Ο αγωνιστικός διευθυντής της McLaren Gil de Ferran δήλωσε πως η απόφαση της ομάδας να αλλάξει τις θέσεις των οδηγών της και να δώσει στον Lando Norris ένα επιπλέον pitstop στο Αζερμπαϊτζάν ήταν μια “επιθετική και αμυντική” απόφαση.
Έχοντας καταταγεί ψηλότερα, ο Norris βρισκόταν μπροστά από τον Sainz σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Προς το τέλος του αγώνα όμως το δίδυμο των οδηγών της McLaren είχε τέτοιο πλεονέκτημα από τους πιο πίσω οδηγούς ώστε όταν ενεργοποιήθηκε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας υπήρχε η δυνατότητα για ένα pitstop χωρίς κόστος κάποιας θέσης από τις άλλες ομάδες.
Ο Norris ήταν μπροστά από τον Sainz αλλά έχοντας κάνει την αλλαγή ελαστικών του τέσσερις γύρους νωρίτερα από τον ομόσταβλό του, ο Άγγλος είχε πιο φθαρμένα ελαστικά, έτσι υπήρχαν ανησυχίες πως θα συμπεριφέρονταν τα ελαστικά του στην επανεκκίνηση μετά τη λήξη του VSC. Οι μηχανικοί της McLaren στο pitwall επέλεξαν έτσι κάνουν και άλλο pitstop στον Norris, ρίχνοντας τον rookie πίσω από τον Sainz, ωστόσο χωρίς να επηρεάζεται η συνολική συγκομιδή βαθμών της ομάδας του Woking.
Το εν δυνάμει θετικό για τον Norris ήταν πως εάν έβγαινε αυτοκίνητο ασφαλείας προς το τέλος του αγώνα, θα μίκρυναν οι διαφορές μεταξύ των μονοθεσίων και μετά την επανεκκίνηση θα είχε πιο φρέσκα ελαστικά από όλους, κάτι που θα του έδινε το πλεονέκτημα.
“Αυτή ήταν μια στρατηγική απόφαση που σχεδιάστηκε να είναι και επιθετική και αμυντική ταυτόχρονα”, δήλωσε ο Gil de Ferran. “Είχαμε προφανώς ένα δωρεάν pitstop. Επειδή δεν τρέξαμε την Παρασκευή (στο P1) υπήρχε μια αβεβαιότητα εάν τα ελαστικά θα ήταν σε θέση να λειτουργήσουν σωστά κατά την επανεκκίνηση, όντας αρκετά φθαρμένα, μετά από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας προς το τέλος. Υπήρχε επίσης κάποιος προβληματισμός εάν θα ήταν σε θέση να κρατήσουν μέχρι το τέλος του αγώνα. Κάνοντας αυτό το pitstop προστατευτήκαμε ενάντια σε αυτό το ενδεχόμενο για ένα από τα αυτοκίνητά μας και επίσης βάλαμε τους εαυτούς μας σε ένα σημείο τέτοιο ώστε εάν στο μέλλον του αγώνα άνοιγε το παράθυρο καλής λειτουργίας της μαλακής γόμας, θα ήμασταν σε καλή θέση να επιτεθούμε”.
“Τίποτα από αυτά δε συνέβη, αλλά ήταν μια διαχείριση κινδύνου που εφαρμόσαμε γιατί είχαμε τη δυνατότητα να το κάνουμε”, συμπλήρωσε ο αγωνιστικός διευθυντής της βρετανικής ομάδας.
Ο Norris δήλωσε πως δεν είχε κανένα πρόβλημα με την επιλογή της ομάδας να τον βάλει στα pit και να βγει πίσω από τον Sainz, παρόλο που έχασε δύο βαθμούς από την προσωπική του βαθμολογία.
Ο Βρετανός rookie δήλωσε: “Δεν είναι εύκολο μέρος (το Μπακού) για να κάνεις τα ελαστικά σου να δουλεύουν καλά. Το βασικό στοιχείο που δε λειτούργησε υπέρ μας ήταν η θερμοκρασία, η θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Αυτό που συνέβη, στις δοκιμές, στο P3 και στις κατατακτήριες είναι πως οι οδηγοί δεν μπορούσαν να φέρουν τα ελαστικά τους στη σωστή θερμοκρασία όταν ήταν κρύα και βασιζόμασταν λίγο παραπάνω σε αυτό και ελπίζαμε πως μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας δε θα ήταν οι άλλοι οδηγοί σε θέση να κάνουν τα ελαστικά τους να δουλεύουν καλά, επίσης. Αλλά έγινε σχεδόν το αντίθετο. Κέρδισαν αρκετό ρυθμό και εγώ έμενα πιο πίσω στους τελευταίους γύρους. Δεν είχα ρυθμό. Ήταν μια καλή απόφαση για εμάς να πάρουμε, ένα καλό πράγμα να προσπαθήσουμε ως ομάδα. Μόνο εγώ έχασα κάποιους πόντους, ή έναν πόντο, τέλος πάντων ό,τι ήταν”.
“Σαν ομάδα, δε χάσαμε ή κερδίσαμε έτσι ήταν μια καλή απόφαση απλά δεν μετουσιώθηκε σε ό,τι θα θέλαμε”, συμπλήρωσε ο νεαρός οδηγός.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!