Η Peugeot αποκάλυψε τις βασικές τεχνικές λεπτομέρειες του υπό εξέλιξη Le Mans Hypercar για την επιστροφή της εταιρίας στους αγώνες αυτοκινήτων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA.
Αυτό το αυτοκίνητο, όπου πρόκειται να πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του την σεζόν 2022 στο WEC, θα τροφοδοτείται από έναν βενζινοκινητήρα 2.6 λίτρων διπλού turbo V6 σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 200 kW όπου θα είναι μπροστά τοποθετημένο.
Το σύστημα ‘HYBRID4’ αναπτύχθηκε από κοινού με την Peugeot Sport, τον βασικό τεχνικό συνεργάτη του προγράμματος LMH σε συνεργασία με την TOTAL, και την Saft η οποία παρέχει την μπαταρία 900 volt.
Μετά την εφαρμογή των κινητήρων V12 και V8 στα προηγούμενα αγωνιστικά prototype – της μη υβριδικής 908 στην LMP1 – η Peugeot παρουσίασε ένα μικρότερο V6 για την είσοδο της στην νέα κατηγορία Hypercar.
Ο κατασκευαστής αναφέρει ότι η τοποθέτηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης στο πίσω μέρος του αμαξώματος έχει μέγιστη ισχύς κατά 500 kW (670 hp) και βάρος 165 kg.
Ο κινητήρας θα συνδεθεί με ένα κιβώτιο 7 ταχυτήτων που θα ελέγχεται από ηλεκτρονικά κουμπιά στο τιμόνι.
Σύστημα μετάδοσης κίνησης και ηλεκτρικό μοτέρ
“Ο σχεδιασμός του συστήματος μετάδοσης κίνησης της Peugeot HYBRID4 των 500 kW είναι το αποτέλεσμα μιας λεπτομερή σύνοψη που διαμορφώνεται από τους νέους κανονισμούς του WEC,” δήλωσε ο διευθυντής της Peugeot Sport που είναι υπεύθυνος για το σύστημα μετάδοσης κίνησης του προγράμματος WEC Francois Coudrain.
“Αρχικά σκεφτήκαμε έναν κινητήρα με μονό turbo, αλλά αυτό θα μας εμπόδιζε να φτάσουμε στο στόχος μας που είναι το κέντρο βάρους στον κινητήρα μας.
“Ένας τετράγωνο κουτί διπλό turbo V6 προσφέρει τον καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ τεχνολογίας, βάρους, καλύτερη τοποθέτηση των βοηθημάτων του κινητήρα, αξιοπιστία και απόδοση.”
Η Peugeot είπε ότι το ηλεκτρικό μοτέρ του αυτοκινήτου LMH αποδίδει 200 kW “σύμφωνα με την εμπειρία της ομάδας και την εξέλιξη του ηλεκτρικού μοτέρ καθώς και την διαχείριση των συστημάτων για τα αυτοκίνητα παραγωγής.”
Η ισχύς των 200 kW είναι η μέγιστη που επιτρέπεται βάση των τεχνικών κανονισμών της κατηγορίας LMH.
Οι κανονισμοί ορίζουν ότι οι ηλεκτρονικοί κινητήρες μπορούν να ενεργοποιηθούν μόνο όταν έχουν φτάσει τα 120 km/h με στεγνά ελαστικά και σε σημείο μεταξύ 140 και160 km/h με ελαστικά για βροχερό καιρό, ή όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει κάτω από τα 120 km/h ενώ το αυτοκίνητο κινείται προς της είσοδο των pits.
“Η MGU (Motor Generator Unit) θα εφοδιαστεί με ένα ελαφρύ κιβώτιο ταχυτήτων υψηλής απόδοσης και έναν μετατροπέα τελευταίας γενιάς για την μεταφορά ισχύος από την μπαταρία στον κινητήρα,” δήλωσε ο Coudrain.
“Αυτό θα έχει την δυνατότητα να χρησιμοποιεί όλη την διαθέσιμη ενέργεια της μπαταρίας αμέσως χάρη του συστήματος στρατηγικής για την διαχείριση της ενέργειας στο σύστημα μετάδοσης κίνησης.
