μακάρι να μπορούσα να σας πω περισσότερα, αλλά θα πω μόνο πως είμαστε εντός στόχου”.
Season 20 💪 Launching 15.02.2024 🔜 pic.twitter.com/kosnvO509i
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) January 15, 2024
Ο Farley είναι επίσης ενθουσιασμένος για την αντιπροσωπευτικότητα που θα έχουν οι νέοι κινητήρες και στα αυτοκίνητα παραγωγής, με τη γνώση που θα παίρνουν οι ομάδες στην πίστα να μπορούν να τη μεταλαμπαδεύουν στα οχήματα μαζικής παραγωγής.
Ο CEO της Ford ισχυρίστηκε πως η μεταφορά τεχνολογίας από τους αγώνες στο δρόμο θα φτάσει ύψη στη F1 τα οποία το άθλημα έχει να δει από τη δεκαετία του 70, όταν και οι κινητήρες της Cosworth (υπό το σήμα της Ford), έδωσαν πολλά πρωταθλήματα.
“Επιστρέφουμε στη F1 με έναν τρόπο που δεν έχει σχέση με το παρελθόν”, συνέχισε ο Farley.
“Φαίνεται πως η καλύτερη αεροδυναμική παγκοσμίως βρίσκεται στη Formula 1, όπως και η τηλεμετρία, και τα ψηφιακά διαγνωστικά συστήματα”.
“Και, στην πράξη, όλα αυτά τα χρειαζόμαστε σε ηλεκτρικά οχήματα. Έτσι, είναι σα να επιστρέφουμε στα 70s στο κομμάτι της μεταφοράς τεχνογνωσίας. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε την τηλεμετρία, τα ψηφιακά διαγνωστικά, όπως επίσης την αεροδυναμική. Όλα αυτά μπορούμε να τα φέρουμε σε παραγωγή, ώστε να κάνουμε τις μπαταρίες στα ηλεκτρικά μικρότερες”.
“Σε όλες αυτές τις τεχνολογίες, η F1 είναι η κορυφή παγκοσμίως, και τους χρειαζόμαστε διακαώς, καθώς μεταβάλλεται η αγορά αυτοκινήτων. Κυριολεκτικά είναι σα να επιστρέφουμε σε αυτό που γινόταν τόσα χρόνια πίσω: μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας”.
Post-win hugs are the best 🥹🫂 @Max33Verstappen pic.twitter.com/aqHq298UDZ
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) January 19, 2024
Μπορεί οι Κόκκινοι Ταύροι να κυριαρχούν στην παρούσα γενιά, με πολλούς να θεωρούν πως η συγκεκριμένη κυριαρχία θα φτάσει άσβεστη έως το 2025, όμως από το 2026 η βρετανική ομάδα για πρώτη φορά στην ιστορία της θα έχει δικές της μονάδες ισχύος, κάτι που σίγουρα εγείρει ερωτηματικά για την ανταγωνιστικότητα του πακέτου.
Η Red Bull, μαζί με την επίσης νεοεισερχόμενη Audi, αναμένεται το 2026 να πρέπει να τα βάλουν με πολύ πιο έμπειρους κατασκευαστές στη F1, όπως η Ferrari, η Mercedes και η Renault.
Ο Farley, ωστόσο, είναι πεπεισμένος πως επιτυχίες μπορεί να έρθουν ήδη από το 2026, δεδομένης της πρόσφατης επιτυχίας της Red Bull.
“Συνεργαζόμαστε με την καλύτερη ομάδα”, υπογράμμισε ο Farley. “Θέλω να πω, έχουμε τους καλύτερους οδηγούς, έχουμε την καλύτερη τεχνολογική υποστήριξη. Έχουμε τους καλύτερους της Ford παγκοσμίως για να τους υποστηρίζουν. Η ομάδα όμως, η ομάδα των μονάδων ισχύος που χτίζουν στο Milton Keynes, είναι πραγματικά κορυφαίοι. Έχουμε εισιτήρια για το ψηλότερο σκαλί του βάθρου”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!