Η επικεφαλής της Sauber, Monisha Kaltenborn, μίλησε στο f1fan.gr για τις σκέψεις της για την φετινή πορεία της Sauber. Είχατε τον χειμώνα που θέλατε όσον αφορά τα κομμάτια που δοκιμάσατε και πως αποτιμάτε τις δοκιμές;
“Ναι, καταφέραμε να έχουμε αρχικά τον χειμώνα που θέλαμε αφού μπορέσαμε τελικά να δουλέψουμε με έναν ομαλό τρόπο, έχοντας σταθερότητα. Αυτό βοήθησε να εστιάσουμε σε πράγματα που είναι σημαντικά για την απόδοση του μονοθεσίου. Όσον αφορά τις δοκιμές, δεν είμαστε πλήρως ικανοποιημένοι, διότι περιμέναμε κάτι διαφορετικό σε ορισμένα πράγματα. Παρόλα αυτά δεν είχαμε σοβαρά προβλήματα και καταφέραμε να δοκιμάσουμε αρκετά νέα μέρη. Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης των δοκιμών. Πιστεύουμε πως έχουμε μια καλή βάση και συνεχίζουμε την εξέλιξη με βάση τα δεδομένα που πήραμε από τις δοκιμές. Οπότε τα πλάνα μας για την ανάπτυξη του μονοθεσίου βρίσκονται στο σημείο που περιμέναμε.”
Υπάρχει μια επικρατούσα άποψη στο pit lane για το ποιες είναι οι τέσσερις κορυφαίες ομάδες. Οι απόψεις όμως διίστανται για τις υπόλοιπες ομάδες. Θεωρείτε πως βρίσκεται στις μεσαίες ομάδες, πίσω από την Williams ή βρίσκεται χαμηλότερα;
“Νομίζω ότι είμαστε κάπου πίσω από αυτούς [Williams]. Είναι αρκετά δύσκολο να ξέρεις που βρίσκεται η κάθε ομάδα παρακολουθώντας τις δοκιμές. Όλοι είχαν διαφορετικές στρατηγικές και δοκίμαζαν πολλά κομμάτια στα μονοθέσια τους. Εμείς είχαμε ένα μικρό εμπόδιο λόγω του συμβάντος με τον τραυματισμό του Pascal [Wehrlein] αλλά βρήκαμε τρόπους να το αντιμετωπίσουμε. Οπότε θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε που ακριβώς βρισκόμαστε. Ίσως έχει εδώ ή στα επόμενα 2-3 grand prix, αλλά θεωρώ πως βρισκόμαστε κάπου μέσα στο μίγμα των μεσαίων ομάδων.”
Πέρσι ήσασταν αρκετά αισιόδοξη για το γεγονός ότι θα χρησιμοποιείτε έναν κινητήρα με προδιαγραφές του 2016. Αισθάνεστε ακόμη το ίδιο;
“Ακόμα πιστεύω πως αυτό δεν αποτελέσει εμπόδιο. Ξέρουμε τι σημαίνει αυτή η απόφασή μας αλλά θα υπάρξει βεβαίως εξέλιξη στον κινητήρα. Αυτό θα φανεί στον 2ο ή στον 3ο κινητήρα που θα έρθει μέσα στη χρονιά, αλλά το ξέραμε αυτό από την αρχή. Παρόλα αυτά θεωρούμε πως δεν θα αποτελέσει τόσο μεγάλο πρόβλημα, καθώς επικεντρώνουμε την ανάπτυξη του μονοθεσίου κυρίως στο κομμάτι στο σασί.”
Αυτή η επιλογή οφείλεται και σε οικονομικούς λόγους; Επειδή υπάρχει διαφορά στο κόστος των δύο κινητήρων, είναι και αυτό μέρος της εξίσωσης;
“Όταν πήραμε αυτή την απόφαση, δεν υπήρχε αλλαγή στην ιδιοκτησία της ομάδας. Ήταν μια τεχνική επιλογή, η οποία όμως προφανώς σε κάποιο σημείο, σχετιζόταν και με το οικονομικό κομμάτι γνωρίζοντας πως μπορούμε να επενδύσουμε τα υπόλοιπα κεφάλαια στην ανάπτυξη της απόδοσης του μονοθεσίου. Αλλά δεν ήταν τα χρήματα ο κύριως παράγοντας αυτής της επιλογής. Ήταν μια στρατηγική κίνηση που κάναμε και έτσι επικεντρωνόμαστε περισσότερο στην αεροδυναμική πλευρά.”