“Η εμπειρία του PSA Motorsport σχετικά με το WRC και την Formula E θα συμβάλουν στην εξέλιξη του λογισμικού που χρησιμοποιείται από τους υπολογιστές και στα συστήματα ενέργειας [σύστημα ανάκτησης ενέργειας των φρένων, ισχύς υπό επιτάχυνση, σύστημα anti-lag, μείωση κατανάλωσης καυσίμου]”.
Μπαταρία και σύστημα φόρτισης
Το υβριδικό σύστημα συμπληρώνεται από την μπαταρία 900 volt όπου αναπτύχθηκε από την θυγατρική εταιρία της TOTAL, την Saft Groupe S.A.
Η Peugeot αναφέρει ότι η μπαταρία, η οποία πρόκειται να φορτίζεται πριν από τον αγώνα από ένα σύστημα συνδεδεμένο με την πρίζα πριν από την λειτουργία του συστήματος ανάκτησης ενέργειας των φρένων κατά την χρήση του, θα βρίσκεται σε ένα περίβλημα από ανθρακονήματα το οποίο υπάρχει πίσω από τον οδηγό και κάτω από το ρεζερβουάρ καυσίμου εντός του monocoque.
Ενώ αναπτύχθηκε από την Saft, η μπαταρία θα κατασκευαστεί στο νέο εργοστάσιο που βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της Peugeot Sport στο Versailles-Satory στην Γαλλία.
Ο κινητήρας V6 της Peugeot θα δικαιολογεί την ενεργοποίηση της MGU προσαρμόζοντας την απόδοση του κινητήρα η οποία στην κατηγορία LMH δεν υπερβαίνει το όριο των 500 kW ενώ λειτουργεί σε πλήρη ρυθμό.
Μετά τον περιορισμό στο ανώτατο όριο των 300 kW (403 hp) κατά την λειτουργία της MGU, ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί για να ελέγχει και να επανέρχεται στην μεγαλύτερη ισχύ των 500 kW όταν η μπαταρία δεν φορτίζεται πλέον.
Το αυτοκίνητο θα λειτουργεί με τετρακίνηση όταν το ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτεί τους μπροστινούς τροχούς ενώ είναι σε χρήση και επιστρέφει την κίνηση στους πίσω τροχούς όταν απενεργοποιείται η ηλεκτρική ισχύς.
Θα χρησιμοποιηθεί ένα σύστημα αισθητήρων για την παρακολούθηση και την μετάδοση του επιπέδου των δυνάμεων στους τροχούς για να διασφαλιστεί ότι η απόδοση του αυτοκινήτου συμμορφώνεται με τον κανονισμό BoP (Balance of Performance) του WEC.
“Η βασική παράμετρος θα βελτιστοποιήσει τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται η ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία,” δήλωσε ο επικεφαλής του τεχνολογικού γραφείου της Saft Kamen Nechev.
“Για να πετύχει αυτό, χρειάζεται ένας εξαιρετικά σύντομος χρόνος φόρτισης σε συνδυασμό με τα “κελιά” αποθήκευσης υψηλής χωρητικότητας για να σχηματιστεί ένα πακέτο που θα επιτρέπει την μέγιστη ισχύς που μπορούμε να έχουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
“Η πιο ανταγωνιστική λύση είναι η επένδυση στην βελτίωση της φόρτισης και στην ποσότητα της ισχύς που θα είναι διαθέσιμη σε πραγματικό χρόνο.”
Η Peugeot αναμένεται να δοκιμάσει το σύστημα μετάδοσης κίνησης στις αρχές του 2021, πριν από το ντεμπούτο του αυτοκινήτου στο τέλους του έτους.
Η Toyota, η οποία εισέρχεται στην κατηγορία Hypercar με ένα αυτοκίνητο LMH στις αρχές της σεζόν 2021, δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τις λεπτομέρειες του υβριδικού συστήματος κίνησης αλλά έχει ξεκινήσει τις δοκιμές.
Ο Ιάπωνας κατασκευαστής θα αποκαλύψει τον διάδοχο του νικηφόρου αυτοκινήτου της LMP1 TS050 Hybrid στις 24 ώρες του Le Mans στις 11 Ιανουαρίου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!