Η Porsche ενδιαφέρεται να προμηθεύει τις ιδιωτικές ομάδες της LMDh με το δικό της αυτοκίνητο μετά την έναρξη του προγράμματος το 2023, σύμφωνα με τον επικεφαλής του αγωνιστικού εργοστασίου Pascal Zurlinden.
Η Porsche έχει ανακοινώσει την επιστροφή της στους αγώνες prototypes με την μορφή ενός προγράμματος στην LMDh που θα της επιτρέψει να αγωνιστεί τόσο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA όσο και στο πρωτάθλημα IMSA WeatherTech SportsCar.
Ενώ δεν έχουν ανακοινωθεί όλες οι λεπτομέρειες του προγράμματος, ο Zurlinden δήλωσε στο Sportscar365.com ότι η Porsche στοχεύει στην παραγωγή αυτοκινήτων για ιδιώτες πελάτες εκτός από την βασική εργοστασιακή προσπάθεια.
Τα σχόλια του Zurlinden θυμίζουν εκείνα του αγωνιστικού επικεφαλής της Audi Julius Seebach, ο οποίος δήλωσε πρόσφατα ότι σκοπός των εταιριών του Volkswagen Group είναι να έχουν τόσο εργοστασιακά όσο και ιδιωτικά αυτοκίνητα στην προσπάθεια τους στην κατηγορία LMDh.
“Εάν κοιτάξετε την ιστορία της Porsche Motorsport τις δεκαετίες του 80′ και του 90′, ήταν σχεδόν τυπικό να έχουμε πελάτες στην κορυφαία κατηγορία, ακόμη και εάν παλεύουμε με τις ιδιωτικές ομάδες και κερδίσουν τους μεγαλύτερους αγώνες,” δήλωσε ο Zurlinden.
“Εάν κερδίσει η Porsche είμαστε χαρούμενοι. Οπότε με αυτό το πλάνο, θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε πίσω στην παράδοση μας ή στο DNA μας.
“Νομίζω ότι είναι πιο εύκολο για τις ομάδες της LMP1 να φέρουν το αυτοκίνητο στην πίστα λόγο της μικρότερης πολυπλοκότητας των αυτοκινήτων και του κόστους.”
H Porsche RS Spyder ήταν το τελευταίο prototype από το Weissach που έτρεχε στα χέρια των πελατών, με την Pickett Racing, την Dyson Racing και την Van Merksteijn Motorsport να είναι μεταξύ τους οι ομάδες που συμμετείχαν με το αυτοκίνητο στην LMP2 στα τέλη της δεκαετίας του 2000 παρουσιάζοντας μία τριετή εργοστασιακή εκστρατεία από την Team Penske στο American Le Mans Series.
Το αυτοκίνητο της Porsche στην LMDh θα συμμετέχει όλη την χρονιά στο IMSA και στο WEC, αλλά δεν έχει αποφασιστεί ακόμα εάν αυτές οι δύο προσπάθειες θα είναι πλήρως εργοστασιακές με παρόμοιο τρόπο όπως το εργοστασιακό πρόγραμμα στην LMP1 όπου τελείωσε μετά την σεζόν του WEC το 2017.
“Αποφασίσαμε να το κάνουμε αυτό γιατί μπορείς να αγωνιστείς με το ίδιο αυτοκίνητο στο IMSA και στο WEC, και σκοπεύομε να τρέξουμε πλήρως και στα δύο πρωταθλήματα το 2023,” δήλωσε ο Zurlinden.
Όταν ρωτήθηκε εάν και τα δύο είναι εργοστασιακά,” αυτός δήλωσε: “Αυτό βρίσκεται υπό αξιολόγηση – η θα είναι εργοστασιακές συμμετοχές ή θα είναι μία εργοστασιακή συμμετοχή και μία ιδιωτική. Όλα είναι πιθανά.”
Ο Zurlinden ελπίζει ότι ο πιθανός συνδυασμός των εργοστασιακών προγραμμάτων και των υποστηριζόμενων προγραμμάτων από τις ανεξάρτητες ιδιωτικές προσπάθειες θα οδηγήσει σε έναν σημαντικό αριθμό αυτοκινήτων στην κορυφαία κατηγορία.
Η LMDh αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της το 2022 αλλά το παρών χρονοδιάγραμμα εξέλιξης δείχνουν το επόμενο έτος ως πρώτη ευκαιρία για μία πλήρη σεζόν και στις δύο κατηγορίες – όπου οι συμμετέχοντες της LMDh θα αγωνιστούν με τα Le Mans Hypercars – και επίσης θα εμπλέκονται και στο πρωτάθλημα WeatherTech.
“Ακόμα περιμένουμε να δούμε κάποια μεγάλα ονόματα τους επόμενους έξι μήνες,” δήλωσε ο Zurlinden σχετικά με τις δυνατότητες των νέων κατασκευαστών.
