Ο Carlos Sainz θεωρεί πως η Williams έχει ανάγκη μια μεγάλη αλλαγή στη σχεδιαστική της φιλοσοφία για την επόμενη σεζόν, εάν θέλει να ξεκινήσει ανταγωνιστικά στη νέα εποχή κανονισμών της F1.
Κάνοντας μια ανασκόπηση των πρώτων του 14 αγώνων ως οδηγός της Williams, ο Ισπανός εκτίμησε πως η κακή και μη ανταγωνιστική εμφάνιση στην Ουγγαρία εναρμονίζεται πλήρως με τις προσδοκίες που υπήρχαν για το 2025. Ο Sainz τόνισε πως η FW47 αποδίδει καλά σε πίστες με μεγαλύτερες ευθείες και πιο μικρές καμπές, ενώ δυσκολεύεται να πετύχει υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης σε μεγαλύτερης ακτίνας στροφές.
Αν και η Williams έχει προσπαθήσει να εξασφαλίσει για φέτος ένα πιο καλοζυγισμένο μονοθέσιο σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, καταφέρνοντας να βαθμολογηθεί σε 10 απ’ τους 14 αγώνες του 2025, εξακολουθεί το “σκαρί” του μονοθεσίου να φιλοξενεί μερικές απ’ τις ελλείψεις των προκατόχων του. Οι FW44, 45 & 46 ήταν μονοθέσια αποδοτικά σε υψηλές ταχύτητες, όμως πολύ ιδιότροπα αναφορικά με την παραγόμενη κάθετη δύναμη. Αυτό, έχει φέρει μια σειρά ασταθειών τα τρία προηγούμενα χρόνια, με πολλές εκλάμψεις αλλά και ναδίρ στην πίστα.
Ο Sainz πρόσθεσε πως η ομάδα του μπορεί να κάνει ελάχιστα για το συγκεκριμένο πρόβλημα φέτος, με τις βασικές διαφορές να πρέπει να περάσουν στο 2026, όταν και θα μπουν σε ισχύ οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί. Αποκάλυψε, τέλος, τις ελπίδες του πως το feedback του θα ληφθεί υπόψη.
“Το Hungaroring ήταν πάντα δύσκολη πίστα για την ομάδα”, ανέφερε ο Sainz, που ήρθε στο Grove από τη Ferrari στα τέλη του 2024. “Είχαμε μια μεγάλη και εκτενή ενημέρωση μετά τις κατατακτήριες επειδή, επειδή ήρθα απ’ την ομάδα που πήρε την pole εκεί, στην ομάδα που πήρε τη 13η θέση”.
“Μπορούσα να τους δώσω ένα πολύ αναλυτικό feedback για το γιατί το μονοθέσιο υστερεί σε μια πίστα σαν αυτή. Προφανώς, φέτος δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, αλλά ελπίζω πως στο μέλλον θα μάθουμε πολλά και θα γνωρίζουμε πως να εξελίξουμε ένα μονοθέσιο για να είναι πετυχημένο και ανταγωνιστικό σε πίστες όπως η Βουδαπέστη και η Βαρκελώνη”.
“Σε μεγάλες καμπές τα αεροδυναμικά μας χαρακτηριστικά είναι αρκετά άσχημα, εκεί που δηλαδή χρειάζεται κάθετη δύναμη απ’ την είσοδο έως και τα μισά της στροφής. Δυσκολευόμαστε στα σημεία αυτά”.
“Αποτελεί τάση για εμάς εδώ και καιρό. Γι’ αυτό και η ομάδα είναι καλή στις μεγάλες ευθείες και τις μικρές στροφές. Αυτή τη στιγμή, όμως, όταν περνάμε από σερί στροφές, όπως συμβαίνει σε Βαρκελώνη, Ουγγαρία, Qatar, το μονοθέσιο δυσκολεύεται”.
“Χρειάζεται μια μεγάλη αλλαγή στη σχεδιαστική φιλοσοφία για το μέλλον. Προσπαθούμε να κατανοήσουμε το πού και ποια πρέπει να είναι αυτή η αλλαγή, ώστε το πακέτο του χρόνου να είναι πιο ‘στρογγυλεμένο’ και να μας δίνει μια καλύτερη πλατφόρμα για να είμαστε αποδοτικοί σε πολλαπλές πίστες”.
Παρά τις ανησυχίες του για την απόδοση της FW47 σε αρκετές πίστες φέτος, ο Sainz θεωρεί πως όλος ο οργανισμός είναι ευθυγραμμισμένος γύρω απ’ τη μελλοντική κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει, ώστε να έρθει ο πρώτος τίτλος απ’ το 1997.
Chaos, just chaos 😅
Watch the top 10 Grid Games moments so far this season 👇
— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) August 7, 2025
“Έχουμε κάνει ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα στη συνεργασίας μας, αναφορικά με τον τρόπο που θέλουμε να εξελίξουμε την ομάδα, το μονοθέσιο, αλλά και την αλληλεπίδραση με τον Alex, με τον James”, σχολίασε σχετικά ο Ισπανός.
“Δεν είναι πως μπορεί η ομάδα να εκμεταλλευτεί το feedback των δύο της οδηγών για να εξελίξει το τρέχον μονοθέσιο, επειδή πλέον δεν το βελτιώνουμε στην αεροσήραγγα”.
“Εκεί θα είναι πιο δύσκολα του χρόνου τα πράγματα για την ομάδα και για εμάς, ώστε να δούμε εάν επί της ουσίας μπορούμε να βελτιώσουμε τις βασικές μας αδυναμίες που είναι πολύ εμφανείς σε πίστες όπως αυτές (Ουγγαρία)”.
“Από την πλευρά μου, βραχυπρόθεσμα, θα προσπαθήσω να εστιάσω στο πώς εκτελούμε το πλάνο μας στους αγώνες. Πραγματικά, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για την αεροδυναμική ή το στήσιμο του πακέτο, στο τέλος της ημέρας”.
“Προσπάθησα 3 ή 4 διαφορετικά στησίματα στο τριήμερο της Ουγγαρίας, για να προσπαθήσω να βρω κάτι παραπάνω στη χάραξη αυτή. Κατέληξα να χρησιμοποιήσω το στήσιμο που είχα στις κατατακτήριες του Miami, της Imola, στις αρχές της σεζόν”.
“Το πρόβλημα είναι θεωρώ πως μας έχουν περάσει άλλες ομάδες στην εξέλιξη και ήρθαμε και σε μια πίστα πολύ δύσκολη για εμάς. Στο δεύτερο μισό της σεζόν, θα ψάξω τη σταθερότητα με το στήσιμο, σταθερότητα με το μονοθέσιο και απλά θα σιγουρευτώ πως εκτελούμε χωρίς προβλήματα το πλάνο μας στους αγώνες”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!