Με τρεις οδηγούς να αντιμετωπίζουν κλαταρίσματα στα ελαστικά τους στους τελευταίους 4 γύρους του Βρετανικού Grand Prix, η Pirelli θα κάνει έλεγχο “360 μοιρών”.
Λίγο πριν το τέλος του αγώνα στο Silverstone, ο Valtteri Bottas είχε αστοχία στο εμπρός αριστερά ελαστικό του, η οποία τον ανάγκασε να μπει στα pits και να αλλάξει ελαστικά, γεγονός που του στέρησε την 2η θέση.
Λίγο μετά, στον προτελευταίο γύρο του GP, ο Carlos Sainz της McLaren είχε παρόμοια αστοχία για να τον ακολουθήσει λίγο δευτερόλεπτα μετά και ο Lewis Hamilton.
Όμως, ενώ ο Hamilton κατάφερε με κάποιο τρόπο να διατηρηθεί στον αγώνα και να τερματίσει πρώτος, οι Sainz και Bottas έμειναν τελικά εκτός βαθμών.
Για τα συγκεκριμένα συμβάντα, η Pirelli έχει ξεκινήσει έρευνα.
Ο επικεφαλής της εταιρείας στη F1, Mario Isola, δήλωσε πως προς το παρόν η Pirelli δεν γνωρίζει εάν αυτά οφείλονται σε “υψηλή φθορά” μιας και πολλοί οδηγοί είχαν τη σκληρή γόμα για 38 γύρους, ή υπήρχαν θραύσματα από την Alfa Romeo του Kimi Raikkonen τα οποία αποκολλήθηκαν όταν ο Φινλανδός έσπασε την εμπρός πτέρυγά του στην πίστα.
“Προφανώς, θα διερευνήσουμε το τί συνέβη στους τελευταίους γύρους”, δήλωσε ο Isola στο Motorsport.com.
“Είναι λίγο νωρίς τώρα να σας δώσω κάποιο συμπέρασμα. Θα μπορούσε να είναι υψηλή φθορά επειδή σίγουρα, ελαστικά 38 γύρων ή περισσότερων σε αυτή την πίστα είναι αρκετά φθαρμένα, αλλά δεν λέω πως η φθορά είναι η αιτία για τα συμβάντα”.
“Μπορούν να είναι θραύσματα, επειδή είχαμε κομμάτια από την εμπρός πτέρυγα του Kimi που βρίσκονταν στην πίστα, αλλά και κάποια άλλα θραύσματα”.
“Έτσι, γι’ αυτό θέλουμε να διερευνήσουμε, όχι μόνο τα ελαστικά που αστόχησαν, αλλά όλα τα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στους τελευταίους γύρους του αγώνα, ώστε να κατανοήσουμε εάν υπάρχει κάποιο κόψιμο σε αυτά ή κάποια πιθανή ένδειξη του τί συνέβη”.
“Δεν θέλουμε να αποκλείσουμε κανένα ενδεχόμενο, θέλουμε να αναλύσουμε τα πάντα σφαιρικά, στις 360 μοίρες, και να αποφύγουμε το να αποκλείσουμε κάποια πιθανότητα επειδή είναι μεγάλο λάθος όταν κάνεις τέτοιου είδους έρευνες”.
“Θέλουμε να λάβουμε υπόψη όλες τις πιθανότητες”.
“Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να αναλύσουμε τα ελαστικά από τον αγώνα ώστε να κατανοήσουμε εάν υπάρχει κάτι στην κατασκευή τους που ήταν επιρρεπές σε υπερβολικές τάσεις ή κάτι σχετικό, αλλά αυτή είναι μια από τις πιθανές έρευνες που θα κάνουμε”.
Ο Isola αποκάλυψε πως το επίπεδο της φθοράς σε κάποια ελαστικά που κοίταξε την Κυριακή η Pirelli ήταν σχεδόν στο “100%”, κάτι που θα μπορούσε να παίξει ρόλο στις αστοχίες.
“Το επίπεδο της φθοράς ήταν αρκετά υψηλό, αυτός είναι ένας παράγοντας. Κοιτώντας τα ελαστικά του Grosjean στο πρώτο stint, ήταν εντελώς φθαρμένα, και κοιτώντας κάποια από τα ελαστικά που ήρθαν από το δεύτερο stint και τα επίπεδα φθοράς ήταν κοντά στο 100%”.
“Ύστερα θα πρέπει να κατανοήσουμε εάν αυτή είναι η αιτία για τις αστοχίες ή όχι. Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι πως όταν έχεις ένα ελαστικό εντελώς φθαρμένο, η προστασία της κατασκευής του πέλματος είναι λιγότερη”.
“Έτσι, εάν υπάρχουν κάποια θραύσματα, κάποιο μικρό κομμάτι ανθρακονήματος στην πίστα, είναι εύκολο να πάθουν ζημιά τα ελαστικά επειδή δεν υπάρχει γόμα στο ελαστικά που το προστατεύει. Σε κάποια ελαστικά ο πυρήνας τους ήταν ορατός”.
“Έτσι, γι’ αυτό λέω πως το επίπεδο της φθοράς ήταν σχεδόν στο 100%”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!