Το ισπανικό GP σηματοδοτεί την παραδοσιακή έναρξη της “ευρωπαϊκής σεζόν” στην Formula 1, κυρίως με την έννοια ότι οι ομάδες εισάγουν στην Βαρκελώνη τις πρώτες σημαντικές αναβαθμίσεις της σεζόν, αφού έχουν εντοπίσει τα προβλήματα των μονοθεσίων τους στους “flyaway” αγώνες που προηγούνται.
Επιπλέον, η πίστα της Βαρκελώνης είναι σαφώς η πιο γνώριμη στις ομάδες, καθώς διαθέτουν τα περισσότερα δεδομένα για αυτήν λόγω των χειμερινών δοκιμών που διεξάγονται εκεί. Έτσι, η απόδοσή τους στη συγκεκριμένη πίστα μπορεί να πει πολλά για τη δυναμικότητά τους έναντι των υπολοίπων, και να αποτελέσει σημαντική ένδειξη για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.
Μετά τα σαρωτικά αποτελέσματα της Mercedes στους τέσσερις προηγούμενους αγώνες, το ισπανικό GP αποτελούσε σπουδαία ευκαιρία για τους ανταγωνιστές της – ευκαιρία να αποδείξουν ότι η κυριαρχία της γερμανικής ομάδας οφειλόταν, τουλάχιστον εν μέρει, στις ιδιαιτερότητες των προηγούμενων αγώνων.
Μόνο αυτό δε συνέβη. Τα ασημί βέλη έδειξαν τις διαθέσεις τους ήδη από την Παρασκευή, ενώ και στις κατατακτήριες σημείωσαν άνετα το 1-2, με τον φοβερά γρήγορο γύρο του Bottas να του χαρίζει την pole, ενώ ο χρόνος του Hamilton δεν ήταν ιδιαίτερα αντιπροσωπευτικός της ταχύτητας της W10.
Οι Ferrari και Red Bull έδειχναν να “βράζουν στο ίδιο καζάνι”, με την απόδοση της Scuderia μάλιστα να είναι πιο μακριά από αυτήν της Mercedes σε σχέση με πριν, και πιο κοντά σε αυτήν της Red Bull. Οι δηλώσεις της Παρασκευής από τον Leclerc ότι η Ferrari “δεν πίεσε” το αναβαθμισμένο μονοθέσιο, και ότι θα ήταν πιο κοντά στις Mercedes, έπεσαν στο κενό στο Q3.
Ίσως, σε ρυθμό αγώνα οι Ferrari και Red Bull να ήταν πιο ανταγωνιστικές, έτσι; Οι αυταπάτες όμως τελείωσαν στον πρώτο γύρο. Ο Hamilton έφυγε μπροστά και δεν τον ξαναείδε κανείς (μέχρι την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, και εξαφανίστηκε και πάλι), ενώ ο Bottas δεν μπορούσε να τον ακολουθήσει. Κανείς όμως από τους υπόλοιπους δεν μπορούσε να ακολουθήσει και τον Φινλανδό….
Έτσι, η μάχη για την τρίτη θέση δόθηκε μεταξύ Verstappen και των δύο Ferrari, με τον Ολλανδό να επικρατεί τελικά χωρίς μεγάλη δυσκολία. Ακόμη και μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, όταν οι Vettel – Leclerc βρέθηκαν σε απόσταση βολής, κανείς δεν απείλησε ουσιαστικά. Ο Vettel έμεινε έτσι τέταρτος, σε ένα σαβ/κο που τα πήγε συνολικά καλύτερα από τον Leclerc, ενώ έδειξε μάχιμος και γρήγορος καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Στη μάχη του μέσου της κατάταξης, είδαμε τις Haas να επιστρέφουν ως “Best of the rest”, ενώ απειροελάχιστες ήταν οι διαφορές μεταξύ McLaren, Toro Rosso και Renault. Πιο πίσω σε ταχύτητα οι Alfa Romeo και Racing Point, ενώ σταθερά τελευταία η Williams, που ίσως να έκλεισε ελαφρώς την ψαλίδα, αλλά ακόμη έχει πολύ δρόμο να διανύσει.
Ποιο είναι το συμπέρασμα όλων των παραπάνω λοιπόν; Πολύ απλά, ότι η Mercedes δύσκολα θα χάσει το νταμπλ και φέτος, καθώς όσο και να προσπαθούν οι αντίπαλοί της να την πλησιάσουν, συνεχίζει να βγάζει άσσους από το μανίκι, καταστρέφοντας όλο και περισσότερο την ψυχολογία τους. Με την τωρινή της απόδοση, πραγματικά δείχνει ασταμάτητη.
“Η W10 ήταν πιο γρήγορη από εμάς σε κάθε στροφή της πίστας” είπε ο Verstappen, και θυμίζουμε ότι το σασί και η αεροδυναμική της Red Bull θεωρούνται παραδοσιακά τα σημεία αναφοράς του grid…. H Ferrari δυσκολεύτηκε στον αγώνα, και η εμφάνισή πρέπει να προβληματίσει πολύ τους ιθύνοντές της, καθώς οι προσδοκίες για το πακέτο αναβαθμίσεων ήταν μεγάλες.
Επίσης, στο ιταλικό στρατόπεδο πρέπει να κατανοήσουν ότι προτεραιότητα αποτελεί να δημιουργήσουν ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο – και όχι να αναλώνονται στο πώς θα διαχειριστούν τους δύο οδηγούς τους, και ποιος θα τερματίσει τρίτος ή τέταρτος. Η προσήλωση στη βελτίωση του μονοθεσίου είναι η μόνη λύση για να έχει η Scuderia ελπίδες για τίτλο όχι μόνο για φέτος, αλλά και για τις επόμενες σεζόν. Ας μη γίνεται λοιπόν το προνόμιο του να έχει δύο κορυφαίους οδηγούς στις τάξεις της, τροχοπέδη.
Ελπίζουμε να αποδειχθούμε λανθασμένοι στις εκτιμήσεις μας, και να δούμε μάχη περισσότερων ομάδων και οδηγών για τον τίτλο. Η ελπίδα εξάλλου, ως γνωστόν, πεθαίνει πάντα τελευταία. Το “μονοπώλιο” πάντως των Hamilton – Bottas, δείχνει το επικρατέστερο σενάριο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!