Το αφεντικό της Ferrari, Frederic Vasseur, θωρεί ότι η Scuderia θα ήταν “ηλίθια” να μην επιβάλει team orders και να αφήσει τους οδηγούς της να αγωνιστούν μεταξύ τους στο Grand Prix του Καναδά στον αγώνα της Κυριακής.
Δεδομένων των σχετικά χαμηλών θέσεων εκκίνησης των Charles Leclerc και Carlos Sainz, με τους δύο οδηγούς να ξεκινούν από την δέκατη και εντέκατη θέση αντίστοιχα, η Ferrari επέλεξε να βάλει το ζευγάρι σε στρατηγική ενός pit stop όταν ανέβηκαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα. Αυτό ήταν ουσιαστικά το αποτέλεσμα της στρατηγικής τους να μην τολμήσουν για μια γρήγορη αλλαγή ελαστικών στο πρώτο μέρος του αγώνα, όταν έγινε και η απρόσμενη είσοδος του Αυτοκινήτου Ασφαλείας.
Αλλά για να διατηρήσουν τη δυναμική τους στον αγώνα, ο Sainz ενημερώθηκε να μην επιτεθεί στον Leclerc, αλλά να συνεργαστεί με τον teammate του για να διασφαλίσουν ότι θα είχαν τις καλύτερες πιθανότητες να κρατήσουν τους άμεσους διώκτες τους μακριά!
Ο Vasseur επέμεινε ότι η κλήση δεν ήταν επίδειξη ευνοιοκρατίας προς τον Leclerc.
“Όχι, δεν ήταν ότι θέλαμε να προστατεύσουμε κάποιον, απλά η στρατηγική σε αυτό το στάδιο του αγώνα ήταν να πιέσουμε και να αποφύγουμε να χάσουμε χρόνο παλεύοντας μεταξύ μας,” εξήγησε.
“Προσπαθούσαμε να επεκταθούμε για να δημιουργήσουμε τη διαφορά από τον Ocon και τον Norris ίσως, δεν ξέρω… Το να παλέψουμε μαζί και να χάσουμε χρόνο θα ήταν ηλίθιο,” σχολίασε ο επικεφαλής της Scuderia.
Ο Vasseur παραδέχτηκε ότι η απόφαση της Ferrari, που ενισχύθηκε από τα σχόλια των Leclerc και Sainz, να μην βάλει τους οδηγούς της στα pits υπό το καθεστώς του Αυτοκινήτου Ασφαλείας ήταν ένα ρίσκο, αν και τελικά λειτούργησε.
“Πάντα έχεις κάποιους δισταγμούς. Ωστόσο, αυτό που ήταν αρκετά προφανές είναι ότι μας είπαν ότι ο ρυθμός ήταν πολύ καλύτερος γι’ αυτούς. Όταν ήταν κολλημένοι στην κίνηση οι δυνατότητες υπήρχαν εκεί,” σχολίασε για την δύσκολη απόφαση που είχαν να πάρουν.
“Είπαν ‘απλά δώστε μας καθαρό αέρα’. Ο καλύτερος τρόπος για να το κάνουμε αυτό ήταν να μην μπούμε στα pits,” σχολίασε ο Γάλλος.
“Σίγουρα είναι ένα είδος τζόγου, γιατί αν έχεις άλλο ένα Αυτοκίνητο Ασφαλείας 18 γύρους αργότερα, θα ήταν λίγο πιο δύσκολο… Αλλά ήταν μια καλή απόφαση, ο καλύτερος τρόπος για να ανακάμψουμε,” εξήγησε.
Ενώ η εκτέλεση του αγώνα από τη Ferrari ήταν τέλεια, η διαχείριση της ομάδας στις κατατακτήριες του Σαββάτου ήταν για άλλη μια φορά μια μπερδεμένη υπόθεση, ειδικά για τον Leclerc που δεν κατάφερε να μπει στην πρώτη δεκάδα… Ο Μονεγάσκος είχε ζητήσει αμέσως ένα σετ μαλακών ελαστικών όταν βγήκε στην πίστα με τα ενδιάμεσα στην αρχή του Q2, καθώς οι συνθήκες βελτιώνονταν γρήγορα.
