Ο George Russell θεωρεί ότι απαιτούνται ριζικές αλλαγές στη δομή του Grand Prix Μονακό μετά και την πειραματική αλλαγή κανονισμών που είδε ο φετινός αγώνας.
Μετά από χρόνια αγώνων-παρελάσεων με ελάχιστο θέαμα και προσπεράσματα, η Formula 1 και η FIA συμφώνησαν στο να υποχρεώσουν τις ομάδες σε χρήση τουλάχιστον τριών σετ ελαστικών, κάνοντας έτσι αναγκαστικό (άνευ κόκκινης σημαίας) ένα δεύτερο pit stop σε μια πίστα που για μιάμιση δεκαετία έχει δει σε συντριπτική πλειοψηφία στρατηγικές ενός (πρακτικά μερικές φορές ακόμα και κανενός).
Η ιδέα ήταν η δημιουργία μεγαλύτερης ποικιλίας στις στρατηγικές και μεγαλύτερου ρίσκου (η αλλαγή ελαστικών ενέχει ήδη από μόνη της τον κίνδυνο του να πάει κάτι στραβά), αλλά στην πράξη αυτό δεν έκανε τίποτα για την ανύπαρκτη δράση στην πίστα, δεν έκανε πολλά για την αλλαγή της κατάταξης γενικά και τίποτα για την κορυφή (οι τέσσερις πρώτοι τερμάτισαν όπως εκκίνησαν) και έφεραν στο προσκήνιο, όπως είχε προβλέψει πριν τον αγώνα ο Carlos Sainz, αμφιλεγόμενες στρατηγικές παρεμπόδισης και καθυστέρησης που δεν έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στο Μονακό αλλά είχαν αυτήν τη φορά σαφώς μεγαλύτερη χρήση και προβολή.
Racing Bulls και Williams πρωταγωνίστησαν εκεί και ο Russell ήταν από τους χαμένους της υπόθεσης, έχοντας εκκινήσει χαμηλά λόγω μηχανικού προβλήματος και αδυνατώντας να κάνει κάτι από στρατηγικής άποψης, καθώς ήταν ανήμπορος να προσπεράσει ηθελημένα αργούς συνδυασμούς.
Εντέλει, έχοντας κολλήσει πίσω από τον Alex Albon, ο οποίος κάλυπτε το pit stop και τα νώτα του ομοστάβλου του Sainz, ο Russell έκοψε, επίτηδες και μάλλον ανόητα, το Nouvelle Chicane για να προσπεράσει τη Williams, σκοπεύοντας να καλύψει την ποινή των 5 ή 10 δευτερολέπτων στην πίστα. Οι αγωνοδίκες όμως δεν είδαν με καλό μάτι αυτήν την πρόθεση και του έδωσαν ποινή διέλευσης, που έβαλε οριστικό τέλος σε όποιες ελπίδες μπορεί να είχε για βαθμούς.
Μετά από αυτήν την εμπειρία, ο Βρετανός της Mercedes θεωρεί ότι πρέπει να γίνει κάτι πιο δραστικό για να διασωθεί το θέαμα στον πιο ιστορικό αγώνα του πρωταθλήματος.
«Οπωσδήποτε πρέπει να ρίξουμε σοβαρή σκέψη για το ποια είναι η λύση εδώ στο Μονακό. Εκτιμώ ότι προσπαθήσαμε κάτι φέτος με τα δύο stops. Ξεκάθαρα, δε δούλεψε καθόλου,» σχολίασε μετά τον αγώνα ο Russell.
«Για όλους τους οδηγούς, οι κατατακτήριες ήταν η πιο συναρπαστική στιγμή του σαββατοκύριακου. Το δεχόμαστε αυτό; Θα έπρεπε να μην υπάρχει καθόλου αγώνας και να ήταν μάχη κατατακτηρίων. Κάνεις μια το Σάββατο και μία την Κυριακή. Αυτός που παίρνει την pole παίρνει κάποιους βαθμούς και ένα μικρό τρόπαιο και αυτός που κερδίζει την Κυριακή παίρνει κάποιους βαθμούς ακόμα,» συνέχισε.
«Αυτό είναι που αγαπούμε περισσότερο. Νομίζω αυτό είναι που εσείς απολαμβάνετε περισσότερο να βλέπετε. Και το 99% του κοινού στο Μονακό είναι εδώ πίνοντας σαμπάνια στα γιοτ, οπότε δεν τους νοιάζει πραγματικά… Το να οδηγείς 4 δευτερόλεπτα πιο αργά από το ρυθμό εδώ είναι πολύ εύκολο. Μπορείς ουσιαστικά να βάλεις ένα μονοθέσιο F2 και έχει πιθανότητες να κρατήσει πίσω ένα της F1. Δεν ξέρω ποια είναι η λύση. Ήμασταν τυχεροί το ’22 και το ’23 που οι αγώνες με βροχή δημιούργησαν κάποιον ενθουσιασμό.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!