Η McLaren είναι αποφασισμένη να αποφύγει να έχει ένα “αιχμηρό” design της Formula 1 για το 2018 και επικεντρώνεται στο να κάνει το χειρισμό του νέου μονοθεσίου φιλικό για τους Fernando Alonso και Stoffel Vandoorne. Η πολυπρωταθλήτρια Mercedes παραδέχτηκε ότι ο σχεδιασμός της “diva” τους για το 2017 το έκανε δύσκολο να έχουν συνεπή απόδοση, και τους δυσκόλεψε καθ’ όλη την διάρκεια της περσινής σεζόν.
Πριν την έναρξη μιας νέας εποχής κατά την οποία ελπίζει ότι η μετάβασή της από τη Honda στην Renault θα τερματίσει και την πενταετή απουσία από βάθρο, ο τεχνικός διευθυντής της McLaren, Tim Goss, δήλωσε ότι η ομάδα έχει δώσει προτεραιότητα στις προδιαγραφές του μονοθεσίου.
“Το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής μας ασχολείται για την δημιουργία ενός μονοθεσίου F1 που θα δίνει στους οδηγούς ένα μονοθέσιο που μπορούν να εκμεταλλευτούν”, δήλωσε ο Goss. “Δεν έχει νόημα να τους δώσουμε ένα μονοθέσιο με πολύ υψηλές επιδόσεις. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να δώσουμε στον οδηγό κάτι που να λειτουργεί πολύ καλά σε ένα ευρύ φάσμα λειτουργίας.”
Ο Goss επίσης είπε ότι η McLaren είχε υιοθετήσει αυτή την προσέγγιση στο πρώτο σχεδιασμό των νέων αεροδυναμικών κανονισμών πέρυσι.
“Αρχικά δεν ανησυχούμε για το επίπεδο των επιδόσεων που θα έχουμε στο μονοθέσιο, εξήγησε. Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να κατανοήσουμε τη φυσική ροής και να προσπαθήσουμε να έχουμε μία καλά συμπεριφερόμενη αεροδυναμική σε όλη την εμβέλεια του περιβλήματος δηλαδή στην κίνηση του άξονα, του τιμονιού και του ύψους οδήγησης. Και μόνο όταν το κάνουμε αυτό θα είμαστε ευτυχείς που είχαμε καλή συμπεριφορά στην αεροδυναμική και ύστερα απ’αυτό ξεκινάμε να κατασκευάζουμε την απόδοση.”
“Έτσι, η προσέγγισή μας αυτή τη στιγμή είναι να δώσουμε στον οδηγό κάτι που μπορεί να εμπιστευτεί και να δουλέψει, και το μέγιστο φορτίο είναι κατά την άποψή μας όχι ο τρόπος για να παράγουμε ένα γρήγορο αεροδυναμικό πακέτο για τον οδηγό ή για τη μεταβολή της δυναμικής του οχήματος.”
Ο Goss είπε ότι η McLaren αποφάσισε να μην προσπαθήσει να αντισταθμίσει την έλλειψη της Honda με απλή χαμηλότερη αεροδυναμκή αντίσταστη στο σχεδιασμό του 2017 ή set-ups. “Ακόμη και αν αφαιρούσαμε αεροδυνιμή αντίσταση ή να χαμηλώναμε λίγο την κλίση της πίσω πτέρυγας, δεν θα είχαμε και πάλι στο μονοθέσιο μας την ανταγωνιστικότητα σε ευθεία γραμμή”, είπε.
“Έτσι η προσέγγισή μας ήταν να πάμε πάντοτε για έναν ταχύτερο χρονομετρημένο γύρο και οι τακτικές μας για ένα αγώνα Σαββατοκύριακου ήταν να καταταχτούμε όσο μπορούσαμε πιο ψηλά και στη συνέχεια να επιδιώξουμε να υπερασπιστούμε αυτή τη θέση με το χρόνο γύρου. Σε κάποιους αγώνες ήταν εξαιρετικά δύσκολο.”
“Βελτιώσαμε αρκετά το μονοθέσιο μέχρι το Ουγγρικό GP, είχαμε μια σπουδαία κούρσα στην Ουγγαρία και στη συνέχεια πήγαμε στο Βέλγιο και πηγαίναμε πάλι προς τα πίσω. Πήγαμε πίσω όχι λόγω του χρόνου μας, αλλά επειδή είχαμε μηδενική ικανότητα να υπερασπιζόμαστε σε μια ευθεία γραμμή. Αυτή η περίοδος Βελγίου/Ιταλίας ήταν εξαιρετικά απογοητευτική, διότι γνωρίζαμε ότι είχαμε πολύ καλή απόδοση του μονοθεσίου αλλά δεν μπορούσαμε να υπερασπιστούμε.”
“Είμαστε εδώ για να κερδίσουμε αγώνες και να κερδίσουμε πρωταθλήματα και με το συγκεκριμένο μονοθέσιο η προσέγγιση που κάνουμε είναι να το σχεδιάσουμε γύρω από την επιτυχία. Αντί να προσπαθούμε με κάθε τρόπο να καλύψουμε το γεγονός ότι είχαμε μια υποαποδωτική μηχανή, αυτό που θέλαμε πραγματικά να κάνουμε είναι να αναπτύξουμε το καλύτερο μονοθέσιο και να υποθέσουμε ότι η ισχύ από τον κινητήρα μελλοντικά πρόκειται να έρθει”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!