O προμηθευτής ελαστικών στη Formula 1, Pirelli, δημοσίευσε τις επιλογές ελαστικών των ομάδων για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν για το 2019, με τις Mercedes και Ferrari να επιλέγουν τα λιγότερα ζευγάρια μαλακών ελαστικών.
Όπως στην Αυστραλία και στην Κίνα, η επιλογή ελαστικών στο Μπακού απαρτίζεται από τις γόμες C2, C3 και C4. Αλλά ενώ οι Ferrari και Mercedes έχουν επιλέξει αντίστοιχα με τον αγώνα στη Σανγκάη τον ίδιο αριθμό μαλακών ελαστικών με το κόκκινο σιρίτι, οι άλλες ομάδες επέλεξαν μια πιο επιθετική στρατηγική.
Οι οδηγοί της Ferrari Sebastian Vettel και Charles Leclerc θα έχουν και οι δύο από 7 σετ μαλακής γόμας διαθέσιμα, όταν το οδηγικό δίδυμο της Mercedes, Lewis Hamilton και Valtteri Bottas, που έχει μονοπωλήσει τις θέσεις 1-2 στα τρία πρώτα Grand Prix θα έχει από ένα παραπάνω από τους οδηγούς της Scuderia.
Οι εναπομείναντες ομάδες έχουν όλες διαλέξει 9 ή 10 σετ μαλακών ελαστικών με καμία να μην επιλέγει να αλλάξει την στρατηγική για τα μαλακά ελαστικά μεταξύ των οδηγών της.
Ωστόσο ο Nico Hülkenberg της Renault,o Antonio Giovinazzi της Alfa Romeo, o Alexander Albon της Toro Rosso και ο Robert Kubica της Williams έχουν ένα σετ ελαστικών μέσης γόμας παραπάνω και ένα σετ σκληρής γόμας λιγότερο από τους αντίστοιχους team-mates τους.
Μιλώντας για τις προσδοκίες της Pirelli στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, το αφεντικό της εταιρείας για την F1, Mario Isola σχολίασε: “Το Μπακού είναι μια πολύ παράξενη πίστα γιατί έχει τη μεγάλη ευθεία όπου μπορείς να ψύξεις τα ελαστικά και είναι αρκετά δύσκολο να ισορροπήσεις το εμπρός με το πίσω μέρος του μονοθεσίου. Στις παλαιότερες εκδόσεις του αγώνα, οι ομάδες αντιμετώπιζαν πρόβλημα με το να αυξήσουν τη θερμοκρασία των εμπρός ελαστικών τους χωρίς να υπερθερμάνουν τα πίσω ελαστικά τους”.
“Η άσφαλτος είναι πολύ, πολύ μαλακή και έχεις μέρος της πίστας που είναι στον ήλιο και μέρος που είναι σε σκιά γιατί είναι μέσα στην πόλη. Έτσι δεν είναι όλη η πίστα ίδια. Η επιλογή ελαστικών είναι ίδια με τη Μελβούρνη και τη Σανγκάη. Πρέπει να κατανοήσουμε τη φθορά της μαλακής γόμας προφανώς, αυτός είναι ο κύριος σκοπός”.
“Έχει να κάνει με το φρενάρισμα και την πρόσφυση, δεν έχεις να κάνεις πολύ με παράπλευρη ενέργεια. Έτσι αν χάσεις ρυθμό λόγω ενός αυτοκινήτου ασφαλείας, και το ελαστικό έχει φθαρεί αρκετά, τότε ίσως να ήταν πιο δύσκολο να επαναφέρεις το ελαστικό πάλι στην επιθυμητή θερμοκρασία. Η φθορά συνήθως δεν είναι πολύ μεγάλη στο Μπακού, αλλά εάν έχεις αυτοκίνητο ασφαλείας στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα, μετά από ένα μεγάλο stint, έχεις μια φθορά στο ελαστικό, και είσαι σε θέση να παράγεις λιγότερη θερμότητα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!