Στη Mercedes δεν θεωρούν πως οι προσδοκίες σχετικά με τη νέα σεζόν θα πρέπει να διαμορφώνονται με βάση την πρώτη περίοδο χειμερινών δοκιμών, καθώς αυτές δεν δίνουν σαφή δείγματα.
Η Mercedes σάρωσε την Παρασκευή με 1-2 στις δοκιμές από τους Valtteri Bottas και Lewis Hamilton. Μάλιστα, ο Φινλανδός πλησίασε αρκετά και το ρεκόρ γύρου που τέθηκε πέρυσι.
Εν μέσω του ντόρου που έχει γίνει σχετικά με το σύστημα DAS της Mercedes, φαίνεται πως ο ρυθμός που έχει η W11 είναι πιο δυνατός από ποτέ.
Στον αντίποδα, η Ferrari βρέθηκε πολύ πίσω σε αυτές τις δοκιμές από τη Mercedes και συγκεκριμένα 2,6 δευτερόλεπτα. Ενώ στη Scuderia ξεκαθάρισαν πως δεν ήταν στόχος τους το να κυνηγήσουν τις επιδόσεις στην πρώτη περίοδο δοκιμών, η διαφορά με τη Mercedes έδειχνε χαοτική.
Όμως στη Mercedes γνωρίζουν πολύ εύκολα πως τα πράγματα μπορούν να ανατραπούν. Η ομάδα έδειχνε πέρσι την ίδια περίοδο πως αντιμετώπιζε παρόμοια κατάσταση. Η συνέχεια όμως ήταν πολύ διαφορετική, καθώς τα ασημί βέλη επανήλθαν τη δεύτερη εβδομάδα των δοκιμών με ένα εκτεταμένο πακέτο αναβαθμίσεων που χάραξε το δρόμο προς ένα ακόμα double στη Formula 1.
Η ομάδα του Brackley, μετά την πρώτη εβδομάδα έβγαλε ανακοίνωση, θέλοντας να ρίξει λίγο τις προσδοκίες. Συγκεκριμένα, δήλωναν: “Κανείς δεν θέλει να έχει πάνω από το κεφάλι του την ταμπέλα του πιο γρήγορου απ’ όλους, επειδή δεν μπορούν να ξέρουν ποτέ στα σίγουρα εάν κρύβεται κάτι ή τι έρχεται στη συνέχεια”.
“Για παράδειγμα, θα φέρει η Red Bull ένα μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων στις δεύτερες δοκιμές;”.
Η τελευταία γραμμή είναι και αυτή που ξεχωρίζει. Όσον αφορά τη Mercedes, η μονάδα ισχύος της Ferrari δεν βρίσκεται καθόλου κοντά στην πλήρη δυναμική της ακόμα.
Η τελευταία εκτίμηση συνηγορεί με τα μέχρι τώρα δεδομένα. Μια προσεκτική ματιά δείχνει πως η Ferrari λειτουργεί τη μονάδα ισχύος της σε ρυθμό ακόμα και ένα δευτερόλεπτο πιο αργό, κάτι που σημαίνει πως η μέχρι τώρα διαφορά δεν είναι καθόλου αντιπροσωπευτική.
Η τελική της Ferrari την πρώτη ημέρα των δοκιμών (192,9 mph) ήταν 7,2 mph χαμηλότερη σε σύγκριση με τη αντίστοιχη της Alfa Romeo. Η διαφορά αυτή την Πέμπτη έγινε 9,3 mph. Την τελευταία ημέρα, ο Vettel φαίνεται πως άνοιξε τις δυνατότητες του κινητήρα, πετυχαίνοντας τελικά 204,4 mph. Ωστόσο, λίγο αργότερα τον πρόδωσε ο κινητήρας του.
Ο Γερμανός εξήγησε πως η Ferrari δεν προσπαθούσε να πιέσει όσον αφορά τη δύναμη του κινητήρα. Τόνισε μάλιστα πως μάλλον δεν θα το κάνουν αυτό καθόλου κατά τη διάρκεια των δοκιμών.
