Η Toro Rosso εξακολουθεί να ερευνά την αστοχία της μπροστινής ανάρτησης που προκάλεσε ένα τεράστιο ατύχημα για τον Brendon Hartley στην τρίτη περίοδο δοκιμών της Formula 1 στο Silverstone.
Παρόλο που η ομάδα διέθετε μια νέα προδιαγραφή ανάρτησης για την STR13 στο Silverstone, αυτή δεν συνδεόταν άμεσα με το στοιχείο που αστόχησε, το οποίο ήταν της αρχικής προδιαγραφής.
Ωστόσο, για λόγους προφύλαξης, ο Pierre Gasly επέστρεψε στην πλήρη παλαιότερη έκδοση για τις κατατακτήριες και τον αγώνα και δεν είχε κανένα πρόβλημα.
Το εφεδρικό σασί του Hartley κατασκευάστηκε για την Κυριακή, επίσης με την παλαιά έκδοση ανάρτησης, αλλά ένα πρόβλημα στο σύστημα πριν την εκκίνηση επέτρεψε στον Νεοζηλανδό να τρέξει μόλις ένα γύρο πριν εγκαταλείψει.
«Το στοιχείο με το οποίο είχαμε το θέμα δεν ήταν καινούριο», δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής James Key στο Motorsport.com. «Για προληπτικούς λόγους επιστρέψαμε σε μία προηγούμενη προδιαγραφή του κομματιού, ακόμα κι αν δεν συνδεόταν με την αποτυχία που είχαμε.
«Ο μόνος λόγος για τον οποίο γυρίσαμε στην παλιά ήταν μόνο για ασφάλεια, να βγάλουμε οποιαδήποτε άγνωστα μέρη, παρόλο που δεν φαινόταν να σχετίζονται με την αστοχία.»
Ο Key είπε ότι η αποτυχία ήταν μια πλήρης έκπληξη για την ομάδα.
«Είναι ακόμα υπό διερεύνηση και κατανόηση. Ποτέ δεν είχαμε κανένα πρόβλημα, σίγουρα όχι τέτοιας φύσης. Τρέξαμε εννέα αγώνες χωρίς προβλήματα.
«Ναι, είχαμε κάποια ζημιά στην Αυστρία, αλλά οι περισσότεροι οδηγοί έβλαψαν τα μονοθέσια τους, και είχαμε ένα ιδιαίτερα άσχημο χτύπημα σε ένα από αυτά τα κράσπεδα.
«Δεν έχουμε δει κάτι παρόμοιο, όλα τα φορτία που περνούσαν από την μπροστινή αριστερή ανάρτηση δεν ξεπερνούσαν τα φορτία για τα οποία σχεδιάστηκε. Αυτή η γωνιά είχε ιστορικό, είχε χρησιμοποιηθεί την προηγούμενη μέρα, είχε χρησιμοποιηθεί στον Καναδά, μία πίστα απαιτητική σε φρεναρίσματα, είχε χρησιμοποιηθεί στο Μπαχρέιν.
«Είχε συντηρηθεί και είχε περάσει από ποιοτικό έλεγχο, δοκιμαστικό έλεγχο, και όλα ήταν καλά. Οπότε είναι μάλλον παράξενο που υποφέραμε ξαφνικά από ένα τέτοιο θέμα με ένα κομμάτι που ήταν απόλυτα φυσιολογικό, όσο μπορούμε να δούμε. Αυτό που χρειάζεται να διαπιστώσουμε είναι αν υπήρξε κάποια ζημιά σε αυτό.»
Τα κομμάτια των θραυσμάτων που βρέθηκαν μετά τη συντριβή εξετάζονται τώρα.
«Έχουν σταλεί πίσω στο εργοστάσιο, όλα έχουν απομονωθεί, θα εξεταστούν, έτσι ώστε να μπορέσουμε να βρούμε τη ζημιά της πρόσκρουσης, ποια είναι η ενδεχόμενη αποτυχία, στοιχεία για το πώς θα μπορούσε να συμβεί αυτό, κ.λπ. Και έχουμε διάφορες επιλογές για την αντιμετώπιση οποιωνδήποτε πιθανών αποτελεσμάτων.
«Τρέξαμε έναν αγώνα με τον Pierre για 52 γύρους χωρίς κανένα πρόβλημα απολύτως, οπότε μοιάζει σαν κάτι μοναδικό, λόγω μιας σειράς περιστάσεων που πρέπει να καταλάβουμε, παρόλο που δεν μπορείς ποτέ να κάνεις υποθέσεις σαν αυτή.
«Ο Brendon ήταν εξαιρετικά άτυχος, προφανώς δεν είχε τίποτα να κάνει με αυτόν, αλλά επηρέασε αρνητικά ολόκληρο το Σαββατοκύριακο του. Όμως είναι καλά, που είναι το πιο σημαντικό πράγμα, και το μονοθέσιο έκανε ακριβώς αυτό που έπρεπε να κάνει σε μια τέτοια πρόσκρουση.»
Ο Key εξήγησε ότι η πρόωρη εγκατάλειψη του Hartley στον αγώνα ήταν συνέπεια της ομάδας που χρειάστηκε να χτίσει την STR13 του σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
«Οι μηχανικοί έκαναν μια φανταστική δουλειά, γιατί πραγματικά έχτισαν ένα ολόκληρο μονοθέσιο από τη μια μέρα στην άλλη.
«Είχαμε άλλα ζητήματα που σχετίζονται με το γεγονός ότι έπρεπε να ξανακτίσουμε το αυτοκίνητο – ένα πρόβλημα στο σύστημα που δεν φαινόταν όταν βάλαμε το μονοθέσιο σε λειτουργία, αλλά εμφανίζεται σε κατάλληλους γύρους αναγνώρισης.
«Αυτό μας έκανε να καθυστερήσουμε να βγούμε έξω από τα pits. Βγήκαμε για μισό γύρο έξω, αλλά το πρόβλημα ήταν ακόμα εκεί.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!