Ο Franz Tost είπε πως τα κόστη είναι πλέον πολύ μεγαλύτερα εξαιτίας των νέων κανονισμών και αυτό θα δυσκολέψει την ομάδα του. Ποια είναι η δική σας άποψη;
“Σίγουρα εμφανίστηκαν έξοδα τα οποία δεν θα υπήρχαν αν δεν είχαν αλλάξει οι κανονισμοί. Αλλά δεν θεωρώ πως αυτό είναι τόσο σοβαρό πρόβλημα, σε σύγκριση με την αύξηση των εξόδων όταν πρωτοεμφανίστηκαν οι νέοι κινητήρες το 2014. Τότε η αλλαγή στα έξοδα ήταν πολύ μεγαλύτερη από ότι είναι τώρα. Επίσης φέτος ήταν πιο εύκολο να προσαρμοστείς στις αλλαγές διότι ήξερες τι πρέπει να αλλάξεις.”
Έχετε την δυνατότητα να αναβαθμίσετε το μονοθέσιο ακόμη και από τα πρώτα στάδια της χρονιάς;
“Ναι φυσικά. Έχουμε την υποδομή, το budget και την σύμφωνη γνώμη της διοίκησης για την εξέλιξη του αυτοκινήτου.”
Γνωρίζετε πότε θα υπάρξει η πρώτη μεγάλη αναβάθμιση του μονοθεσίου;
“Ναι, σχεδιάζουμε να χρησιμοποιήσουμε το πρώτο πακέτο αναβάθμισης στην Βαρκελώνη.”
Έχετε κάνει κάποιον έλεγχο για τα μέρη που θα προσθέσετε στο μονοθέσιο; Διότι έχουμε δει σε προηγούμενα χρόνια να υπάρχουν κάποια προβλήματα με την συσχέτιση των κομματιών και την σωστή λειτουργία τους.
“Δεν θεωρώ πως η συσχέτιση των κομματιών του αυτοκινήτου θα είναι πρόβλημα για εμάς φέτος. Το δύσκολο μέρος θα είναι η κατανόηση όλων διαφορετικών χαρακτηριστικών που υπάρχουν στο φετινό μονοθέσιο. Οπότε το θέμα θα είναι η τεχνική κατανόηση και όχι η συσχέτιση των κομματιών.”
Πως βλέπετε τις συζητήσεις για την βοήθεια που παρέχεται στις μικρότερες ομάδες;
“Νομίζω πως οι συζητήσεις που είχαμε, στις οποίες ήταν παρούσες όλες οι ομάδες, ήταν πολύ ενθαρρυντικές για το σπορ και ειδικότερα για τις μικρότερες ομάδες. Οι νέοι ιδιοκτήτες θέλουν να υποστηρίξουν τις μικρές ομάδες λέγοντας πως αποτελούν και αυτές μέρος του σπορ. Θέλουν να ασχοληθούν με τα μονοθέσια τους, με τους κινητήρες τους και να μειώσουν το budget. Είναι ανοιχτοί στο βελτιώσουμε αυτό που υπάρχει και να το κάνουμε προσιτό σε όλες τις ομάδες. Φυσικά έχουν και τον Ross [Brawn] ο οποίος μπορεί να δει τα πράγματα από την πλευρά των ομάδων, ακόμα και αν αυτές είναι μικρές ή πολύ δυνατά οικονομικές ομάδες. Οι συζητήσεις αυτές όμως έχουν ξαναγίνει και παλιότερα. Όλοι συμφωνούν στα ίδια πράγματα αλλά δεν αλλάζει κάτι. Η διαφορά είναι ότι τώρα υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν ώστε να υπάρξει απτό αποτέλεσμα. Αυτό δεν υπήρχε μέχρι τώρα. Αυτά πρέπει να γίνουν στην τεχνική πλευρά του σπορ. Το άλλο θέμα που αναφέρθηκε από όλους είναι η βελτίωση του show. Πρέπει να προσελκύσουμε περισσότερο κόσμο στην Formula 1 και να αυξήσουμε την διεπαφή μαζί τους. Είναι πολύ ενδιαφέρον λοιπόν που συζητήθηκαν όλα αυτά.”
Πόσο μεγάλο κίνητρο είναι η συμπλήρωση των 25 χρόνων για την ομάδα;
“Είναι πραγματικά κάτι θετικό και πολύ σημαντικό για μας. Έχουμε περάσει αρκετά σκαμπανεβάσματα τα τελευταία χρόνια και πρέπει να θεωρούμε επιτυχία όλα αυτά που έχουμε καταφέρει. Προερχόμαστε από μια χώρα που δεν είναι φημισμένη για την Formula 1. Εμείς έχουμε φτιάξει σχεδόν ότι υπάρχει εκεί σχετικό με το σπορ. Είναι στο αίμα των Ελβετών να κάνουν πράγματα ενάντια σε όλες τις πιθανότητες. Οπότε σίγουρα ο κόσμος είναι περήφανος για όσα έχουμε καταφέρει και όλο αυτό αποτελεί ένα πολύ μεγάλο επίτευγμα.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!