“Μπορείς να παίξεις πολύ πάνω στις ρυθμίσεις του κινητήρα και τα σχετικά. Πιστεύω πως αυτή τη στιγμή ο στόχος δεν είναι να πιστοποιήσουμε τη μέγιστη ισχύ του κινητήρα, αλλά να κάνουμε όσο πιο πολλούς γύρους γίνεται”, σχολίασε ο Vettel.
Τα σχόλια αυτά συμβαδίζουν με το μήνυμα που θέλει να περάσει η Ferrari μέσα σε όλες τις δοκιμές, ενεργώντας εντελώς διαφορετικά σε σχέση με τον ντόρο που είχε δημιουργήσει γύρω της στις περσινές δοκιμές.
“Αλλάξαμε την προσέγγισή μας στις δοκιμές και το πρόγραμμα”, εξήγησε ο επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto.
“Στην πρώτη περίοδο δοκιμών εστιάσαμε, και τις τρεις ημέρες, στο να προσπαθήσουμε να χαρτογραφήσουμε το μονοθέσιο με ποικίλες αεροδυναμικές ρυθμίσεις, αλλά και μηχανικές, χωρίς να προσπαθούμε πολύ να μεγιστοποιήσουμε το set-up και να ψάχνουμε τη συνολική απόδοση”.
Όμως ο Binotto παραδέχτηκε πως δεν ήταν άνετα με το που βρισκόταν η Scuderia σε σχέση με τους αντιπάλους της. “Είναι αλήθεια πως πέρυσι ήμουν πιο αισιόδοξος σε αυτή τη φάση, επειδή μπορούσαμε πιο εύκολα να ξέρουμε το γυρολόγιό μας. Φέτος αυτό φαίνεται πιο δύσκολο”.
“Οι ανταγωνιστές μας είναι όπως φαίνεται πολύ δυνατοί, αλλά νομίζω πως δεν πρέπει να ξεχνάμε την περσινή ιστορία. Ας περιμένουμε πρώτα για την επόμενη βδομάδα και έπειτα για την Αυστραλία, ώστε να μπορέσουμε να κατανοήσουμε καλύτερα τη μεγάλη εικόνα”.
Μπορεί βέβαια οι ενδείξεις να είναι θετικότατες για τη Mercedes, ωστόσο αυτό δεν τους εμποδίζει από το να ρίχνουν τους τόνους, κάτι που έκανε ο Valtteri Bottas. Ο Φινλανδός δήλωσε ικανοποιημένος με τις πρώτες του δοκιμές, τονίζοντας κάποιες καλές βελτιώσεις στην W11.
“Ήταν αρκετά ωραία η αίσθηση (οδήγησης). Δεν είχαμε μεγάλα θέματα ισορροπίας στο μονοθέσιο, η συμπεριφορά του ήταν αρκετά καλή και νιώθω πως κάναμε καλές βελτιώσεις κάθε ημέρα που περνούσε με το μονοθέσιο”, σχολίασε.
“Αν και δεν υπάρχουν μεγάλα προβλήματα με το μονοθέσιο, πάντα θα υπάρχουν πράγματα που πρέπει να βελτιστοποιείς στο μονοθέσιο, όπως την ισορροπία σε διάφορες ταχύτητες και είδη στροφών. Τα καταφέρνουμε σε αυτό όλο και καλύτερα, προς την επιθυμητή κατάσταση”.
“Γενικά, τα πράγματα είναι αρκετά καλά. Όμως το να πούμε κάτι περισσότερα απ’ αυτό τώρα είναι κάπως νωρίς. Όμως, δεν υπάρχουν μεγάλα αρνητικά σημεία, σε σχέση με την περσινή χρονιά. Έτσι, είναι θετικά τα πράγματα τώρα”.
Η Mercedes μπορεί να δείχνει πως έχει το πάνω χέρι, όμως όσο η Ferrari κρατά κλειστά τα χαρτιά της, οι θεωρίες και οι εκτιμήσεις σχετικά με την πραγματική κατάταξη των ομάδων στην κορυφή θα κυκλοφορούν, πιθανότατα, μέχρι τη στιγμή που θα σβήσουν τα φώτα στο Albert Park, στις 15 Μαρτίου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!