Ο προμηθευτής ελαστικών της Formula 1, Pirelli, δήλωσε πως δε μπορεί να κατανοήσει τα παράπονα από κάποιες ομάδες και οδηγούς σχετικά με τον πιο δύσκολο χειρισμό των ελαστικών του 2019. Η κυμαινόμενη απόδοση της Haas, η οποία έχει δει το κατά τα φαινόμενα γρήγορο μονοθέσιό της να υποφέρει σε κάποιους αγώνες από την ανικανότητα του να φέρει τα ελαστικά στο σωστό παράθυρο λειτουργίας, έχει κάνει την Pirelli να εστιάζει στην πρόκληση μιας νέας γόμας για το 2019.
Ο επικεφαλής της Haas, Guenther Steiner, δήλωσε πως η επιρροή των ελαστικών είναι πολύ μεγάλη, ισχυριζόμενος πως το μικρότερο πάχος γόμας που εισήχθη φέτος προκαλεί μεγαλύτερη δυσκολία στους οδηγούς για τη διατήρηση της θερμοκρασίας στα ελαστικά. “Ξοδεύουμε εκατομμύρια επί εκατομμυρίων για να εξελίξουμε αυτά τα μονοθέσια και μετά τίθενται εκτός σωστού παραθύρου λειτουργίας για τα ελαστικά και δε μπορούν να αποδώσουν. Δεν αποδίδω την ευθύνη αποκλειστικά στην Pirelli. Την αποδίδω και σε εμάς επίσης επειδή κάποιες ομάδες κάνουν τα ελαστικά τους να δουλέψουν. Αλλά, εν γένει αυτό δεν είναι το σωστό. Δε θα έπρεπε να αναρωτιόμαστε μετά τους αγώνες ‘δούλεψαν τα ελαστικά σου ή όχι;’ “.
Πάνω σε αυτό το θέμα έχει τοποθετηθεί και ο Lewis Hamilton ο οποίος δήλωσε: “Τι θέλετε να μάθετε, εάν δουλεύουν καλά τα ελαστικά; Πραγματικά δεν έχω πολλά καλά πράγματα να πω σχετικά με αυτά, έτσι θα ήταν καλύτερα να μην πω τίποτα. Καθώς προχωράμε μέσα στη σεζόν θα γίνουν πρόκληση. Αποτελούν μεγαλύτερη πρόκληση φέτος απ’ ότι πέρυσι”.
Ωστόσο, ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Mario Isola, είναι μπερδεμένος σχετικά με τις δηλώσεις των ομάδων πως τα φετινά ελαστικά είναι πιο δύσκολο να λειτουργήσουν σωστά, καθώς κατέρριψε τις δηλώσεις πως το παράθυρο λειτουργίας τους είναι μικρότερο σε σχέση με πέρυσι. “Εάν μιλήσουμε σχετικά με το πλάτος του παραθύρου λειτουργίας, άκουσα κάποια σχόλια ότι φέτος είναι μικρότερο κάτι που είναι δύσκολο να επιβεβαιώσω. Αυτό που αποκαλούμε C3 και C4 είναι δύο γόμες που είναι ακριβώς ίδιες με τη μαλακή και την πολύ μαλακή που είχαμε πέρυσι. Προφανώς, το παράθυρο λειτουργίας είναι συνάρτηση του τύπου της γόμας, έτσι με την ίδια γόμα είναι ίδιο και το παράθυρο λειτουργίας. Δεν θα ήθελα να πω πως το παράθυρο είναι μεγαλύτερο, αυτό που θα πω είναι πως οι ομάδες μπορούν να το χρησιμοποιήσουν σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες λόγω της μείωσης του πάχους του ελαστικού, όμως δε μπορούμε να πούμε και ότι είναι μικρότερο”.
“Οι C1 και C2 είναι δύο γόμες που είναι πιο μαλακές από πέρυσι και είναι πιο κατάλληλες και η C5 από άποψη σκληρότητας είναι ίδια με την πολύ πολύ μαλακή που είχαμε πέρυσι, άρα από όρους μηχανικής αντοχής, είναι καλύτερη. Είχαμε μια back-to-back σύγκριση με κάποιες ομάδες στο Μπακού που χρησιμοποίησαν τη C5 και την πολύ πολύ μαλακή πέρυσι και είναι ξεκάθαρο πως στο περσινό ελαστικό εμφανιζόταν το φαινόμενο του graining, ενώ στη C5 το φαινόμενο ήταν πολύ περιορισμένο, έτσι δε μπορώ να καταλάβω γιατί είναι μικρότερο το παράθυρο λειτουργίας”, συμπλήρωσε ο Isola, ο οποίος επίσης πρόσθεσε πως θα ακούει πάντα την άποψη των ομάδων εάν ένιωθαν πως μπορούσαν να γίνουν βελτιώσεις. Γι’ αυτό πρότεινε η Pirelli στο μέλλον να προσπαθήσει ίσως να φτιάξει ένα μεγαλύτερο παράθυρο λειτουργίας.
“Προφανώς όποια σχόλια έρχονται από τις ομάδες τα λαμβάνω υπόψη μου, γιατί στενότερο ή όχι σε σχέση με πέρυσι, ζητούν ένα μεγαλύτερο παράθυρο λειτουργίας. Τα αποτελέσματα είναι πως ισχυρίζονται ότι είναι στενότερο. Αυτό που είναι φανερό είναι πως πρέπει να δουλέψουμε στο μέλλον για να έχουμε ένα μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας. Σίγουρα σχεδιάζουμε νέα ελαστικά για το 2020 και το 2021 σκεπτόμενοι και τα σχέδια για αφαίρεση των θερμαντικών κουβερτών, έτσι αλλάζουμε και την προσέγγισή μας όσον αφορά το σχεδιασμό των γομών. Δοκιμάζουμε νέα υλικά και συστατικά στην προσπάθεια να επιτύχουμε αυτό τον στόχο και θα αξιολογήσουμε εάν να εισάγουμε κάτι νέο το 2020, προκειμένου να το δοκιμάσουμε και για το 2021”, ολοκλήρωσε ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!