Η Pirelli δηλώνει πως είναι ανοιχτή στο να μεγεθύνει το παράθυρο λειτουργίας των ελαστικών για το 2020, εάν αυτό βοηθάει στο να κάνει τη ζωή των ομάδων πιο εύκολη.
Αρκετές ομάδες δυσκολεύονται φέτος με το να φέρουν τα ελαστικά του στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας, με το λεπτότερο κατά 0,4 mm πέλμα των ελαστικών της Pirelli να έχει ανεβάσει πιο ψηλά την ενδεδειγμένη θερμοκρασία λειτουργίας τους σε σχέση με το παρελθόν.
Η Ferrari πιστεύει πως η αποτυχία της ως προς το να ανταγωνιστεί τη Mercedes φέτος οφείλεται στη νέα κατάσταση με τα ελαστικά, και γι’ αυτό το λόγο ψάχνει νέες ιδέες πάνω σε αυτό τον τομέα για να βελτιώσει την απόδοσή της.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Mario Isola, παραδέχεται πως οι ομάδες έχουν βρει δυσκολίες μπροστά τους στην προσπάθειά τους να βρουν το ζητούμενο σημείο για τη θερμοκρασία των ελαστικών, γι’ αυτό και δήλωσε πως θα ληφθούν υπόψη σκέψεις ώστε να γίνουν τα πράγματα λίγο ευκολότερα για το 2020. “Αυτό στο οποίο προσπαθούμε να εστιάσουμε για του χρόνου είναι το εύρος λειτουργίας, να το κάνουμε μεγαλύτερο”, εξήγησε ο Isola. “Το 2021 θα έχουμε ελαστικά 18 ιντσών, όμως χωρίς τις θερμαντικές κουβέρτες, έτσι πρέπει να σχεδιάσουμε ελαστικά που δουλεύουν καλά χωρίς αυτές. Θέλουμε κάτι που να παράγει πρόσφυση από τους 20 μέχρι και τους 120 βαθμούς Κελσίου”.
“Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουμε νέες γόμες για το 2021, έτσι αν βρούμε κάτι καλό στο στάδιο της έρευνας πάνω σε αυτό, γιατί να μην το εισαγάγουμε και στα ελαστικά του 2020; Εάν βρούμε μια νέα οικογένεια ελαστικών με νέα φιλοσοφία, που διευρύνουν αρκετά το παράθυρο λειτουργίας, τότε μπορούμε να τα φέρουμε και το 2020, όπου έχουμε τα ελαστικά των 13 ιντσών και τις κουβέρτες. Δεν είναι πως οι κουβέρτες θα δημιουργήσουν κάποιο θέμα. Απλά τα ελαστικά ξεκινούν από υψηλότερη θερμοκρασία”, πρόσθεσε ο Isola.
Επίσης, ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli στη Formula 1 σχολίασε πως η αυξανόμενη προσοχή που δίνεται φέτος στο εύρος λειτουργίας των ελαστικών είναι αποτέλεσμα της ανταγωνιστικότητας της Formula 1, όπου η απόδοση των ελαστικών μπορεί να κάνει τη διαφορά στις θέσεις που καταλαμβάνουν οι οδηγοί.
“Εάν σκεφτούμε το μέσον του grid, έχουμε 5 ή 6 ομάδες που τις χωρίζουν 0,2 δευτερόλεπτα. Έχει γίνει πολύ, πολύ σημαντικό να βρεις απλά μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου. Μπορεί να κάνει τη διαφορά στις κατατακτήριες, στο ρυθμό του αγώνα ή οπουδήποτε. Αυτός είναι ο λόγος που οι ομάδες εστιάζουν τόσο πολύ στη θερμοκρασία των ελαστικών, γιατί πιθανότατα όταν χρησιμοποιείς τα ελαστικά σου στη σωστή θερμοκρασία, τότε μπορείς να βρεις και περισσότερη απόδοση. Το να βρεις αυτή την απόδοση στην κάθετη δύναμη ή την μονάδα ισχύος είναι λίγο πιο δύσκολο”, επεξήγησε ο Isola.
Πως έχει αλλάξει όμως το εύρος λειτουργίας των ελαστικών;
Τα φετινά ελαστικά της Pirelli με το λεπτότερο πέλμα εισήχθησαν στο άθλημα προκειμένου να εξαλειφθεί το φαινόμενο του blistering και η υπερθέρμανσή τους όμως έχουν μετατοπίσει το εύρος λειτουργίας τους από θερμοκρασιακή άποψη λίγο ψηλότερα.
Παρακάτω παρατίθενται συγκεκριμένα οι διαφορές στα παράθυρα λειτουργίας της κάθε γόμας (σε παρένθεση είναι οι θερμοκρασίες λειτουργίας των ελαστικών του 2018.
C1 – 110-140C (Σκληρή 105-135C)
C2 – 110-135C (Μεσαία 110-140C)
C3 – 105-135C (Μαλακή 105-135C)
C4 – 90-120C (Πολύ μαλακή 90-110C)
C5 – 85-115C (Πολύ πολύ μαλακή 85-105C)
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!