Μια επική μάχη μεταξύ του Shane Van Gisbergen στην #58 Garage 59 McLaren και του Maxi Buhk στην #84 HTP Motorsport Mercedes-AMG έκρινε το αποτέλεσμα του γύρου της Monza για το 2016 Blancpain GT Series. Οι δύο τους ήταν σε συνεχή μάχη κατά τη διάρκεια της τελικής μισής ώρα του αγώνα, αλλά ο Van Gisbergen κατάφερε να κρατήσει τον Buhk πίσω και να διασχίσει τη γραμμή με διαφορά στα τρία δέκατα του δευτερολέπτου. Τρίτη στον τρίωρο αγώνα ήταν η #8 Bentley Team M-Sport Continental των Soucek, Reip και Soulet. Στο Pro-Am Κύπελλο ήταν υπό κυριαρχία της #11 Kessel Racing Ferrari, η οποία τερμάτισε στην πέμπτη θέση συνολικά. Στο Am Cup, η #87 AKKA ASP Mercedes-AMG αντιστάθηκε στην ιταλική αντιπαλότητα των Ferrari-Lamborghini για να πάρει τη νίκη μετά από μια άψογη κούρσα.
Ηλιόλουστες συνθήκες, 22.000 οπαδοί στις κερκίδες, ένα τεράστιο grid 57 ισχυρών αυτοκίνητων GT3: ο δεύτερος γύρος του 2016 Blancpain GT Series – ο πρώτος για το Κύπελλο Αντοχής – είχε τα απαραίτητα στοιχεία για να γίνει μια επιτυχία. Και όλες οι προσδοκίες ικανοποιήθηκαν.
Μετά την παραδοσιακή ταραχώδη έναρξη στη Monza, ο αγώνας γρήγορα εγκαταστάθηκε σε ένα γρήγορο ρυθμό. Μπροστά, ο Dominik Baumann είχε μετατρέψει την pole position της #84 HTP Motorsport Mercedes-AMG στην πρώτη θέση. Αλλά στα μισά του δρόμου μέσω του πρώτου stint, ο ταχύτερος από τους Pro-Am οδηγούς, Daniel Keilwitz στην #66 Black Pearl Racing Ferrari, κατάφερε να αρπάξει το προβάδισμα και να το κρατήσει μέχρι την πρώτη από τις αλλαγές των οδηγών.
Αυτή η πρώτη σειρά pitstops αποδείχθηκε υπέρ της #58 Garage 59 McLaren. Ο Rob Bell ήταν τρίτος, όταν ήρθε στο pitlane, αλλά όταν Jazeman Jaafar αντιμετώπισε πρόβλημα με το σβήσιμο του περιοριστή στο pitlane στην HTP Mercedes – το αυτοκίνητο σταματήσε για λίγο – ο Ledogar έθεσε την McLaren στην πρώτη θέση, μπροστά από την Mercedes και την Black Pearl Racing Ferrari, τώρα στα χέρια του Am-οδηγού Steve Parrow.
Το χάσμα μεταξύ των δύο ηγετών παρέμεινε το ίδιο για το μεγαλύτερο μέρος του δεύτερου stint και όταν ο Shane Van Gisbergen και ο Maxi Buhk άρχισαν να τρέχουν για το τρίτο stint τους προς την καρό σημαία, το χάσμα μεταξύ της McLaren και της Mercedes-AMG ήταν περίπου δέκα δευτερόλεπτα. Το κυκλοφοριακό έπαιξε σημαντικό ρόλο στην έκβαση του αγώνα, ωστόσο, όταν ο «SVG» έφτασε ένα group αυτοκινήτων που αγωνίζονταν για την 15 θέση, ο Maxi Buhk έθεσε τη Mercedes του στην πίσω πτέρυγα της McLaren.
Αυτό που ακολούθησε ήταν GT αγώνας στο υψηλότερο επίπεδο. Για σχεδόν μισή ώρα το δίδυμο αγωνίστηκε σε κάθε ίντσα της ιταλικής ασφάλτου, με τον Buhk να φτάνει κοντά στην McLaren για μια-δυο φορές, αλλά ο Νέο Ζηλανδός οδηγός παρέμεινε χύψραιμος και διέσχισε τη γραμμή πρώτος, προς μεγάλη χαρά της νεοσυσταθέν ομάδας Garage 59.
Για τους Buhk και Baumann, η δεύτερη ήταν ακόμα αρκετά καλή για να πάρουν το προβάδισμα στη βαθμολογία των οδηγών Blancpain GT Series, όπως οι νικητές στο Misano, Laurens Vanthoor και ο Fred Vervisch έπρεπε να ικανοποιηθούν με την ένατη στη Monza, στην #1 Belgian Audi Club Team WRT R8 που μοιράζονταν με τον Dries Vanthoor.
Πίσω από το δίδυμο που είχε τη μάχη στη κορυφή, τα παιδιά της Bentley, Andy Soucek, Wolfgang Reip και Maxime Soulet είχαν μια σταθερή κούρσα για μια θέση στο βάθρο. Μετά από ένα δύσκολο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου, ο Soulet είχε θέσει την Continental GT3 στη P6 στο grid, το οποίο αποδείχθηκε μια εξαιρετική βάση για να κερδίσει μερικές ακόμα θέσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Το Pro-Am Κύπελλο κυριαρχήθηκε από τους οδηγούς της Ferrari. Ο Giancarlo Fisichella είχε θέσει την #53 AF Corse Ferrari στην pole, αλλά ο Ishikawa Motoaki δεν ήταν σε θέση να κρατήσει το κόκκινο αυτοκίνητο μπροστά. Μετά την πρώτη αλλαγή οδηγών, ο Alessandro Bonacini ώθησε την #11 Kessel Racing Ferrari προς τα εμπρός, ξεπερνώντας την #44 Oman Racing Team Aston Martin και την #66 Black Pearl Racing Ferrari. Ο Bonacini ανέβασε το αυτοκίνητο μέχρι την πέμπτη συνολικά, καθώς και μετά από ένα άψογο stint από τον Andrea Rizzoli η Kessel Ferrari πήρε την νίκη στην Pro-Am, ακριβώς όπως έκανε πριν από δύο εβδομάδες στο Misano, στο τέλος του πρώτου αγώνα Sprint Cup του 2016 Blancpain GT Series.
Πίσω από την κορυφαία Ferrari, ο Giancarlo Fisichella είχε ένα σχεδόν πρωτοφανή τελικό stint, ανεβαίνοντας από την τέταρτη θέση στην κατηγορία (και πολύ έξω από το top-15 συνολικά) στη δεύτερη θέση στο Pro-Am και δέκατη συνολικά. Οδηγώντας την #53 AF Corse Ferrari ο πρώην πιλότος της F1 είχε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα επίσης.
Στο Am Cup η #51 AF Corse Ferrari, που ξεκίνησε από την pole γρήγορα είχε πρόβλημα κατά τη διάρκεια του πρώτου stint, αφήνοντας τον αγώνα για την κατηγορία στην #49 AF Corse Ferrari, την #488 Rinaldi Racing της Ferrari και την #87 AKKA ASP Mercedes -AMG. Όταν η AF Corse έπεσε πίσω και το πλήρωμα της Rinaldi επέλεξε να κάνει μια κούρσα τριών-stop ήταν η AKKA ASP με το γαλλικό τρίο των Jean-Luc Beaubelique, Maurice Ricci και Gilles Vannelet οι οποίοι πήραν την καρό σημαία μετά από μια άψογη οδήγηση.
Μπορείτε να δείτε και τα Video Highlights του αγώνα αντοχής στη Monza.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!