Το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, αρνήθηκε ότι το «εντυπωσιακό» πλεονέκτημα της McLaren στη Formula 1 θα μπορούσε να οδηγήσει την ομάδα να αλλάξει νωρίτερα την εστίασή της στους νέους κανόνες που έρχονται το 2026.
Η McLaren ανταποκρίθηκε στην προσδοκία πριν από τη σεζόν ότι θα ήταν η «ομάδα στόχος» καθώς οι νυν πρωταθλητές επικράτησαν στο Grand Prix της Αυστραλίας με τον Lando Norris.
Ο George Russell υποστήριξε μετά τα προκριματικά ότι η μεγάλη διαφορά της McLaren εξασφάλιζε ότι θα μπορούσε να στρέψει την προσοχή στην επικείμενη επαναφορά των κανονισμών και να πάρει και τους δύο τίτλους το 2025.
Η υποψία ότι το περιθώριο της ομάδας με βάση το Woking θα διευρυνόταν σε συνθήκες αγώνα έγινε αντιληπτή καθώς κυριαρχούσε πριν από μια βροχόπτωση που διέκοψε το ρυθμό αγώνα.
Αλλά όταν ρωτήθηκε αν αυτό θα μπορούσε να εμπνεύσει τη Mercedes να δώσει τώρα μεγαλύτερη έμφαση στο μονοθέσιο της επόμενης σεζόν, ο Wolff τόνισε ότι η γερμανική μάρκα δεν θα «τα παρατήσει».
«Είναι μεγάλο. είναι ένα εντυπωσιακό κενό», είπε ο Wolff σχετικά με τον ρυθμό της McLaren στο Albert Park Circuit. «Θυμίζει, ξέρετε, είχαμε αυτά τα χρόνια που ήθελες να εξαφανιστείς στην απόσταση, αλλά δεν πρέπει ποτέ να τα παρατήσεις.
«Ξέρετε, μόλις κάναμε τον πρώτο αγώνα το Σαββατοκύριακο. Τερματίσαμε τρίτοι και πέμπτοι [τέταρτοι όταν η ποινή του Andrea Kimi Antonelli ανατράπηκε].
«Θα ήταν τέταρτος και πέμπτος λόγω αξίας, αλλά είμαστε εδώ που είμαστε και γι’ αυτό δεν μπορείς ποτέ να α\φήσεις το πόδι σου από το γκάζι.
«Πρέπει να αναλύσουμε τι μπορούμε να κάνουμε για να διαχειριστούμε καλύτερα το ελαστικό. Ξέρετε, δεν μας λείπουν 20 βαθμοί σε downforce. Δεν είναι αυτό το θέμα. Είναι κυριολεκτικά από τη μηχανική πλευρά, τι μπορούμε να κάνουμε για να τα κρατήσουμε το σωστό σημείο ισορροπίας;
«Οπότε δεν έχει αλλάξει τίποτα όσον αφορά το πώς δίνουμε προτεραιότητα στο 2026 έναντι του τρέχοντος έτους, μετά το Σαββατοκύριακο του πρώτου αγώνα. Πρέπει να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου και να συνεχίσεις την πορεία σου».
Ο Wolff συμφώνησε με την εκτίμηση του Russell ότι το πλεονέκτημα της McLaren έγκειται κυρίως στον τρόπο με τον οποίο η MCL39 της ομάδας διατηρεί τα ελαστικά καλύτερα από τα αυτοκίνητα των αντιπάλων της.
«Πιστεύω ότι θα θέλαμε να έχουμε μια μάχη με τις McLarens και με τον [Max] Verstappen υπό κανονικές συνθήκες», παραδέχτηκε. «Έχουμε έλλειμμα στο να κρατάμε τα ελαστικά στο παράθυρο λειτουργίας. Μπορούν να το κάνουν καλύτερα και να γίνουν γρηγορότεροι, και μαζί μας βλέπουμε μια υποβάθμιση επειδή απλώς ζεσταίνονται πολύ. Γι’ αυτό θα ήθελα να είμαι λίγο πιο κοντά τους, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα».
Ο Russell εκμεταλλεύτηκε την περιστροφή του Oscar Piastri στον 44ο γύρο για να διεκδικήσει το βάθρο, ενώ ο Antonelli έκανε μια εμπνευσμένη κούρσα για να ανέβει από τη 16η στην τέταρτη θέση στο ντεμπούτο του.
Αυτός ο συνδυασμός, σε συνδυασμό με την επιστροφή του Piastri στην τελική ένατη του θέση, οδήγησε τη Mercedes να ισοφαρίσει στους 27 βαθμούς με τον πελάτη κινητήρων της στην κατάταξη.
Αλλά παρόλο που ήταν ικανοποιημένος με το εναρκτήριο Σαββατοκύριακο, ο Wolff παραδέχτηκε ότι η Mercedes πρέπει να καταλάβει πώς η McLaren μεγιστοποιεί τα ελαστικά για να διεκδικήσει το πρωτάθλημα.
«Νομίζω, ναι, P3, P5. Αυτό είναι λοιπόν το αποτέλεσμα. Αν κοιτάξετε τον πραγματικό ρυθμό σήμερα, το αποτέλεσμα του ρυθμού θα ήταν P4, P5. Και νομίζω ότι είναι ένα σταθερό πρώτο Σαββατοκύριακο», σκέφτηκε. «Αλλά κοιτάζοντάς το πάντα από το μισοάδειο ποτήρι, πρέπει να πείτε ότι ο ρυθμός της McLaren είναι πολύ δυνατός.
«Κάτι που πρέπει να καταλάβουμε, ο τρόπος με τον οποίο μπορούν να διαχειριστούν τα ελαστικά και να αποσπάσουν την απόδοση από αυτά είναι, ναι, απλά πρέπει να γίνουμε καλύτεροι. Αν θέλουμε να αγωνιστούμε αξιοκρατικά για νίκες σε αγώνες και για ένα πρωτάθλημα, υπάρχει σίγουρα κάτι που πρέπει να παλέψουμε».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!