Το αφεντικό της Renault στη Formula 1 Cyril Abiteboul δήλωσε πως η Red Bull “είναι αυτό που είναι σήμερα” εξαιτίας του Γάλλου κατασκευαστή, σε απάντηση πρόσφατων σχολίων αναφορικά με τη σκόπιμη κριτική του πρώην συνεργάτη τους.
Η Red Bull και η Renault κέρδισαν τέσσερις σερί τίτλους οδηγών και κατασκευαστών μαζί από το 2010 ως και το 2013, με τη Renault να δίνει τους κινητήρες με τους οποίους ο Sebastian Vettel κέρδισε τέσσερα πρωταθλήματα οδηγών σε τέσσερα χρόνια, στην πιο ανταγωνιστική περίοδο της Red Bull στη Formula 1. Ωστόσο οι σχέσεις πάγωσαν εξαιτίας των δυσκολιών της Renault στην εποχή των V6 turbo υβριδικών κινητήρων που ξεκίνησε το 2014 και εν τέλει διακόπηκαν τελείως πέρυσι με την αλλαγή της Red Bull για κινητήρες της Honda από το 2019.
Ερωτώμενος να αναφερθεί στα πρόσφατα σχόλια που έγιναν από τον Adrian Newey όσον αφορά την ενίσχυση της δημόσιας κριτικής από τη Red Bull για τη Renault από το 2015, σε μια προσπάθεια να πιεστεί ο Γάλλος κατασκευαστής και να βελτιωθεί ή να φύγει από την F1, o Abiteboul δήλωσε: “Ένα πράγμα για το οποίο πρέπει να δώσουμε διαπιστευτήρια στον Christian (Horner) και τη Red Bull είναι πως είναι καταπληκτικοί στην επικοινωνιακή στρατηγική. Η επικοινωνία είναι μέρος αυτού του κόσμου, είναι κομμάτι της F1 είναι κομμάτι της στρατηγικής σου και των τακτικών σου. Δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία ομάδα που χρησιμοποίησε όλα τα όπλα του κόσμου, και ειλικρινά και εσάς παιδιά, για να επηρεάσουν το τι συμβαίνει”.
“Διαβάζω πως ο Max (Verstappen) δηλώνει χαρούμενος που παίρνει ποινή λόγω κινητήρα, απίστευτο! Αυτό είναι κομμάτι του κόσμου, αλλά δε θα παραβλέψω το γεγονός και θα συμφωνούσα με τον Christian πως ο κινητήρας μας το 2014 και το 2015 δεν ήταν στο σημείο που θα έπρεπε.Υπάρχουν ελαφρυντικές περιστάσεις. Ξέρετε, ήμασταν πολύ χαρούμενοι και η Renault συνεισέφερε ώστε η Red Bull να γίνει αυτό που είναι σήμερα με το να κερδίσει τέσσερα πρωταθλήματα σερί. Από οικονομικής άποψης με τους χορηγούς, από τεχνολογικής άποψης με το ταλέντο και τη στελέχωση, η Red Bull είναι σήμερα είναι αυτό που είναι σήμερα λόγω επίσης και της Renault”.
Ο Abiteboul παραδέχτηκε πως η Renault “έχασε κάποιο momentum όσον αφορά το τι χρειαζόταν να γίνει με τους κανονισμούς του 2014 για τους κινητήρες” μετά τις επιτυχίες τους με τη Red Bull.
O Horner, που επίσης ρωτήθηκε να σχολιάσει τις δηλώσεις του Newey παραδέχτηκε πως ήταν μια αποτυχημένη προσπάθεια να κάνουν τη Renault να βελτιωθεί στο ξεκίνημα της υβριδικής εποχής.
“Είχαμε αρκετές συζητήσεις, συναντηθήκαμε στο Παρίσι, συναντήσαμε τον CEO της Renault Carlos Ghosn, παρουσιάσαμε τις ανησυχίες μας”, απάντησε ο Horner. “Μέσα στο 2015, ο κινητήρας ήταν εμφανώς χειρότερος από του 2014 ο εκνευρισμός έφτασε σε ένα σημείο που είπαμε ‘εντάξει, εάν είμαστε πιο ανοιχτοί για τις ανησυχίες μας, ίσως αυτό πυροδοτήσει κάποια αντίδραση’. Ο Cyril το πήρε με μεγάλη βαρύτητα. Ήταν μια από τις περιπτώσεις όπου προσπαθείς να χρησιμοποιήσεις ό,τι μηχανισμό έχεις για να γίνεις πιο ανταγωνιστικός”.
“Εκείνη την εποχή υπήρχε ένα αίσθημα πως ίσως η Renault δε θα μπορούσε να ζήσει με την ντροπή των κινητήρων της να μην είναι ανταγωνιστικοί, αξιόπιστοι και να μην αποδίδουν. Δυστυχώς δεν είχε αποτέλεσμα”, συμπλήρωσε ο Horner.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!