Όμως, η ομάδα του απέρριψε το αίτημά του και του ζήτησε να κάνει πρώτα έναν γύρο με τα ενδιάμεσα. Η Ferrari έφερε τελικά τον Leclerc για μια γρήγορη αλλαγή από τα ενδιάμεσα στα μαλακά, αλλά ήταν πια πολύ αργά,με τις συνθήκες της πίστας να χειροτερεύουν πλέον.
Ο Leclerc έμεινε, έτσι, έξαλλος μετά το τέλος της περιόδου και κατηγόρησε δημόσια την ομάδα του για τις άστοχες κλήσεις στρατηγικής και για το ότι “του έκανε τη ζωή δύσκολη”.
Ο Vasseur δήλωσε ότι η ομάδα θα συναντηθεί την Τρίτη για να συζητήσει τα γεγονότα, αλλά επέμεινε ότι δεν υπήρχε παρατεταμένη οργή εκ μέρους του Leclerc. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Vasseur, του εξήγησαν κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης της Ferrari μετά την κατατακτήρια περίοδο το πώς η ομάδα διαχειρίστηκε τις προσπάθειές του.
“Πρέπει να σκεφτούμε τι συνέβη,” εξήγησε ο Vasseur. “Θα έχουμε μια συνάντηση για να το συζητήσουμε την Τρίτη και να το διορθώσουμε.”
“Πάντα μπορείς να κάνεις καλύτερη δουλειά. Αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι η εντύπωση που έχεις 10 δευτερόλεπτα μετά τις κατατακτήριες δεν είναι πάντα η καλύτερη,” ανέφερε για τις καταστροφικές κατατακτήριες του Σαββάτου.
“Είχαμε μια καλή συζήτηση με τον Charles. Του δώσαμε τη συνολική εικόνα της κατάστασης, τι συνέβη κατά τη διάρκεια της περιόδου και ήταν πολύ πιο ήρεμος,” σχολίασε για την κατάσταση του οδηγού της Scuderia.
Ο Vasseur υπερασπίστηκε τελικά τη στρατηγική της Ferrari, επιμένοντας ότι η άμεση αλλαγή από τα inters στα softs θα προκαλούσε μια μη παραγωγική καθυστέρηση.
“Σε αυτό το στάδιο ερχόταν η βροχή και θέλαμε να βάλουμε έναν χρόνο στο ταμπλό το συντομότερο δυνατό,” είπε.
“Αν μπεις στα pits στο τέλος του πρώτου γύρου για να βάλεις ένα σετ softs, τότε έχεις δύο γύρους για να ζεστάνεις τα ελαστικά και αναβάλλεις τον πρώτο γρήγορο γύρο για πέντε λεπτά. Δεν ήταν η σωστή στρατηγική σε αυτό το στάδιο,” δήλωσε ο Fred.
“Νομίζω ότι η σύγχυση προήλθε από το γεγονός ότι μάλλον δεν είχε τη συνολική εικόνα των κατατακτηρίων και ούτω καθεξής,” πρόσθεσε ο Γάλλος.
“Πιθανώς πρέπει να βελτιώσουμε κάποιους τομείς, ώστε να πρέπει να μπαίνει μερικές φορές στη θέση μας. Δεν μπορούμε να πούμε ότι κάναμε καλή δουλειά στις κατατακτήριες. Νομίζω ότι ο ρυθμός ήταν πολύ καλός, αλλά τερματίσαμε στις θέσεις 10 και 11. Οπότε, αυτό σημαίνει ότι κάτι πήγε στραβά,” σχολίασε κλείνοντας την ανασκόπηση του αγωνιστικού τριημέρου στον Καναδά.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!