“Όσους περισσότερους κατασκευαστές έχεις, τόσο το καλύτερο. Αλλά η LMDh δίνει επίσης την ευκαιρία στις ιδιωτικές ομάδες να παλέψουν για τις συνολικές νίκες.
“Επομένως εάν υπάρχει ένα grid μεταξύ 10 και 15 αυτοκινήτων στο ξεκίνημα, πιστεύω ότι είναι ένας καλός αριθμός για να έχουμε αρκετά “δυνατές” μάχες. Αλλά αυτό μπορεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερο.
“Είμαστε βέβαιοι για αυτή την ιδέα. Για αρκετά χρόνια η κατηγορία DPi του IMSA έδειξε ότι μπορείς να έχεις ένα εξαιρετικά αγωνιστικό αυτοκίνητο στο κορυφαίο επίπεδο, αλλά με ελεγχόμενο κόστος. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αυτή την στιγμή καθοδηγείται με το μέγιστο κόστος που μπορεί να αποδοθεί.
“Η ιδέα της κατηγορίας LMDh επιτρέπει στην Porsche να συνεχίσει την ανάδειξη του DNA της μάρκας στους αγώνες αντοχής. Όλα εφαρμόζουν μαζί.”
Η Porsche θα επιλέξει σύντομα τον συνεργάτη του σασί
Ο Zurlinden εξήγησε ότι η Porsche προτίθεται να αποφασίσει τον προμηθευτή σασί της LMP2 “μέσα στις επόμενες εβδομάδες και μήνες”, στις αρχές του 2021.
Μόλις επιβεβαιωθεί αυτή η πτυχή του έργου, η Porsche θα είναι σε θέση να λάβει περαιτέρω τεχνικές αποφάσεις τους επόμενους μήνες.
Δεν έχουν αποκαλυφθεί τεχνικές λεπτομέρειες της Porsche στην LMDh, αλλά αποκλείουν τα εγγενή γεγονότα ότι το αυτοκίνητο βασίζεται στο σασί της επόμενης γενιάς στην LMP2 και θα χρησιμοποιεί ηλεκτρικό μοτέρ προδιαγραφών 50 kW συνδεδεμένο με κινητήρα της επιλογής του κατασκευαστή.
“Το επόμενο μας βήμα θα είναι η απόφαση για το ποιος θα είναι ο βασικός μας συνεργάτης, με αυτούς να είναι οι ORECA, Dallara, Ligier ή η Multimatic,” δήλωσε ο Zurlinden.
“Μας αρέσει κάποιο, αλλά δεν έχει τελειώσει ακόμη. Με βάση αυτή την απόφαση, πρόκειται να δημιουργήσουμε τον δικό μας οδικό χάρτη: πρέπει να ξέρεις πότε πρόκειται να πάρεις τα ανταλλακτικά και ούτω καθεξής.
“Το πρώτο βήμα είναι να επιλέξουμε τον συνεργάτης μας.”
Η απόφαση ενός προμηθευτή σασί θα επιτρέψει επίσης την Porsche να περιγράψει με περισσότερες λεπτομέρειες τα σχέδια της για το πρόγραμμα των πελατών της.
“Στο τέλος, όλα είναι θέμα ικανοτήτων και χρόνο παράδοσης,” δήλωσε ο Zurlinden. Αλλά αναμφίβολα δεν θα πούμε “όχι ευχαριστώ” σε κάποιο πελάτη.
“Έχουμε μία ιδέα για το χρονοδιάγραμμα στο κεφάλι μας, αλλά πρώτα πρέπει να έχουμε μία συμφωνία με τον συνεργάτη μας όπου θα κατασκευάσει το σασί της LMP2.
“Χωρίς ημερομηνία παράδοσης, δεν μπορούμε να θέσουμε ένα χρονοδιάγραμμα, οπότε είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για αυτό.”
Η επιλογή της Porsche για τον κινητήρα, ωστόσο, είναι η “τελική αξιολόγηση” με τον Zurlinden να υπαινίσσεται ότι μία μονάδα ισχύος βασισμένη στα αυτοκίνητα δρόμου μπορεί να αποτελέσει την βάση.
“Εάν κοιτάξεις όλα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Porsche που διαθέτουμε στα αυτοκίνητα δρόμου, έχουμε πολλούς ισχυρούς κινητήρες και έχουμε αξιολογήσεις για να δούμε ποια είναι η καλύτερη βάση ώστε να κατασκευάσουμε τον κινητήρα LMDh,” εξήγησε αυτός.
“Αυτό είναι η τελική αξιολόγηση. Αλλά όπως είπαμε, η οικονομική επιρροή είναι σημαντικό για εμάς, οπότε ένας κινητήρας βασισμένος σε αυτοκίνητο δρόμου είναι πάντα ποιο οικονομικός.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!