Η Porsche έχει επιβεβαιώσει ότι θα επιστρέψει στους αγώνες protoypes το 2023 με το πρόγραμμα της κατηγορίας LMDh.
Ο Γερμανός κατασκευαστής αξιολόγησε την κορυφαία παγκόσμια πλατφόρμα για αρκετούς μήνες και ξεκίνησε μία επίσημη μελέτη για ένα πιθανό πρόγραμμα τον Μάιο του τρέχοντος έτους.
Η έγκριση για την εξέλιξη ενός τέτοιου προγράμματος έχει δοθεί πλέον από το εκτελεστικό συμβούλιο της εταιρίας, ανοίγοντας τον δρόμο για την Porsche ώστε να αγωνιστεί τόσο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA όσο και στο πρωτάθλημα IMSA WeatherTech SportsCar.
Αυτό θα επιτρέψει επίσης στην Porsche να εισέλθει με το ίδιο αυτοκίνητο σε “μεγάλους” αγώνες σπορ αυτοκινήτων όπως οι 24 ώρες του Le Mans, οι 24 ώρες της Daytona και οι 12 ώρες του Sebring.
Η φόρμουλα της LMDh που βασίζεται στο υβριδικό κομμάτι απαιτεί από τους κατασκευαστές να επιλέξουν ένα από τα τέσσερα σχεδιασμένα σασί της LMP2, ως μέρος του στόχου που είναι η μείωση του κόστους.
Ενώ η επιλογή του κινητήρα είναι ελεύθερη, όλα τα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν τον ίδιο ηλεκτρικό κινητήρα 50 kW και να μην παράγουν περισσότερα από 500 kW δύναμης (περίπου 670 hp) συνολικά.
“Η νέα κατηγορία της LMDh μας δίνει την δυνατότητα να αγωνιστούμε για όλες τις νίκες με το υβριδικό σύστημα στους κλασσικούς αγώνες στο Le Mans, στην Daytona, στο Sebring – χωρίς να σπάσουμε τα ταμία,” δήλωσε ο Oliver Blume, Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche AG.
“Το πρόγραμμα είναι αρκετά ελκυστικό για την Porsche. Οι αγώνες αντοχής αποτελούν μέρος του DNA της μάρκας μας.”
Ο Michael Steiner, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την έρευνα και ανάπτυξη στην Porsche AG, εξήγησε ότι το πρόγραμμα της LMDh που βασίζεται στο υβριδικό κομμάτι αποτελεί τον μοναδικό πυλώνα στον ντοσιέ των αυτοκινήτων δρόμου της εταιρίας που δεν αντιπροσωπεύει στις αγωνιστικές δραστηριότητες της Porsche αυτή την στιγμή.
“Μεσοπρόθεσμα, η Porsche επικεντρώνεται σε τρία διαφορετικά σχέδια-κινήσεις: πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αποδοτικά plug-in υβριδικά και κινητήρες εσωτερικής καύσης,” είπε αυτός.
“Θα θέλαμε να παρουσιάσουμε αυτή την τριλογία τόσο στην εξέλιξη των πρωτοποριακών αυτοκινήτων παραγωγής όσο και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
“Θα συνεχίσουμε να οδηγούμε στο εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό πρόγραμμα της Formula E ως μέρος των εργοστασιακών δεσμεύσεων που έχουμε, και με τον άκρως αποτελεσματικό κινητήρα εσωτερικής καύσης στους αγώνες GT. Τώρα, η κατηγορία LMDh κλείνει την διαφορά πιο πολύ για εμάς.
“Έπειτα, οι κορυφαίοι υβριδικοί κινητήρες – όπως αυτοί που είναι τοποθετημένοι σε πολλά από τα μοντέλα της μάρκας μας – έρχονται αντιμέτωποι ο ένας με τον άλλον.
“Εάν οι κανονισμοί επιτρέψουν την χρήση συνθετικών καυσίμων, τότε αυτό θα ήταν ακόμη ένα μεγαλύτερο κίνητρο όσον αφορά την βιωσιμότητα.”
Το πρόγραμμα της LMP1 τελείωσε μετά την σεζόν του WEC για το 2017 καθώς η Porsche άλλαξε το εργοστάσιο των αγωνιστικών αυτοκινήτων επικεντρώνοντας στην εξέλιξη μίας πλήρως ηλεκτρικής μονάδας ισχύος στην Formula E.
Η πιο πρόσφατη συμμετοχή της στους αγώνες prototypes στην Βόρεια Αμερική ήταν το 2010 με την Porsche RS Spyder στην LMP2 που πέτυχε όλες τις νίκες στο American Le Mans Series.
“Θα ήθελα να ευχαριστήσω το ΔΣ για την τεράστια εμπιστοσύνη που έχουν στην στρατηγική μας και ότι έχουμε αναπτύξει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό,” δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Porsche Motorsport Fritz Enzinger.
“Κρατάμε το ρεκόρ των 19 απόλυτων νικών στις 24 ώρες του Le Mans και έχουμε ανέβει τόσες πολλές φορές στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου στους αγώνες στις ΗΠΑ.
“Μπορούμε να συνεχίσουμε αυτή την παράδοση με ένα αυτοκίνητο στην LMDh διατηρώντας ταυτόχρονα το κόστος σε λογικά πλαίσια.
“Υπήρξε τεράστιο ενδιαφέρον και από πολλούς άλλους κατασκευαστές. Ελπίζω να μπορέσουμε να φτάσουμε εκεί που σταματήσαμε με τις περίφημες συγκρούσεις απέναντι σε πολλές άλλες μάρκες τις δεκαετίες του 80′ και του 90′. Αυτό θα δώσει τεράστια ώθηση σε ολόκληρο το σκηνικό των αγώνων.
Η Porsche γίνεται ο τρίτος κατασκευαστής που αναγγέλλει τα σχέδια του για την είσοδο στην LMDh, ακολουθώντας την αδελφική μάρκα Audi καθώς και την Acura, η οποία έχει χαράξει την δικιά της πορεία στον χάρτη του πρωταθλήματος WeatherTech.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!