Μετά την έξοδο του Lando Norris στις κατατακτήριες του Grand Prix Σαουδικής Αραβίας, ο επικεφαλής της McLaren Andrea Stella σχολίασε ότι ο οδηγός ακόμα δεν έχει μπορέσει να οδηγήσει το φετινό μονοθέσιο με το ένστικτο.
Ο Norris κατέληξε στον τοίχο της στροφής 5 στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, έχοντας πρώτα πατήσει στα εξωτερικά κερμπ της στροφής 4 που αποσταθεροποίησαν τη McLaren.
Καθώς δεν είχε σημειώσει χρόνο, ο Βρετανός εκκινεί 10ος σήμερα αντί να βρίσκεται στη μάχη για τις πρώτες θέσεις και θα χρειαστεί να ανακάμψει στον αγώνα, την ώρα που ο μεγαλύτερος αντίπαλος των «πορτοκαλί», Max Verstappen, πήρε την pole position στο όριο εις βάρος του Oscar Piastri.
Η έξοδος ήταν ο πιο πρόσφατος κρίκος σε μια αλυσίδα λαθών που έχει κάνει φέτος ο Norris, ο οποίος «έθαψε» τον εαυτό του σε ασύρματο και συνεντεύξεις για αυτό, και δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι έχει αρχίσει ήδη να λυγίζει υπό πίεση.
Ο Stella πάντως, βάσει της καλής απόδοσης του Norris μέχρι εκείνο το σημείο σε σύγκριση και με το χαμηλών τόνων Σάββατό του στο Μπαχρέιν πριν μία εβδομάδα, βλέπει να έχει γίνει βήμα προς τα μπρος, αλλά ότι ακόμα λείπει η πλήρης αρμονία που θα επιτρέψει στον οδηγό να ελέγξει τη συμπεριφορά του μονοθεσίου στο όριο.
«Ο Lando αυτό το σαββατοκύριακο ήταν οπωσδήποτε ανταγωνιστικός. Σε κάθε διαδικασία, με κάθε σετ ελαστικών, έκανε καλούς γύρους,» υπερασπίστηκε τον πιλότο του ο Ιταλός.
«Αλλά νομίζω ότι στο Q3, όταν ο Lando προσπαθεί να βγάλει μερικά επιπλέον χιλιοστά από το μονοθέσιο, αυτό που βλέπουμε είναι ότι το μονοθέσιο δε συμπεριφέρεται όπως θα περίμενε. Οπότε είναι μια συμπεριφορά που τον εξέπληξε. Το μονοθέσιο υπέστρεψε λίγο στη στροφή 4, πάτησε στο εξωτερικό κερμπ και αυτό το εξωτερικό κερμπ δε συγχωρεί.»
Η σχέση οδηγού και μονοθεσίου λοιπόν δεν είναι αυτή που πρέπει, αν και τα λόγια του Stella μπορούν εύκολα να χαρακτηριστούν ως παραδοχή λάθους ή ελλείψεων.
«Αυτό που συμβαίνει είναι ένα επεισόδιο που ξεκινά από κάποια από τη δουλειά που έχουμε κάνει στο μονοθέσιο. Έχει κάνει το μονοθέσιο ταχύτερο συνολικά, αλλά πήρε κάτι από τον Lando όσον αφορά την προβλεψιμότητα όταν πιέζει το μονοθέσιο στο όριο.»
Ο Stella έκανε και παραλληλισμό με τις δυσκολίες του Hamilton στη Ferrari, ο οποίος έχει επίσης επικριθεί από μερίδα του κοινού και του τύπου για την απόδοσή του φέτος. Χαρακτηρίζοντας τα σημερινά μονοθέσια ως «πολύ γρήγορα για να σε αφήσουν να σκεφτείς,» ο επικεφαλής της McLaren δήλωσε ότι μόνο κάποιος που είναι πραγματικά ένα με αυτά μπορεί να τα οδηγήσει ενστικτωδώς.
«Αυτά τα μονοθέσια είναι τόσο γρήγορα, είναι τόσο απαιτητικά όσον αφορά την υιοθέτηση ενός φυσικού τρόπου οδήγησης. Το ακούμε αυτό ακόμα και από τον Hamilton, έναν επτάκις πρωταθλητή, που παρ’όλα αυτά μιλά για το πως να οδηγήσει το μονοθέσιο φυσικά, γιατί αυτά τα μονοθέσια είναι πολύ γρήγορα για να σε αφήσουν να σκεφτείς.»
Το βάρος λοιπόν πέφτει στην ομάδα και στη δημιουργία ενός μονοθεσίου στο οποίο να αισθάνεται άνετα ο οδηγός.
«Είτε παίρνεις αυτό που θες από το μονοθέσιο, είτε θα είσαι αργός και ο Lando δε δέχεται να είναι αργός,» δήλωσε ο Stella. «Οπότε είναι ευθύνη μας να εξασφαλίσουμε ότι του δίνουμε ένα μονοθέσιο που είναι στο επίπεδο του ταλέντου του και να προσπαθήσουμε να διορθώσουμε αυτήν τη συμπεριφορά, επειδή θέλουμε ο Lando να αισθάνεται αυτοπεποίθηση και άνεση όταν πιέζει το μονοθέσιο.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!